{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.919 visninger | Oprettet:

mco og mco hva gir det {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg her på det sidste tænkt meget over at folk kalder alle dyr uden tavle for blandinger
det er egentligt sjovt det gør de oz i hundeverdenen

men hvis jeg har en huskat der parrer en huskat er det så ikk en huskat

eller en mco med tavle der parrer en anden mco med tavle og der så ikk kommer tavle på killingerne er det så li pludselig blevet en anden race eller blanding natten over

ja jeg fatter det ikk

hvis jeg ku se en tavle på mine dyrs forældre så ka mine dyr da ikk vupti bli til blandinger

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mco og mco hva gir det
  • #1   7. okt 2008 griner ja jeg må give dig ret micha, folk kan ha nogle sjove holninger en gang imellem

• #2   7. okt 2008 ja ikk
    altså en lab der parrer en lab ka da aldrig bli en rotte eller hva griner

• #3   7. okt 2008 så er det den sjoveste rotte jeg har set gggg

• #4   7. okt 2008 ja meeeen man ka aldrig vide jo

• #5   7. okt 2008 Nu har jeg både en MCO med stamtavle og en uden.. Jeg ser ingen grund til at sætte min MCO uden stamtavle over under "Blandeing af racer" for der er ikke perser eller NFO i ham eller noget.. Han er også lige så meget værd som min pige med Stamtavle..

Sys hun det er en blanding hvis der er sat 2 racer sammen.
    Ved godt det ikke kan bevises som sådan, men det kan heller ikke bevises at den er en blandig så..

• #6   7. okt 2008 tina S

jamen det mener jeg jo oz
    hvis man har en mco eller en nfo eller perser
    men uden tavle og hvis forældrene foreksempel har en tavle så ka de da ikk pludselig bli blandinger
    man ser bare tit den med
    den har ingen tavle det er en blanding

• #7   7. okt 2008 micha nu har jeg to main coon uden tavle, de er hentet hos en opdrætter der skulle stoppe, jeg kunne godt få tavlerne med men skulle så give det dobbelte og det kunne min pengepung ikke lige klare, så nu de er uden tavle er det så huskatte ggg for folk siger de uden tavle ikke er ægte, men det mener jeg jo er en gang dyt af fyre af, for jeg så mor far og deres tavler også tavlerne på mine katte, og dette var en seriøs opdrætter for hun havde en chip skanner så man kunne se tavle og kat passede sammen, hvor mange tror du som har tavle katte kan sige det samme, fra deres opdrætter

• #8   7. okt 2008 Micha..
    Har kattene gået ude og evt. parret sig med andre er det jo nok blandinger, eller er 2 racer sat sammen af den der har avlet dyret er det blandinger. Er de parret med egen race, sys jeg på ingen måder man kan kalde det blandinger..

Det er blot min mening, jeg ved ikke alle deler den hvilket også er fint med mig..

• #9   7. okt 2008 michaela
    dine katte har tavler det er deres killinger hvis de skal ha det der er blandinger
    og så ska du altså ikk lave killinger på dine katte hvis du ikk har tavlen med for du får blandinger

• #10   7. okt 2008 tina s
    dine katte kan være lige så ren som dem med tavle man skal bare tage sine forholds regler

• #11   7. okt 2008 Michaela.. Nu er det jo ikke tavlerne der koster det dobbelte.. de koster kun 175 kr pr stk.. det er opdrætter der ville forlange det dobbelte så..

• #12   7. okt 2008 Michaela.. Puppis har stamtavle.. Snebold har ikke stamtavle..

• #13   7. okt 2008 Micha.. Hvorfor er MCO'er uden tavle's killinger blandinger? Det er de jo ikke.. De er satdigvæk parret med samme race...

• #14   7. okt 2008 micha er det din mening at det så er blaninger? eller andres for det er efter foreldre der har tavle, men jeg valgte den fra, da jeg ikke lige havde 4500 pr kat,
    og mine killinger når jeg engang får det, er rene main coon, og folk der har en anden mening synd for dem

• #16   7. okt 2008 Michaele.. Sys heller ikke det gør dine killinger hvis du får nogle med de katte til blandinger.. Det er der desværre nogle der mener..
    Jeg mener det er forkert.. men blander du dem med en NFO eller noget er de blandinger.. Ellers er de Maine Coon uden stamtavler..
    I mine øjne..

• #17   7. okt 2008 ja det ved jeg og derfor valgte jeg den også fra, da jeg godt ved hvad tavler koster at få lavet, og derfor vil jeg heller ikke betale et sted mellem 1000 og 2500 for en tavle bare jeg kan se forældrene og se en tavle på dem, så har jeg min ryg fri, men min opdrætter havde også en skanner og det er der ikke mange opdrætter der har, men tror det bliver mere og mere in at ha sådan en, da man så ikke kan snyde med tavlerne.

spørgsmål til dem med tavler

hvordan kan i være sikker på at de forældre som står på tavlen virkelig er forældrene til jeres killing eller hund for den sags skyld..

• #18   7. okt 2008 Felis..
    Jeg er helt enig.. Har bare læst nogle der ikke er enige og ikke vil anerkende katte uden stamtavler som værende NFO eller MCO og ligende..

• #19   7. okt 2008 hørt hørt felis F

• #20   7. okt 2008 tina s

øh ja undskyld jeg er dum men hvad er en nfo

• #21   7. okt 2008 Norsk skovkat...

• #22   7. okt 2008 tina

grunden til jeg skrev som jeg li gjorde li før var at
    man hele tiden får bud på at er der ikk tavle så er det en blanding

jeg har oz main coon uden tavle
    jeg mener nu oz de er øgte
    men jeg får af vide at det er de ikk
    jeg har hørt flere sige at det er blandinger
    og andre får oz bud på at deres katte er blandinger
    det var derfor

• #23   7. okt 2008 når ok nu jeg med
    mine er main coon og jeg elsker dem bare, jeg kan gøre alt med dem

• #24   7. okt 2008 tina
    lidt derfor jeg oz skrev hva blir en lab blandet med en lab

• #25   7. okt 2008 TIna S vil du ikke lige forklare hvad du mener med dette:

Nu er det jo ikke tavlerne der koster det dobbelte.. de koster kun 175 kr pr stk.. det er opdrætter der ville forlange det dobbelte så..

Jeg forstår nemlig ikke helt hvad du mener?

• #26   7. okt 2008 Micha..
    Min Snebold's forældre har heller ikke tavler, men de er Maine Coon'er.. så det ændre ikke på at han står min Maine Coon..
    Så kan folk sige hvad de vil.. Jeg er ret ligeglad.. For mig betyder Snebold lige så meget som Puppis som har stamtavle..

• #27   7. okt 2008 micha

det er fordi folk har undt i den de sidder på ggg

opdrætter hader folk med dyr uden tavle

• #28   7. okt 2008 Thomani..

Hun skrev hun skulle give det dobbelte hvis hun skulle have stamtavlen med, det er jo ikke stamtavlen der koster de 1000-2500 mere hun ville skulle give.. Stamtavlen koster jo kun 175 kr i sig selv..

At opdrætter tager mere for en kat med stamtavle genere mig slet ikke.. Ville bare pointere at det ikke var tavlen i sig selv der kostede så meget.. Ikke andet..

• #29   7. okt 2008 michaela
    du har nok ret

• #30   7. okt 2008 Michaela.. Jeg ville nu ikke generalisere.. Ikke alle der er sådan..

