822 visninger
|
Oprettet:
MCO og killingefoder {{forumTopicSubject}}
Vi har to MCO killinger på hhv 6 og 4,5 mdr.... Qilac og Freja... De er begge på killingefoder, men jeg synes de virker eventyrlig sultne og den mindste er begyndt lidt at gå i vores mad.
Jeg spekulerer på om det trods alt er for tidligt at sætte dem på MCO foder (tørfoder) og om det måske vil være en del mere mættende for dem?
Nogen som har erfaring med dette?
CAMILLAS MOR
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 55 Svar: 319
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 55 Svar: 319
Det har også hjulpet gevaldigt på hårboller hos mormis at maden er blandet med mco foder så det gør nok også godt i de smås mavser
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg har selv opdrættet MCO siden 1987, og mine katte, lige fra killinger til kastrater, har altid uden problemer haft fri adgang til foder. Så bliver de ikke så mad-fikserede og regulerer selv, hvad, hvor meget og hvornår de spiser.
Som tommelfingerregel siger man, at MCO først at færdig med at danne knoglemasse, når de er ca. 2 år, og derefter kommer "fylden", så du kan nok se, hvor vigtigt det er for dem med optimal fodring.
Her i huset er et optimalt tørfoder kun basisfoder. Derudover får de "vådmad" af forskellig art hver aften. Hvis du gider, kan du læse derom i *Vejledning* på min hjemmeside.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 1 Svar: 10
Jeg har Maine Coon, i forskellige stadier i opvæksten, og har intet problem med at gøre det på den måde..
MCO og killingefoder