1.038 visninger
|
Oprettet:
Kat tisser {{forumTopicSubject}}
Jeg har den skønneste kat Betty som nu bliver 6år her til juni. Jeg har bare et kæmpe problem hun er begyndt at tisse og lave på gulvet om det kan være fordu hun har et eller andet det er også det jeg er mest bange for der er et eller andet galt med hinde.
Er der nogle der har prøvet det her inde efter i er flyttet at jeres kan er begyndt at tisse og klat inde i jeres hus efter i har flyttet. Jeg er mest bange for jeg må tage den Aller sværeste beslutning at hun skal have fred. Hun kan ikke med børn. Og der kommer en hundehvalp ind i huset her om få uger.
Hilsen en knust katte mor
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 35 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 1.081
Du må en tur til dyrlægen med hende.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
og så tage den derfra.
det er sikkert stress + måske blærebetændelse, og det skal der tages hånd om
Prøv at sæt en feliway i stikkontakten. Og så om det det ikke hjælper lidt på hendes stress
der er en del katte som stresser over en flytning. Katte er jo meget obs på deres område, så det stresser dem meget når de lige pludselig har fået nyt område
Her er feliway en god ting. Dr bach nødhjælp (rescue) er også godt da det virker her og nu. Feliway skal hænge min 14 dage før man ved om det virker
personligt er jeg flyttet en del gange. Og bruger altid dr bach rescue ca 14 dage før og 2-3 uger flytningen.
Men start med at få hende tjekket for evt blærebetændelse
Og så der tages hånd om hendes usikkerhed
er hun normalt udekat?
vedr hundehvalp så ville det nok havde været en god ide at have fået den samtidigt med flytningen. sådan at den var kommet samtidigt med katten. så havde det været nemmere.
Men prøv feliwayen, og sørg for at sæt den op så hurtigt som muligt. Og så skal der være plads til at katten kan komme op fra gulvene. hvis hun har behold for at kommet væk. lad hende have steder som er hendes, hvor hvalpen ikke kommer.
jeg tror ikke at du behøver at overveje den hårde beslutning men det kræver arbejdet fra jeres side af. Der er ikke noget som lyder til at hun er alvorlig syg. Det lyder som stress, og det kan der gøres noget ved.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.257
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
okt 2017
Følger: 27 Følgere: 27 Katte: 2 Svar: 62
Kat tisser