• #31   7. okt 2008 forstår virkelig godt hvad du mener Micha, jeg har også en ægte maine coon ude tavle, og det har folk også haft slemt travlt med at forklarer mig at så er hun ikke ægte osv. Tror bare vi skal lade dem komme af, med det de mener også ryste på hovedet af det, andet er der nok ikke at gøre... Forstår bare ikke hvordan folk kan sige sådan noget uden de kender en og ved hvor vores ægte katte uden tavle kommer fra:-)

• #32   7. okt 2008 michaela ¨
    du har ret

• #33   7. okt 2008 tina s

det er rigtigt, men der er mange mennesker der er imod folk som dig og mig der har dyr uden tavle

• #34   7. okt 2008 Michaela..
    så lad folk have noget imod os.. Mine katte er dejlige.. Med eller uden Tavle.. jeg avler ikke.. Begge mine er bare hygge katte og de får begge det bedste af det bedste..
    Med eller uden tavle.. Har jo en af hver, både en med og en uden..

• #35   7. okt 2008
    Mona N

du forstod mig dejligt
    og ja det er nemlig rigtigt

• #36   7. okt 2008 nu er der en grund til mine katte ikke kommer ud, det er fordi jeg bor på landet, og der løber en masse gård katte rundt uden for fra andre gårde, og dem er jeg ikke intr i at mine katte møder, for ikke at få blaninger eller for at få sygdomme så derfor er mine katte helt indekatte og de nyder det

• #37   7. okt 2008 michaela

nu er der jo oz rigtig mange syge katte
    der hvor du er

• #38   7. okt 2008 ja det er der over hele danmark man skal passe på

• Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #39   7. okt 2008 Micheala S
    *opdrætter hader folk med dyr uden tavle*

Hvad mener du lige med den generalisering ????

Jeg har før bragt emnet ægte/blandingskat op herinde, da jeg mener at en kat efter to ægte forældre, nødvendigvis måtte være samme race som sine forældre.

Mit ex:
    Jeg sælger 2 katte til min nabo, en han og en hun, MED stamtavle. De får sammen killinger ved et uheld, inden de bliver neutraliseret.
    Min nabo ønsker ikke at melde sig i klub, søge stamtavler osv, men afsætter de 4 killinger der er kommet, til venner og familie.
    Disse 4 killinger efter stambogsførte forældre, kan ALDRIG blive blandingskatte, set fra mit synspunkt.

Da jeg bragte eksemplet frem i tidernes morgen, blev det hurtigt drejet tilat jeg var en uansvarlig opdrætter, fordi jeg havde solgt ikke neutraliserede killinger.

Min pointe er uanset hvordan det vendes og drejes vil 2 forældredyr med papirene i orden give afkom af SAMME race som dem selv.

• #40   7. okt 2008 sanni

rolig nu hvis du læser længer nede skriver jeg også at det ikke er alle men mange der har tavle der hader folk der har dyr uden ikke at alle har det men mange det kan man jo se igen og igen med de diskutioner der er på kattegalleri og hunde galleri

• #41   7. okt 2008 og sanni
    jeg giver dig jo ret smiler

• #42   7. okt 2008 * Sanni *Perserkillinger MED STAMTAVLE til salg* *

det er jo så heller ikk alle der er opdrættere der sys det
    men mange af dem her inde sys det
    og rigtig mange får bud på at deres dyr er blandinger

• #43   7. okt 2008 En racekat parret med en hvilken som helst anden race (også huskat), får blandingskillinger.

En racekat, f.eks. Maine Coon parret med en Maine Coon, får Maine Coon killinger.

Har forældrene stamtavler, BURDE det garantere for ægtheden, da en stamtavle kan tjekkes mange generationer tilbage.
    Men ENESTE 100% garanti er en DNA-test fra de påståede forældredyr samt killingen..
    Den er til gengæld sikker, især da avlskatte med stamtavler i dag er chippede, og nummeret er påført stamtavlerekvisitionen.

Har en killing ikke stamtavle, kan man tillade sig at betvivle ægtheden.

Jeg skelner således mellem
    Blandingskatte
    Racekatte med stamtavle
    Racekatte uden stamtavle.

• #44   7. okt 2008 mega

lige mine ord.

• #45   7. okt 2008 En side komment - det er ikk stamtavlen som gør katten dyr når man sælger dem.. Den koster kun 200 kr.. Hvis nogle sælger uden eller tager meget overpris når den er med er deres sag men man MÅ IKKE sælge en kat uden stamtavle uanset om den gives i gave/bortgives så SKAL stamtavle altid følge katten.. Dette ville man kunne læse på selve stamtavlen..

Jeg skelner os som Mega - men noget jeg kan blive harm over er at folk feks skriver i stamtavlen sektion (den er ægte men har ingen stamtavle) eller noget i den dur.. hvorfor ikk skrive nej eller ingen og så trøste sig med at den ligner racen godt..

• #46   7. okt 2008 Nu koster en stamtavle altså HELE 200,- *S*

2 x MCO uden stamtavle giver MCO killinger uden tavle.

Ægte ville jeg ikke kalde dem, da beviset mangler (som ved enhver anden mærkevare feks en Gucci taske) En Gucci taske kan du sende ind og få verificeret om den er ægte - hos katte er det så DNA

Og det er altså kun hos MCO uden stamtavle at man kan få de korthårede MCO......blink blink

• #47   7. okt 2008 angelce

hvad mener du med ligner?

• #49   7. okt 2008 anne r

korthåret main coon det en spøg ikk, gggg
    de er sååå lang håret at det killer i næsen, når halen lige strefer din næse ggg

• #50   7. okt 2008 lotte

du mente vel berygtet ikk ggg

• #51   7. okt 2008 Lotte...
    Nu er det jo ikke fordi at racekatte uden en stamtavle ikke kan ligne en med satmtavle og være mindst lige så smuk og racetypisk..
    Så må de folk der vil se det jo kigge om den er med eller uden satmtavle..
    De må selv sortere i det de finder.. Du skal også sortere i informationer du får på f.eks google...

• #52   7. okt 2008 dette kan måske forklarer min ligner svar

**2 x MCO uden stamtavle giver MCO killinger uden tavle.

• #53   7. okt 2008 Lotte *Lækre Norske Skovkatte til salg* S

Trykker på "enig-knappen"

• #54   7. okt 2008 "ja nu har jeg her på det sidste tænkt meget over at folk kalder alle dyr uden tavle for blandinger
    det er egentligt sjovt det gør de oz i hundeverdenen"

Indtil videre synes jeg faktisk,. at det sjoveste er, at det er så magtpåliggende for mange, som køber uden tavle, at påberåbe sig at være indehaver af en ægte racekat - Når det nu er så vigtigt, hvorfor så ikke købe med tavle.....

og jo, tak har selv et styk bastard, som jeg elsker højt, men ægte racekat det bliver han nu aldrig!

• #55   7. okt 2008 angelce

ok nu er jeg med, troede lige du mente de ikke var ægte ggg

• #56   7. okt 2008 Pernille H - .

Trykker lige på enig knappen her..

• #57   7. okt 2008 det er de jo heller ikk - men derfor kan de godt ligne men aldrig vil være ægte uden dokumation for det enten via blodprøve eller stamtavle..

• #58   7. okt 2008 pernille h

nu er det jo ikke lige alle der har et pengetræ i haven eller en rig mand ggg og jeg har selv haft en kennel engang, og kender til den verden, og nogen gange kan jeg godt forstå folk køber uden tavle, men de skal bare lære at tage deres forholds regler hvis de vil være sikker på at dyrne er ægte og efter de forældre som der bliver påstået ikk

• #59   7. okt 2008 slå lige ægte op så:

<b>ægte adjektiv</b>
    Betydning og brug
    <i>som ikke er blandet med noget, der gør kvaliteten ringere, eller som ikke er kunstig eller falsk
    Synonymer
    fuldblods
    genuin
    lødig
    ren
    rigtig
    sand
    ublandet
    uforfalsket
    vaskeægte
    veritabel</i>

• #60   7. okt 2008 pernille

hva for en race blir det så hvis du har to af samme race som du parrer hvilken ny race får du så

• #61   7. okt 2008 Micheala S - man behøver ikk at være rig for at købe med tavle.. Der er noget som hedder at sparer op.. Hvis du vil have en ægte Gucci taske så sparer du da os op til at købe den som ægte frem for en wannabe..

