{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Kat tisser på ting {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley

Jeg skriver på min venindes vegne, hun hentede to killinger engang da de var 8 uger (ja for tidligt) sælgeren mente at de var for unge til at blive solgt, men hun måtte nu af med dem og hvis hun tog dem begge to til at starte med så de havde hinanden så skete der ikke noget ved det. Da de blev 12 uger gav hun den anden killing væk til en veninde.
Hendes nuværende huskat på ca. 7 mdr tisser på ting. sko, i sengen, ude i gangen , jakker, og i sofaen.
Han er blevet neutraliseret. det er 1 til halvanden måned siden. Hun ved bare ikke hvad hun skal gøre ved ham da hun har sagt hun ikke kan leve med at gøre sådan, hun bor også sammen med to andre hvor det går ud over.
Jeg synes måske det lyder som noget adfærdsproblemer eller muligvis noget sygdom.. men jeg er ikke så klog på det område, så hvad kunne vi gøre ved dette? og hvad er problemet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat tisser på ting
  • #1   17. okt 2008 uhhh det lyder ikke godt jeg har stået i samme problem, min føste kat jeg havede fik jeg da hun var 10 uger og hun gjore pærcis det samme som du skriver, og vi leves med det i 2 år og til sidst måtte mig og min mor tag den håre beslutning og få hende aflivet. Dyrlægen sagde at hun var stresset og at man ikke kunne gøre noget ved det ?

Kan ikke sige at det er det samme din venindes kat fejler.
    men hun sku måske prøve og gå til dyrlægen det kan være han fejler noget??

• #2   17. okt 2008 Hvor er det da synd at de to killinger kommer ud sammen ... for blot at blive skilt få uger senere smiley Jeg tror godt, at det kan være det, der er årsagen til kattens urenlighed. Men det kan selvfølgelig også være noget fysisk der er galt, så hun bør få tjekket hans urin. Vil da næsten håbe det er uringvejslidelse - det kan behandles.

Din veninde kan søge på "tisser" og "urenlighed" her på KG. Der har været mange tråde om emnet.

• #3   17. okt 2008 Ok. det vil jeg sende videre. Hun har ingen net men så kan hun få lov at gøre det her.

• #4   17. okt 2008 Hej igen Iza
    Nå ok. Grunden til at jeg skrev, som jeg gjorde var, at jeg synes, folk selv må være villige til at gøre en indsats for at løse deres kattes problemer. Men når hun ikke selv har net, så kan jeg jo godt forstå, at hun beder dig om hjælp.

Et nyttigt link:
    http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed (evt. kan du printe det ud til hende... )

• #5   17. okt 2008 Min Buddy har blærebetændelse og har været rigtig uren.. har tisset på alt andet undtagen kattebakken.. først på gulvet på et tæppe i sofaen på en pose på gulvet sågar i køkken håndvasken.. smiler

hvis de har ondt så prøver de at finde andre steder som de ikke kan forbinde med noget som gør ondt...
    så prøv at få ham undersøgt..

• #6   17. okt 2008 ta din kat til dyrlæge, hvis ikke der er nogen problemer, så sæt den igen og igen og igen ud i kattebakke, skrab lidt i gruset så det bliver interessant for den....
    håber det lykkedes, - for hvor er det træls når den tisser andre steder end i bakken

• #7   17. okt 2008 Jeg vil også sige at det KAN være en urinvejslidelse men det kan også sagtens være stress over f.eks. først at komme alt for tidlig fra mormis sammen med en søskende, for dernæst at blive skilt fra den.

Dernæst bor de åbenbart mange sammen, der måske også har venner på besøg, så måske er der for megen uro omkring hvor kattebakken står. Det kan også være at den ikke bryder sig om kattebakken eller gruset. Hvis bakken har låg på, så prøv at tage det af. Prøv evt, at skifte til en finere eller grovere grustype. Nogle katte er også meget sippede med hvis der ligger efterladenskaber fra mere end en gang i bakken, så vil de ikke bruge den igen før den er blevet renset. Så måske en ekstra bakke kan hjælpe.

Grunden til at han markerer på ting, kan også hænge sammen med at det dufter "fremmed" og derfor at han markere på det. En jakke eller sko kommer jo ind med fremmede dufte på f.eks. Når de sidder i sofaen kan de også overføre fremmede dufte til betrækket. Her kan det hjælpe at prøve at sprøjte tingene med feliway som er lugtfri for os, men som får tingene til at dufte "rigtigt" for katte.

Det er nogle af de forslag jeg umiddelbart kan komme på, men først og fremmest skal hun få undersøgt om han har en blærebetændelse som er meget smertefuldt. Jeg ved forresten ikke om han var kønsmoden (dvs. var begyndt at strinte) inden han blev neutraliseret for der kan godt gå et stykke tid inden hormonerne er ude af kroppen.

Kommentér på:
Kat tisser på ting

Annonce