Hører katten til huset ;) HJÆLP {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen...
Det er sådan, at min forlovede og jeg lige har købt hus... Vi har fundet ud af det har været lejet ud til en psykisk syg, som er død i huset...
Dvs. huset har været tomt noget tid, men efter vi har overtaget det har vi været derude meget og lavet en masse ting... Her engang i sidste uge kom der en stor kat... Hun er super kællen, og ville meget gerne snakke... Døren stod åben og hun gik ind som om hun boede der...
Nu ved jeg godt det er der måske mange katte der kan finde på, men hun gik det samme sted hen i køkkenet konstant, som om hendes mad måske havde stået der...
Nu står jeg i den situation, jeg vil ikke tage hende ind til mig og give mad hvis hun hører til en anden, men på den anden side kan jeg ikke lide hun går vinteren i møde uden måske at have et sted at være...
Hun har ikke noget halsbånd og er ikke øretatoveret... Hvad skal jeg gøre ?
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 17 Svar: 86
Fremlyse ?
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 43
jun 2007
Ja det kunne mann...
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 67 Katte: 7 Emner: 22 Svar: 1.733
- jeg ville give den en lille smule mad. det kan jo være det er længe siden den har fået noget ..
jun 2007
Altså den ser ikke tynd ud eller noget, men spørgsmålet er om det er af naturen den får sin mad...
Hvis den ikke har nogen ejer ville jeg tage den til mig da jeg synes det er super synd hvis den her kælende misser ikke har nogen ejer... Men jeg vil naturligvis heller ikke tage den ind hvis den ejes af nogen...
Det er noget af et dilemma...
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Spørg alle naboer i området, om de kender katten. Og følg rådet med at sætte opslag op i lokalområdet. Det er nu rarest at vide, at der er nogen der sørger for katten.
feb 2008
feb 2008
jun 2007
Hun er det med det samme når vi kommer for at lave noget ved huset, og bliver omkring huset hele tiden mens vi er der...
feb 2008
jun 2007
så gør jeg det
feb 2008
- katten skal da ikke sulte indtil en eller anden opdager de mangler en kat.
- nogle mennesker kan godt tage UGER inden de opdager det :s
feb 2008
dec 2006
Hmmmmm, det kan sgi godt være, katten hører til der .....
Jeg mindes nu en oldgammel kat, der forlængst er kommet i Kattehimlen.
Min daværende kæreste og jeg havde lejet et hus på landet. I tiden inden vi flyttede ind, tog vi ofte ud til huset og ordnede have. Hver gang vi kom dukkede denne gamle stivbenede mølædte kat op, holdt sig tæt til os og fulgte godt med i vores haveforberedelser. Efterhånden sad hun og ventede ved huset når vi kom. Når vi gik ind i huset gik hun glad og forventningsfuldt med ind. Det var virkelig lissom hendes øjne strålede af glæde over at vi kom. Hun vidste helt sikkert, at vi var de nye beboere. Og ventede på at vi skulle flytte ind.
Vi spurgte naboen om han kendte til katten. Jow da han kendte så udmærket Stine, som var 18 år gammel. Da de forrige lejere var flyttet fra huset havde de "glemt" hende (!). De næste lejere overtog så denne gamle kat, men nu var også de flyttet fra hende - i januar måned! og nu var det april. Hele vinteren havde Stine altså boet udendørs og levet af, hvad hun selv kunne fange og de "lidt svinepiller og så'en", som naboen havde sat ud til hende.
Og sikke en skuffelse hun fik, da vi endelig flyttede ind Vi medbragte jo vore egne katte, og der blev bøvl og ballade og kampe, hver gang hun kom ind i huset. Så lappeløsningen blev, at Stine fik en kasse med uldtæpper i skuret og fik serveret sin mad derude, og det stillede hun sig tilfreds med, og holdt op med at komme ind gennem kattelemmen.
Det blev efterår og en dag kom hun ind adskillige gange. Jeg bar hende ud igen og igen og igen - indtil jeg pludselig gik i stå ude på trappen med Stine i armene og straks bar hende med ind igen. Dumme, tykpandede, fatsvage mig havde slet ikke bemærket, hvor koldt det var blevet. Stine fortalte mig jo tydeligt, at det var blevet for koldt til at bo i skuret.
Og så flyttede hun endelig ind i huset. Og boede der til sine dages ende. Det var godt nok kun et halvt år, for hun havde en kræftknude der gik hul på, og blev derfor aflivet.
Sorry det blev lidt langt ... og måske uvedkommende for tråden. Fik bare lyst til (endnu engang vist nok) at fortælle om kloge gamle Stine. Hun lærte mig det vigtigste, jeg nogensinde har lært. Hun lærte mig at lytte til katte! Og jeg er evig taknemmelig for, at hun ikke opgav at få mig i tale den efterårsdag.
feb 2008
hvordan i alverden kan man glemme en kat. også to forskellige familier. det var da forfærdeligt. men det var da dejlig at i tog jer af hende den sidste tid.
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 277
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
M.h.t trådens emne ville jeg også prøve at forhøre mig hos naboerne. De ved sikkert om den tidligere ejer har haft katten. Hvis det var så er der jo ikke noget i vejen for at I overtager den.
dec 2006
Hvis der ikke er en ejer, er det bare så dejligt, at Anja vil tage sig af den
Håber på opdatering.
jun 2007
Jamen jeg kan slet ikke få mig selv til at sidde hjemme i min varme stue i vinteren og bare lade en mis gå udenfor, der tydeligvis er vant til omsorg...
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
jun 2007
Nu har jeg slået det op, og ganske rigtigt min nye adresse stod der... Hvad gør jeg nu ?
feb 2008
jun 2007
Ja det er jeg nok nødt til
feb 2008
jun 2007
Jamen jeg ville gerne tage den, men det bliver sørme dyrt, med dyrlæge regning og få den neutraliseret det er mere det jeg tænker på...
Åhh den lille mis
feb 2008
Hører katten til huset ;) HJÆLP