Jeg er heller rig men førtidspensonist men har da racekatte og mere til.. Men det handler om at proiter sine ting så man har råd til de ting man gerne vil omgive sig med i livet..

• #62   7. okt 2008 Micha - De vil stadig ikk være ægte da du jo ikk kan bevise dette - men siger heller ikk de skal under blandnings da man sikkert kan se de ligner godt en racekat men aldrig ægte..

• #63   7. okt 2008 angelce

jeg ved mine er ægte uanset hvad folk siger da min opdrætter havde stamtavle på deres katte og mine kunne få deres med men skulle give meget mere, og da hun på grund af sygdom måtte stoppe skulle hun bare af med dem, så derfor fik jeg dem med uden, og jeg sikrede mig at kattemor og kattefar var dem der stod på tavlen og det sikrede jeg mig med ved at hun havde en skanner, så du kan kalde dem hvad du/i vil, men jeg har mit på det rene.
    har i 100% tjæk på om jeres dyr virkelig har de forældre der står på tavlen, har i fået dna testes eller skannet forældre og jeres dyr?
    bare et spørgsmål

• #64   7. okt 2008 Micha: MCO og MCo som er stambogsført og stambogsført killing = MCO , alt andet er bastarder og ikke ægte racerene katte.

For mig er det egentlig ligegyldigt, når jeg først har katten i mit hjem, min kærlighed kan ikke pris- eller tavlefastsættes, men ret skal være ret - en ægte racekat har i mine øjne en dåbsattest=stamtavle..

• #65   7. okt 2008 •((¯`angelce - Nu m. sølv bebser´¯))•

slå lige ægte op så:

ægte adjektiv
    Betydning og brug
    som ikke er blandet med noget, der gør kvaliteten ringere, eller som ikke er kunstig eller falsk
    Synonymer
    fuldblods
    genuin
    lødig
    ren
    rigtig
    sand
    ublandet
    uforfalsket
    vaskeægte
    veritabel

jeps nemlig
    men hvor står der at der ska være tavle for at den er ægte

• #66   7. okt 2008 Næh, næh - UDEN stamtavle KAN de skam godt være lige så ægte som dem MED stamtavle. Det er bare ikke sikkert, og det kan heller ikke bevises!

• #67   7. okt 2008 Michaela S - tror vist ikk du skal blæse med mel i munden til noget du ikk aner hva du snakker om..

Uanset hva så må en reg. opdrætter aldrig sælge sine katte uden stamtavlen det står skriftligt på stamtavlen og andre steder.. At din opdrætter har gjort dette skal jeg ikk blande mig i men at du har så travlt med at gøre dem ægte er dit problem.. Men andre må gerne have deres meningen uanset din historie og kan du ikk tåle den skulle du måske ikk have deltaget i denne tråd..

• #68   7. okt 2008 Mega: Jeg skriver : "I mine øjne" ...

• #69   7. okt 2008 ser du her i mit hus kommer mine børn først så mine dyr så min kærste og så mig til sidst
    og jeg ved 1000% at mine er ÆGTE TJÆKKET MED CHIP PÅ FORÆLDRE OG MINE KATTE
    så uanset hvad i tavledyr siger så har jeg mit på det rene, og elsker mine katte ligeså meget uden at tavlen kom med eller ej.
    har en hest der har tavle og 3 der ikke har
    har 4 hunde der ikke har tavle men er tjækket ved dna eller skannin.
    men kan helt erlig ikke se hvad man skal med en tavle hvis man ikke skal bruge den til andet end at diskuterer med tavledyr eller udstillinger jeg tager ikke på udstillinger og diskuterer ja det kan vi da godt hvis i har tid

• #70   7. okt 2008 For mit vedkommende er denne diskussion slut.
    Jeg har ikke mere at bidrage med og lister stille af!

• #71   7. okt 2008 nej men det kan heller ikke bevises at de ikke er ægte!!!

• #72   7. okt 2008 Jeg ved ikke, hvor det kommer fra, at man skulle elske sit dyr højere på grund af en tavle, det er i hvert fald ikke tilfældet for mig.

• #73   7. okt 2008 Tina S du skrev at det var opdrætterne der forlangte ekstra, og det ikke var pga tavle prisen. Tavlerne er i øvrigt steget til 200 kr pr stk ;o)

Det koster mere at have et registreret opdræt, end det gør at lave blandingskillinger. Et registreret opdræt, er nemlig underlagt nogle regler, som dem der laver bladnigskillinger ikke er.

Der bliver testet for sygdomme, der bliver vaccineret og neutraliseret killinger, der bliver deltaget i kurser, man udstiller for at holde øje med hvordan ens race udvikler sig, der bliver fodret med kvalitetsfodder, man skal betale parringsgebyr, hvis man ikke selv har hankat og så koster vores avls katte en del mere også.

Her er et lille regnskab på et gennemsnits kuld:

Her nedenfor ses forbruget ved et kuld på 4 killinger. Der er tale om huskatte og regnskabet starter 2 dage før fødslen. Altså indgår der ikke udgifter i forbindelse med parring og drægtighed. Fødslen var helt ukompliceret, og killingernes opvækst forløb normalt. Der er ført regnskab til killingerne blev 13 uger gamle. Fra killingerne var 6 uger gamle havde de og deres mor selskab af en hunkastrat. Det voksen-tørfoder, som der hermed blev adgang til er ikke med i regnskabet. Ligesom det killingefoder denne kat spiste heller ikke er trukket fra. Nogle af udgifterne kan desuden betragtes som "eengangsudgifter", de er dog med alligevel, fordi der sandsynligvis altid vil være udgifter af den slags ved et kuld. Nogle ting slides op og skal skiftes ud.

Forbrug ialt:
    1 ds. flydende KMR 1)
    1ds. pulver KMR 2)
    Skumgummi (til fødekassen)
    5 kg. Hill's killingefoder
    4 kg. Royal Canin kitten
    4 kg. Royal Canin Babycat
    L-Lysin 3)
    37 ds. Hill's A/D 4)
    2 ds. Hill's I/D 5)
    19 poser Royal Canin convalescence support 4)
    14 stk. kyllinger
    Div. Fisk - ca. 5,5 kg
    8 ds. torskerogn
    Cremefraiche
    12 portionsposer Nutro Choice killing
    9 ds. Hill's killingefoder
    41 ds. Nutro Choice killingefoder
    6 ds. Iams killingefoder
    45 ds. Animonda killingefoder
    60 portionsposer Animonda killingefoder
    2 ds. iams voksenfoder
    7 ds. Specifik killingefoder
    24 ds. Sheeba
    15 mL ZooLac 5)
    6 ps. Extreme Classic kattesand
    6 poser kattegrus fra Føtex
    3 poser kattegrus fra Metro
    Ormekur (Milbemax, Panacur)
    Legetøj
    5 stk. Killingebakker
    1 Dyrlægebesøg 6)
    8 uger: Vaccination 7)
    12 uger: Vaccination, neutralisering, øremærkning og registrering 8) Samtidig vaccination og FIV/FeLV-test af moderen 9)
    Behandling for øremider (Advocate)

Sammenlagt beløber dette sig til 13.815,- kr.
    Dette er en udgift på 3.453,75 kr. pr. killing

Ovenstående eksempel er lånt på www.kattehandel.dk

Så det er ikke fordi det ligefrem er en overskudsforretning at have et opdræt :o)

• #74   7. okt 2008 Den med pengene holder jo ikke. En racekat med tavle, vil i det lange løb, være billigere end en uden. Det er ikke et spørgsmål om hvad stamtavlen koster, den koster som nævnt kun 175 kr. Nej, prisen ligger i det arbejde opdrætteren har gjort sig, da hun skulle opdrætte dette kuld killinger. En avlskat koster rask væk 10.000-20.000 og udvælges efter hvad godt den har at bibringe til racen. Test til at sikre at forældredyrene er sunde og raske, testet fri for arvelige sygdomme, udgifter til dyrlæge, kvalitetsfoder og -grus. Herudover sælger de fleste seriøse opdrættere deres killinger med vaccinationer, sundhedstjek, ormekur, chip og registrering samt evt. neutralisering. Hvis du køber en "ægte" uden tavle, betaler du lige ned i sælgers lomme, du får ofte ikke andet end en ormekur. Resten skal du så selv ud og investere i, og så bliver din ikke-racekat pludselig meget, meget dyr. Siger ikke det altid er sådan, men kik da på markedet herinde og læs hvad du får med hos en registreret opdrætter kontra hvad du får med hos en ikke registreret.

Jeg ville altid vælge en registreret opdrætter, som tager sit opdræt seriøst. Jeg har stor respekt for den viden de har og indsats de gør for at skabe smukke, dejlige racetypiske katte.

• #75   7. okt 2008 •((¯`angelce - Mangler stadig 3 misseslaver´¯))•

hold da op du går da til angreb

nu ved jeg så oz at der er tavle på michaelas katte og hun valgte dem fra
    da opdrætter var ved at sælge ud

så klap li hesten inden du begynder at hidse dig op

• #76   7. okt 2008 Thomani..
    Jeg beklager meget at jeg skrev forkert beløb..
    Det er bestemt ikke fordi jeg har noget imod prisen.. Har selv købt min første killing med tavle til 4000 kr.. uden det piner mig.. Jeg ville også gøre det igen..
    Ville bare påvise at det ikke er stamtavlen der koster det... Intet andet..
    har stor respekt for registrede opdrættere...

• #77   7. okt 2008 Gider slet ikk at skrive med folk der har et behov for at skulle bruge "fine" ord så er jeg den som lister ud af tråden.. "mener bestemt at voksne mennesker kan have en fornuftig samtale uden at komme i børnehave niveau"

• #78   7. okt 2008 tak micha

du kender mine holdninger til det med ægte dyr uden tavle og ægte dyr med tavle, og jeg giver mega ret to af samme race giver en ægte med dna test eller skanning med eller uden talve

• #79   7. okt 2008 hmm jeg mener nu at rigtig mange ikke registrerede opdrættere lægger li så meget arbejde i deres katte som registrerede og de tager ikk så meget for det

der er da oz arbejde i at finde en han kat uden tavle til sin hunkat

og det kræver da oz arbejde

• #80   7. okt 2008 det er nemlig rigtig Micha... vi er vist helt enige på dette område;-)

• #81   7. okt 2008 michaela S moderer dit sprog!

Der er ingen grund til at begynde at kalde folk grimme ting, bare fordi de ikke er enige med en!

• #82   7. okt 2008 Mona N

det er dejligt at være enige
    tror oz vi er meget enige

• #83   7. okt 2008 Nej, der ligger ikke meget arbejde i at tage en hankat og en hunkat og så parre dem. Arbejdet ligger i udvælgelsen og den viden, samt den proces det er at sørge for at forældredyrene er testet og sygdomsfrie. Tvivler meget på at dem der sælger "ægte uden tavle" gør så stort et forarbejde. Og det med at "de tager jo ikke så meget for det" holder heller ikke, for du kan spørge alle registrerede opdrættere hvad de tjener på deres opdræt. Intet, tværtimod er der røde tal på kontoen, det koster nemlig kassen at opdrætte seriøst.

Det er sjovt hvordan I som har købt "ægte uden tavler", altid gerne vil svine de registrerede opdrættere - For hvor tror du lige dine "racekatte" kommer fra? De kommer fra dyr fra registrerede opdræt, men nogle folk skider højt og flot på opdrætterens arbejde, og avler løs på dyr med avlsforbud. Det er ikke nogen mennesker jeg vil støtte! Synes det er manglende respekt for andres arbejde..

• #84   7. okt 2008 Thomani..

Jeg håber du fik min respons med...;)

• #85   7. okt 2008 mille H

hold da op du blir da godt negativ ¨hva ved du om hva ikke registrerede bruger på deres katte
    hvordan ka du overhovedet føle dig godt tilpas ved det du li skrev der
    en ikke registreret gør da oz en del ud af at finde li den kat de vil ha
    men du ka åbenbart godt li at hagle på dem der ikk har tavle

det er da ikk mangel på respekt at elske en race man ikk vil ændre på

• #86   7. okt 2008 Suk..

Tror da også bare jeg lister af, kan ikke holde ud at diskutere med folk der er så tykpandede..

• #87   7. okt 2008 Mille H..
    Jeg har skam stor respekt fra opdrættere og vil gerne lære noget og passe mine katte så godt som muligt, kommer bare an på hvordan jeg får informationen servert.. smiley

• #88   7. okt 2008 Synes det er synd disse diskutioner ender i "fnidder-fnadder" hver gang.

Jeg kan egentlig godt forstå at vores kære opdrættere, blir en smule irriterede over at alt hvad der er langhåret, pludselig er en NFO eller MCO. I MANGE tilfælde er det egentlig bare huskatte, som har langhårsgenet (havde en veninde, som havde en bekendt der solgte sin langhårede huskatte som NFO uden tavle) Jeg har også et par gange på mit arbejde, været ude for at et par killinger i et kuld, er blevet født langhåret, selvom både mor og far er helt almindelige huskatte.... De ligger SÅ meget tid, energi og penge i at opdrætte perfekte katte til "os", og så kommer sådan nogen rådne mennesker og "ødelægger" det og snyder folk. Naturligvis er der også ægte mainecoon, men kan godt forstå at opdrættere sætter spørgsmålstegn ved det, og det er helt okey med mig..... For min skyld kunne min Nala være en langhåret huskat, og det ville ikke generer mig spor smiley

• #89   7. okt 2008 mille H

tag det da roligt
    er man tykpandet fordi man godt vil vide hva det er for et dyr jeg får hvis jeg blander to af samme race

• #90   7. okt 2008 OG det er selvfølgelig ikke ment sådan at nogen her har langhårde huskatte smiley

• #91   7. okt 2008 jeg har intet imod opdrætter eller folk der har tavle på deres dyr alle skal være her, men har noget imod folk der ikke kan forstå at 2 af samme race også er ægte, og ja der er da også dem der snyder med det, men det er da nemt at se på katten om der er gårdkat i eller andet, man kan jo ikke få en korthåret main coon eller norsk skovkat, så der vil jeg give folk ret, der er det da bedre bare sige blanding, men ellers kan dyr uden tavle være lige så ægte som dem med tavle

• #92   7. okt 2008 christine g

ok havde jeg sådan en veninde ville jeg nok ha sagt noget til hende, men det er nok fordi jeg er som jeg er ærlig hele vejen igennem, også selv om jeg måske sårer en veninde sandhed kommer man længst med

• #93   7. okt 2008 Hej Michaela smiley

Jamen naturligvis kan der det, men kan også godt forstå at andre sætter spørgsmålstegn ved kattens ægthed når der ikke er bevis på det. Man kan faktisk ikke se på de langhårede huskatte at de er huskatte med mindre man ser deres forældre selvfølgelig, og de går som varmt brød for at være en NFO eller MCO, nogen har endda tufser, og er i øvrigt enormt smukke

• #94   7. okt 2008 men alt i alt mange folk mange meninger, og sådan vil det altid være ikk.
    verden ville da også være kedlig hvis vil alle havde samme mening og samme smag ikk

• #95   7. okt 2008 Det var min venindes bekendte, altså ikke en jeg kendte smiley Men er da overbevist om min veninde satte vedkommende i en pinlig samtale....

• #96   7. okt 2008 jeg er bare ikke god til forkortelser tufser? hvad er så lige det

• #97   7. okt 2008 michaela der har du så evigt ret

• #98   7. okt 2008 Ingen tvivl om det.... Også derfor jeg synes det er ærgeligt det hurtigt blir' "fnidder-fnadder" i disse diskutioner....

• #99   7. okt 2008 når ok ja mund ikke hun gjorde det ggg

• #100   7. okt 2008 Det er heller ikke nemt med alle de navne smiley Det er de der hårtotter specielt MC's har på ørerspidserne smiley

• #101   7. okt 2008 ja jeg ville egentligt ikk ha haft en fnidder tråd
    jeg spurgte jo kun om noget
    er da ked af at der blir så meget surhed

• #102   7. okt 2008 Nej men det ender de her tråde vist desværre altid i..... Men ærgeligt er det.

• #103   7. okt 2008 når ok ja jeg har ikke haft main coon så længe, og jeg var længe om at tage beslutningen, for jeg forhørte mig alle steder om racen, og hvad de krævede, og jeg må sige jeg har ikke fortrudt jeg fik mine to dejlige main coon fra denne opdrætter, hun var så flink men meget afkræftet, på grund af hendes sygdom, og jeg elsker de to ballade mager, jeg kan gøre alt med dem, de er bare dejlige, de elsker bare og ligge på deres kræsse træ og flyde, og så en gang imellem kommer de lige over og vil nusse, og helst helt oppe i hovedet, de er bare så dejlige, mine to misser

• #104   7. okt 2008

jeg ved mine er ægte uanset hvad folk siger da min opdrætter havde stamtavle på deres katte og mine kunne få deres med men skulle give meget mere, og da hun på grund af sygdom måtte stoppe skulle hun bare af med dem, så derfor fik jeg dem med uden, og jeg sikrede mig at kattemor og kattefar var dem der stod på tavlen og det sikrede jeg mig med ved at hun havde en skanner, så du kan kalde dem hvad du/i vil, men jeg har mit på det rene.
    har i 100% tjæk på om jeres dyr virkelig har de forældre der står på tavlen, har i fået dna testes eller skannet forældre og jeres dyr?
    bare et spørgsmål

michaela. til det du skriver her håber jeg da er løgn for det må en opdrætter på ingen måder, desuden koster stamtavlen kun 200kr så det er lyder som lidt noget fis og den opdrætter skal nok passe meget på. men igen så kan jeg ikke se hvorfor hun ikke bare sætter prisen 200kr højere. det lyder meget underligt i mine øre.

• #105   7. okt 2008 Tina S > Jo det gjorde jeg, tak for dit svar, det var jeg glad for at læse :o)

• #106   7. okt 2008 Michaela...... Ja det er en super dejlig race, ingen tvivl om det smiley

• #107   7. okt 2008 Thomani... der er ingen grund til at takke for sandheden..

• #108   7. okt 2008 dk

sådan er det jo med mange opdrætter det er jo nok også derfor dyr med tavle koster et sted mellem 1000 og op mere, det er fordi mange opdrætter tager det mere for tavledyr, og det er måske også derfor flere og flere køber dyr uden tavler, så alt i alt er det en und cirkel, som både dem med og uden tavle selv er skyld i ikk.
    tavledyr tages der for meget for når man tænker på hvad tavlen koster, derfor køber flere og flere uden tavle, og kravne feks i ddkundskyld kender kun til hunde) er at din hund skal ha minst en anden plads for du må avle, og derfor sælges der flere og flere uden tavle
    og dem uden tavle bliver syltet af dem som virkelig snyder med blandinger, så den der har to ren racet katte som har fået killinger eller hvalpe ikke får et ben til jorden.
    men som sagt alle har deres meninger og det skal de da ha lov til at ha.
    nogen mener at det kun er dem med tavle der er rene, og andre mener er begge forældre af samme race også er ægte.
    men ja en main coon og en norsk skovkat er og bliver en blanding også selv om den er langhåret.
    så folkens alle hver sin mening ok og så tror jeg denne tråd har fået sagt det der skulle siges, det har jeg så er resten op til jer.

• #109   7. okt 2008 Michaela - Du siger at den opdrætter havde sådan en dims til at tjekke at kattens chip passede overens med stamtavlen. (Jeg ved ikke om jeg forstår det rigtigt?).
    At du kan se at nummeret på papiret er det samme nummer på katten, er ingen garanti.
    Det tager nok ca 30 sekunder at ændre et tal på et papir.

Det eneste, gentager; eneste der kan bevise at en kat er ægte, er dens stamtavle, og så DNA test. At man har set begge forældre på foto eller i levende live, set deres stamtavler, er fuldstændig ligegyldigt i mine øjne. Er du villig til at få DNA prøve fra begge forældrekatte, så du kan bevise den er ægte, er det helt fint, så skal jeg nok støtte dig i at der står MCO foran dens navn herinde. smiley

Micha - At mange ikkeregistrerede avlere går ligeså meget op i det som reg. opdrættere, tror jeg godt nok er helt ude i skoven. Alene det at de ikke gider at ofre 500 på et stamnavn viser at de langt fra ikke går ligeså meget op i det.

Tager man to katte af samme race, får man racerene killinger. Det er vi jo alle enige om. Lad og sige jeg skal købe en kat uden tavle. Forældrene har tavler, og jeg ringer til klubben opdrætteren er medlem af, og får bekræftet at det er rigtigt, plus at få dnatest fra dem og killingerne. Så VED jeg at den kat jeg køber er raceren, men hvorfor pokker gå igennem alt det bøvl?
    Der er SÅ mange mennesker der bliver snydt, folk der eksempelvis intet aner om mco racen, og derfor tror på avlerens ord om at den er raceren. Og det er bare så uhyggeligt få der vil acceptere at de er én af dem.

Jeg må indrømme jeg bliver irriteret over folk der ikke går nok op i at ville have en racekat til at købe hos en ordenlig opdrætter, men alligevel nok til at have den her diskussion om og om igen.

Det kan siges så kort; en kat er ægte, såfremt det kan bevises.
    enten i form af tavle eller dnatest. Ellers er den bare ikke.

• #110   7. okt 2008 undskyld dkk det var det jeg mente

• #111   7. okt 2008 hun havde en skanner som nu en dyrlæge har da hendes mand var dyrlæge, derfor så jeg tallene på skanneren

• #112   7. okt 2008 zabrina

og det kommer li fra dig

hvis en chip der hører med en tavle er lavet om og det er så nemt hvordan hulen kan du så være sikker på at din kat er den du siger
    det ku jo være dine tal der er lavet om
    jeg ved godt du har haft uheld selv
    men du er oz go til at kaste med mudder over andre

• #113   7. okt 2008 Ja jeg ska jo selv til og være en registreret opdrætter.. Og ja, dem der bliver kaldt ægte uden stamtavle,vil der altid være spørgsmåls tegn til.. Der er jo nettop rigtig mange der avler katte uden stamtavle, hvor det er en blanding, men de kalder dem ægte MCO, NFO osv..
    Det er den slags der gør at spørgsmåls tegne er der, desværre.. Men ja, mange katte uden stamtavle kan da udemærke være lige så rene som dem med tavle, der er bare ik altid sikkerhed i det..

Og ja, det er gør at en kat med stamtavle er dyre, ind en uden, er jo pågrund af de udgifter der er, og det store valg med at vælge den rigtige han osv.. Opdrætter får jo os kattene tjekke for forskellige sygedomme, det gør alm katte avler jo som regl ikke..

Har selv engang avle alm huskatte, da jeg var yngre og uviden om avl..

Dette problem med ægtehed er der os med heste.. Jeg har f.eks en ægte shetlænder uden stamtavle, og ja, han er ægte... Så har selv tit denne diskution på hestegalleri :o)

• #114   7. okt 2008 og nummerne stemte overens med mors på hendes stambog farens på hans og mine killinger på deres kan jeg skærre det mere ud i pap så folk fatter det, jeg er så træt af alle folks mudder kastning.
    for min skyld kan i kalde mine katte hvad i vil jeg ved de er race rene og helt ægte og ringede jeg til mande og gav det de forlangte dengang kan jeg til hver en tid få min stambog.

• #115   7. okt 2008 michael og tina V:
    Fordi der er jo så mange folk der ik avler seriøs uden stamtavle.. Og for så at være sikker på, man ik køber katten i sækken, ja så laver man stam navn osv..
    Det jo ik for at sige at alle dem der avler uden stamtavle, ikke passer sine dyr osv...

• #116   7. okt 2008
    Karina(23) Med Jasmin og Georgia<3 B

du har da ret i det ikk har noget at gøre med om man passer sine dyr

det har åbenbart en hel at gøre med at man ka tillade sig at kalde sit dyr det man har købt det som

• #117   7. okt 2008 michaela
    man skal ikke udstille for at opdrætte katte. og hvis du mener man tjener så ualmindeligt mange penge på killinger med stamtavle så gad jeg godt vide hvorfor en opdrætter vælger og sælge billigere uden en tavle? det giver jo ingen mening.

• #118   7. okt 2008 micha
    nu er det jo ikke som man har købt sit dyr som, men om man har sikret sig i hovede og røv om ægtheden i den race man har, og der er det efter mange mennesker kun nok at ha en tavle.
    men ved i hvor meget der bliver fusket med tavler, for jeg ved feks at inde for hunde er det en del, ved at en kennel på sjælland blev lukket ned fordi det blev opdaget, og de havde kennel i rigtig mange år, og mange var chokket.
    så helt ærligt så tror jeg også sådan noget forkommer hos katte opdrætter, og rolig nu jeg satter ikke alle over en kam men der er rådne bråd over alt, også inde for dyre opdrætter
    og ja jeg har også en shetlænder som er ægte sådan er den købt men der har jeg ingen beviser og derfor kan der godt være alt muligt i hende, så for mig er hun en shetlænder men hun kan også godt være en blandning og det ville jeg aldrig diskuterer, da jegg ikke har set beviser eller tjækket om det passede på nogen måder, hun er bare min datters ridehest og ikke andet, og derfor har hun ikke brug for tavle

• #119   7. okt 2008 nu er det jo ikke så simpelt og fuske med en katte tavle, mig bekendt har kattene flere farve muligheder end hunde og mon ikke dem der laver tavlen vil stuse over at forældrenes farver samt en del andet ikke passer sammen?

• #120   7. okt 2008 dk
    jeg kender ikke til hvad katte opdrætter skal og ikke skal, og angående priser kan jeg kun gå ud fra hvad der står i aviserne og her på kg
    jeg har ikke selv haft race kat før, og har kun haft mine to mrd ca, ellers har jeg kun haft huskatte eller gårdkatte hvis man vil kalde dem det, og de var da også søde, men med de main coon som jeg har nu er der arbejde i, de skal redes og vaskes og hvad ved jeg, og jeg elsker det, hvor en huskat nok mere kun er nussedyr og en der fanger mus

• #121   7. okt 2008 lis d

jeg var ikke i tvivl om at hun var ved at lukke ned fordi hun var syg og skulle dø hun havde fået dommen inden for en mrd ville hun ikke være til mere, så det havde intet med kattene at gøre men hende helbred, og da manden var dyrlæge og ikke gik op i katte så valgte hun at der skulle findes nye hjem, mange kom til famije og venner men de sidste blev solgt

• #122   7. okt 2008 michealas. hvis han var så ligeglad med kattene hvorfor fuldte tavlen så ikke med kattene?

• #123   7. okt 2008 Hej

Jeg undre mig lidt over at emnet hurtigt bliver drejet ind på priser... Jeg tænker bare hvor stpr er forskellen på en kat med stamtavle og en uden ?

Vil tro at gennemsnitte af katte med stamtavle koster : 4500-5000, når vi snakker kælekatte ik ?

/Charlotte

• #124   7. okt 2008 dk
    nu var det ikke ham men hende der solgte ud fra sin seng.
    nu vil jeg se tv så hyg jer alle sammen

• #125   7. okt 2008 charlotte P

nemlig det havde intet med priser at gøre
    mit spørgsmål var jo
    at hvis jeg havde to nfo uden tavle eller to mco eller to huskatte og de parrede hvilke racer fik jeg så

jeg vil jo til hver en tid sige
    at to mco der parrer så blir killingerne vel mco
    to nfo der parrer så blir de killinger vel oz nfo
    og huskattene blir vel ved med at være huskatte
    man ka da ikk pludselig sige
    mine katte er blandinge af nfo og nfo hmm
    eller det er mco og mco blandinger
    måske huskatte og huskatte blandinger

• #126   7. okt 2008 michaela: historien er måske sand måske ikke men for det første så forstår jeg ikke at hun sælger dig katten uden papir fordi katten så er billigere for dig. nu har du jo katten og hun står med et stykke papir som hun slet ikke kan bruge til noget, så det kunne du jo lige så godt ha fået med, forstå mig ret.

nummer to. hvis du ikke fik tavlen med fordi hun ikke ville sælge dig en billig avls kat så undrer det mig at manden ikke er blevet bedt om at neutralisere katten når han nu er dyrlæge og lige snilt kunne ha ordnet det.

• #128   7. okt 2008 felis f

puha jeg troede li det var til mig griner så mit navn

nemlig min mening et stykke papir kan vel ikk trylle ved racen

• #130   7. okt 2008 Mht. om Johnsons tavle kunne være fusket..
    Der er jo "ingen skade sket" hvis man viser en anden kats tavle, men for pokker hvor kan man komme i problemer hvis man laver en tavle som killingekøberen får med. Det er mødhamrende ulovligt. INGEN vil løbe sådan en risiko.

Michaela, MÅSKE er din kat renracet. Det kan ikke bevises. Det eneste man har for at din kat er raceren, er dit ord. Og det er altså ikke godt nok.
    Det du siger lyder i det hele taget som en røverhistorie.. smiley

• #131   7. okt 2008 zabrina

istedet for at hagle så se hva der står

• #132   7. okt 2008 det er jo ikk en hagle hakke smide med mudder selvom du godt ka li det
    jeg spørger om et simpelt spørgsmål

• #133   7. okt 2008 zabrina nu er du kun 19 og er ikke en gammel dame over 50 vel så du ved ikke en disse om hvad for kvaler gamle kan ha kom igen når du bliver voksen og får en masse skvanker, så kan du snakke med om hvad den stakkels kvinde måtte igennem, ja nu er hun ikke til mere da der jo er gået 2 mrd så hun er nok væk nu, og jeg føler med hende for det var svært for hende, at skulle af med alle sine katte, men jeg føler også med den stakkels mand der nu står alene, så sådan noget vil jeg bare ikke diskuterer med dig eller nogen anden, for man kan vel for fanden da ha lidt pli hvis du ved hvad det er.
    og jeg er total ligeglad hvad i tror og ikke tror, jeg elsker mine katte, også selv om i kalder dem blandinger eller ægte eller huskatte eller hvad i nu kan kalde dem.
    jeg sikrede mig på de måder jeg kunne og dermed basda, og har set hvad jeg havde brug for, og er der nogen der har et problem med det, så er det bare deres sag, så hold jer væk fra mig for gider ikke ha med folk at gøre der kun kan svine og hakke og mudder kaste, og slet ikke fra en som først lige er kommet i de voksne rekker, og som ingen pli har for en kvinde der led føj siger jeg føj

• #134   7. okt 2008 Jeg må indrømme at jeg føler at det er ved at være *agurketid* igen her på KG.....Der bliver igen igen tærsket langhalm i samme enme.Stamtavle eller ej.MCO og MCO hvad gir det ???Hver anden dag bliver der oprettet en tråd om dette emne.Suuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkkk..

Køb en kat med tavle,så ved man hvad man får,køb en uden så ved man ikke hvad man får,måske et Kinderæg?? 3 i en .Det er billigt.

Lad nu dette emne ligge og hav lidt respekt for vores opdrætterer som gør et stort stykke arbejde indenfor linier og sygdomme og lad så dem som sælger uden tavle tjene de penge de kan

• #135   7. okt 2008 LOL, en "gammel dame" over 50, og det skulle komme fra en på 39? Synes hele jeres retorik minder meget om visse personer som har gjort sig uheldigt bemærket herinde - Gad vide om de er kommet for at slå splid igen? Måske jeg er den eneste der undrer sig.

Hele din historie lyder usandsynlig, men ja, pak det da ind i noget med nogle gamle damer som ligger for døden, lyder sgu som noget lystløgneri. Hele historien virker forloren. Hvis du havde så stor respekt for den kvinde, sad du nok ikke og fortalte det ene og det andet om hende og hendes mand herinde, vel? Lille ven? For nu at bruge din egen retorik..

• #136   7. okt 2008 michaela S,Sikke dog et sprogbrug du har .Du er svær at tage seriøs når du galper op på den måde og så din alder taget i betragtning.Hmmm

• #137   7. okt 2008 jeg har respekt for opdrætter og at de gør alt de kan for at få gode sygdomsfrie katte, hatten af for dem.
    men jeg kan også godt forstå dem som har race rene katte uden tavler bliver pisse sure over at igen og igen få af vide at deres katte er blandinger fordi de ikke har tavle.
    som sagt flere gange mange mennesker mange meninger så jeg har det også sådan
    LAD DET HVILE, OG HA DEN MENING DU VIL, OG LAD ANDRE HA DERES.

• #138   7. okt 2008 mille h
    nu ligger det sådan ja jeg er 39 og har mine skavanker, og de kom bare pludselig, og ja damen var over 50 og skulle dø så lad det dog ligge damen er død.
    og jeg er normalt ikke på kg, så ved ikke hvem du hentyder til

• #139   7. okt 2008 Bok bok bok bok....kommer ikke snart en hane på banen og sætter de hakkende høns på plads ???

• #140   7. okt 2008 Det er sjovt som folk mener jeg gør det ene og andet, fordi jeg har en anden mening.
    Nok er jeg kun 19, men du aner intet om mine "skavanker".
    Siden det er dig der fortæller private ting om en kvinde og hendes mand, synes jeg det er dig der skal lære om "pli".

jeg kan bare ikke tro på en historie om en kvinde der har en måned tilbage og leve i, som vil skynde sig at sælge sine katte, da hendes mand (trods at han er dyrlæge) ikke bryder sig om katte.
    Enhver der har en måned tilbage at leve i, spilder da ved gud ikke tiden med at have købere på besøg. Hun ville nok nærmere bruge sin sidste energi på at give sin familie og dyr al den kærlighed hun havde tilbage, og hendes mand ville aldrig lade hende bekymre sig om at skulle sælge kattene på så frygteligt et tidspunkt.

Jeg melder mig ud af debatten nu (jeg vil forsøge smiley )

• #141   7. okt 2008 jeg er ligeglad med hvad i mener og ikke mener, og hvad i tror og i tror på, jeg kender jer ikke og vil ikke kende jer.

micha som startede tråden, jeg hopper ud af din tråd, for folk siger mig intet, og dette er en af grunde til jeg ikke er så tit på nettet, ved det går ud over dig, at jeg ikke er det, for vi snakker ikke så meget sammen mere, som vi gjorde før ferien, og det er da trist, men nu har jeg jo mine katte og hunde og heste jeg pusser om og bruger en masse tid på, men du kan jo altid smide en mail, så skal jeg nok svare dig.

• #142   7. okt 2008 ka se min tråd er nået ret langt ud her
    det var så ikk meningen
    måske i alle sku sætte jer tilbage og lytte til en smuk sang i stedet
    jeg ville kun spørge om et spørgsmål
    men i stedet er i alle begyndt at hamre hinanden og nedgøre

jeg elsker mine katte uanset hva de er men jeg var nysgerrig
    der er dog nogle få der har svaret på det jeg har prøvet mere end en gang at få det ind på

mille H
    jeg ved ikk hva du mener med visse personer og så splid
    jeg vil mene dette er et forum hvor man ka spørge om alt
    og jeg beklager da hvis jeg er nysgerrig
    mit navn er cath om jeg er en af dem du hentyder til eller hva det ved jeg ikk

men nu vil jeg da læne mig tilbage og tænke over hvordan folk ka være sådan ved hinanden

http://www.youtube.com/watch?v=4IA72F-oNcQ&feature=related

• #143   7. okt 2008 michaela S - hvad hed det opdræt - hvor den dame døde?
    Og nej, jeg forventer ikke du svarer, da jeg stærkt regner det for en "god" historie - desværre !!

• #144   7. okt 2008 har aldrig sagt han ikke kunne li katte, men det var kvindens katte, og hvis jeg havde været denne kvinde, og jeg viste min man ikke kunne ha og holde så mange katte og ikke havde andre at skulle tænke på så ville jeg også sørge for mine dyr inden jeg stilte mine træsko,
    og hvad jeg skriver om kvinden og hendes mand, var for at fortælle hvordan det hele hængte sammen, men intet slet intet kan man sige uden folk skal svine og smide med beskyldninger, hold da op en forsamling vilde katte, kan nu best li husfred og huskatte og ikke vilde katte, så hermed kan i rive jer selv i stykker håber i får det sjovt hygge

• #145   7. okt 2008 Jo, det har du. Citat; "og da manden var dyrlæge og ikke gik op i katte så valgte hun at der skulle findes nye hjem"

• #146   7. okt 2008 der er da langt fra at gå op i og så kunne li dyret.
    nogen er hunde menneske andre katte menneske
    min fyr er slet ikke katte menneske, og hans ord til mig var skulle jeg ha katte måtte jeg selv passe pleje og skifte grus han gjorde det ikke
    sådan var det ikke med dem han var bare mere hunde menneske, så jeg kan da godt forstå at hun ikke ville lade sine elskede katte ligge i hans varetægt, hun ville sikker sine katte et godt hjem.

cath pb til dig
    nu vil jeg i seng sov godt til alle sammen

• #147   7. okt 2008 Hvis man "går så lidt op i" katte, at man ikke kan unde sin kone hendes sidste måned uden den slags stress og jag det medfører at skulle sælge på en måned, så er "kan ikke lide" noget af en underdrivelse.

Jeg er dødsensangst for fx edderkopper og hvepse.. Om så min kæreste havde en kombineret edderkoppe/hvepse farm, der krævede daglige nusseture, ville jeg gøre det for ham. (iført alverdens lufttætte/stiksikre udstyr). Ingen mennesker ville gøre andet for en de elsker.

• #148   7. okt 2008
    michaela S og
    micha nu med hvalpe til salg

Er I en og samme person eller har i bare begge oprettet de samme katte, for jeg undrer mig. ? mente ikke man måtte oprette en kat i flere profiler ?

Jeres tråd vil jeg ikke kommentere alt er vist sagt.

Karen

• #149   7. okt 2008 nej vi er ikk den samme person karen
    jeg ka godt se hvis du tror det
    og ja det er de samme katte
    hvis du kigger i mit album så er det de katte vi var nede og redde fra at dø
    kattene er her hos mig så derfor har jeg oprettet dem
    meningen var at når michaela var kommet hjem fra ferie så sku hun ha dem hjem
    men de var faldet så godt til her hos mig at de bor her
    jeg blev bedt om at oprette dem da de jo er her og jeg fik dem så af michaela
    men hun er så en pap mor hvor jeg nu er mor
    det der lød sikkert forkert men ¨håber den ka forstås så jeg ikk kun har skrevet volapyk

• #150   8. okt 2008 Karen P
    Du har helt ret.
    Samme katte og fuldstændig samme retorik. Ja, jeg synes godt nok også det virker meget meget mærkeligt..

• #151   8. okt 2008 hold da op... så køre den igen, ang ægte eller ej.. hmm alle katte er da ægte, men der kan så være tvil om racerenhed på en kat uden stamtavle... og prisen, hmm hvis der er nogen der mener at det er for dyrt at købe en kat med tavle, så lad være..

jeg er opdrætter og har på intet tidspunkt ydtret mig om at jeg ikke kan lide katte uden tavle ej heller at jeg ikke kan lide huskatte..

Jeg forstå ikke denne form for debat, jer der mener det er os der opdrætter katte med tavler er forkert på den, det er mest jer man høre fra...

og så lige den med at sælge ud af katte med tavle uden at give stamtavlen med, den forstår jeg så ikke.. hmm det burde da ikke give en prisforskel...

• #152   8. okt 2008 Felis F: Jeg er ikke for klog at høre på... Synes du selv, at du er noget specielt orakel - jeg giver udtryk for en holdning - så dit svar er lige så fornuftigt, som hvis du angreb mit politiske synspunkt, som i øvrigt også er holdningsbaseret. Jeg vil undlade at bedømme, hvor "klog" du er at høre på, dine udsagn taler vel egentlig ganske godt for sig selv!

Jeg har intet yderligere at tilføje, min holdning er fortsat den samme: Køb en kat med tavle, hvis det er så vigtigt at kalde den raceægte.

• #153   8. okt 2008 Jeg smider lige mit indlæg in igen....

Nu koster en stamtavle altså HELE 200,- *S*

2 x MCO uden stamtavle giver MCO killinger uden tavle.

Ægte ville jeg ikke kalde dem, da beviset mangler (som ved enhver anden mærkevare feks en Gucci taske) En Gucci taske kan du sende ind og få verificeret om den er ægte - hos katte er det så DNA

Og det er altså kun hos MCO uden stamtavle at man kan få de korthårede MCO......blink blink

• #154   8. okt 2008 Michaela S:

Jeg er chokeret over dit sprog. Jeg var i starten sikker på at du nok var en ung pige, men nej.... Du er 39 år ?? Jeg er målløs.

• #156   9. okt 2008 Ej er de blevet mishandlet smiley Sikke noget skidt da, sikke en møgopdrætter :S

• #157   9. okt 2008 pinky babs

det var ikk de katte michaela taler om
    hun har købt to nye katte
    men ja dem jeg har på min profil som er hos mig de var meget misrøgtede

christine G

det var ikk en opdrætter vi hentede de to katte ved som var mishandlede
    den grå og den hvide i min profil
    de var meget misrøgtede
    der er oz billeder i mit album om dem og hvordan de klarede den
    og i dag er de sunde og raske dejlige katte

• #158   9. okt 2008 Nååå okey så smiley Blev da helt bange for hun synes opdrætteren var fin selvom hun har mishandlet kattene. Hehe. Hvad var der sket med den hvides næse????

• #159   9. okt 2008 den er blevet fin hvid igen ggg
    men det var meget sørgeligt da jeg havde dem her det første stykke tid spiste de som om de aldrig havde fået mad før
    så maden satte sig fast på hans snude og jeg ku ikk komme i nærheden af ham i starten da han virkede som en vildkat
    men nu er han blevet noget af det kærligste en rigtig hygge trold

• #160   9. okt 2008 Nååå, han ligner en en "kampkat" smiley Heldigt det bare er mad....

• #161   9. okt 2008 kamp kat griner så sku da ha mødt ham da han kom ind af døren der var han kampklar
    men meget svag

• #162   9. okt 2008 Åhr lille pus da smiley

• #163   9. okt 2008 ggg han er bestemt ikk lille mere
    men han var en stakkel da han ´kom han vejede 3 kilo og jeg var inde og se til ham hver time døgnet rundt da vi ikk vidste om han ville overleve
    nu vejer han 8 kilo og er rigtig fræk

• #164   9. okt 2008 Det er godt at høre smiley

• #165   9. okt 2008 ska nok oz snart få taget nogle nye billeder af dem alle
    men har kun min mobil

• #166   9. okt 2008 Ja det er næsten synd man ikke kan nyde din katte med "almindelige" billeder smiley

• #167   9. okt 2008 gg jeg ska nok lover jeg finder et rigtigt kamera

• #168   9. okt 2008 vil lige sige at de snowie og nicko ikke er fra det mishandlet sted det er joey og cleopetra der er det,
    nej snowie og nicko kommer fra den opdrætter som desværre er død nu, fred være med den rare dame.
    så pinky babs du tager helt fejl, tjæk tingene før du skriver noget, for jeg gider ikke forklare og forklare hele tiden
    for mig er denne tråd død
    men jeg giver dig ret pinky at en main coon og main coon laver main coon killinger smiler
    og som sagt alle har hver deres meninger og det skal de ha lov til at ha
    hermed over and out

• #169   9. okt 2008 michaela: det der undrer mig lidt er os hvis din historie er sand og din opdrætter rent faktisk er syg og nu måske borte så forstår jeg ikke at man ikke har hørt om det, da jeg ved at vi i andre ligende tilfælde har hørt når en opdrætter er gået bort.

• #171   10. okt 2008 Felis F: Jeg ønsker ikke at være i dialog med dig på grund af din tiltaleform, at jeg har et en masse tanker om dit svar og det kribler i mine fingre er mig uendeligt ligegyldigt - en fortsat dialog med en person, som taler som du, anser jeg for at være under min værdighed. ;-)))))))))

• #172   17. okt 2008 Til Michaela S..
    sjovt din pung ikke kunne bære at der kom stamtavle på dem, da det kun koster ca 200,- pr stk.... de penge kan vise sig at være godt givet ud i den anden ende, så man ved om der har været problemer i linierne,- det kan jo sagtens være din kat det kommer til udtryk i.....

Kommentér på:
mco og mco hva gir det

Annonce