{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Hører katten til huset ;) HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen...

Det er sådan, at min forlovede og jeg lige har købt hus... Vi har fundet ud af det har været lejet ud til en psykisk syg, som er død i huset...

Dvs. huset har været tomt noget tid, men efter vi har overtaget det har vi været derude meget og lavet en masse ting... Her engang i sidste uge kom der en stor kat... Hun er super kællen, og ville meget gerne snakke... Døren stod åben og hun gik ind som om hun boede der...

Nu ved jeg godt det er der måske mange katte der kan finde på, men hun gik det samme sted hen i køkkenet konstant, som om hendes mad måske havde stået der...

Nu står jeg i den situation, jeg vil ikke tage hende ind til mig og give mad hvis hun hører til en anden, men på den anden side kan jeg ikke lide hun går vinteren i møde uden måske at have et sted at være...

Hun har ikke noget halsbånd og er ikke øretatoveret... Hvad skal jeg gøre ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hører katten til huset ;) HJÆLP
  • #1   28. sep 2008 Susanne

Fremlyse ?

• #2   28. sep 2008 du kan jo altid sætte sedler op i de omkringliggende butikker og høre om der er nogen der savner hende..

• #3   28. sep 2008 Sabrine...

Ja det kunne mann...

• #4   28. sep 2008 <i>hvis der ikke er en ejer der henvender sig sys jeg du skal ringe til dansk dyreværn så de kan hente den. hvis den så er chippet finder de ejeren. hvis den ikk er blir den på internattet en uge , og efter en uge blir den sat ud til adopion. jeg sys næsten det er synd den bare går rundt og ikke har noget sted og være og ikke noget mad..

- jeg ville give den en lille smule mad. det kan jo være det er længe siden den har fået noget ..

• #5   28. sep 2008 Vibeke

Altså den ser ikke tynd ud eller noget, men spørgsmålet er om det er af naturen den får sin mad...

Hvis den ikke har nogen ejer ville jeg tage den til mig da jeg synes det er super synd hvis den her kælende misser ikke har nogen ejer... Men jeg vil naturligvis heller ikke tage den ind hvis den ejes af nogen...

Det er noget af et dilemma...

• #6   28. sep 2008 Når katten er i god foderstand, så ville jeg ikke være helt vildt bekymret. Men det kan selvfølgelig godt være den tidligere lejers kat, som naboer så fodrer på. Det kan også være, at katten bor i nærheden og bare har været vant til at komme på besøg hos tidl. lejer...

Spørg alle naboer i området, om de kender katten. Og følg rådet med at sætte opslag op i lokalområdet. Det er nu rarest at vide, at der er nogen der sørger for katten.

• #7   28. sep 2008 <i>Nåå okay på den måde .. jamen så sys jeg du skal gøre som de andre siger. hæng opslag op rundt omkring og måske bank på nogle steder. og hvis ingen kendes ved den så tag den med til dyrelægen og se om den er chippet. og hvis den ikke er det kan du jo sagtens tage den til dig. men du skal jo så være forberedt på at nogen først ligger mærke til opslagende efter noget tid.. hvor lang tid går der mellem dens besøg ?? og hvor land tid blir den ??

• #8   28. sep 2008 <i>Jeg ville bare tage mig af den indtil en eller anden henvendte sig. også self få den chekket for chip. medmindre den kun lige kigger forbi engang i mellem

• #9   28. sep 2008 Vibeke

Hun er det med det samme når vi kommer for at lave noget ved huset, og bliver omkring huset hele tiden mens vi er der...

• #10   28. sep 2008 <i>anja H . nu er der sikkert mange der vil rykke hovedet af mig for at skrive det her. men jeg ville prøve og give den noget mad. hvis den nærmest springer på maden og sluger det har den nok ikke fået noget i noget tid. men hvis den virker ret ligeglad så får den mad et andet sted .. men det kan jo meget nemt have været ham den psykisk syges kat også en nabo har fået ondt af den og fodret den . jeg sys du skal gå rundt og stemme dørklokker. hvis det ikke er naboernes kan de måske fortælle hvis det ers eller om det var ham der boede i husets

• #11   28. sep 2008 vibeke

så gør jeg det

• #12   28. sep 2008 <i><b>Anja h . det kan ihvertfald ikke skade nogle . så længe du osse fremlyser katten i brugsen, og banker på rundt omkring.
    - katten skal da ikke sulte indtil en eller anden opdager de mangler en kat.

- nogle mennesker kan godt tage UGER inden de opdager det :s

• #13   28. sep 2008 <i><b>det er da osse lidt synd hvis den bare render rundt helt pelle alene i verden. hvor lang tid er der til i flytter ind i huset ?? sørg ihvertfald for at der står noget vand fremme til den

• #14   28. sep 2008 Anja H **Hun er det med det samme når vi kommer for at lave noget ved huset, og bliver omkring huset hele tiden mens vi er der...**

Hmmmmm, det kan sgi godt være, katten hører til der .....

Jeg mindes nu en oldgammel kat, der forlængst er kommet i Kattehimlen.

Min daværende kæreste og jeg havde lejet et hus på landet. I tiden inden vi flyttede ind, tog vi ofte ud til huset og ordnede have. Hver gang vi kom dukkede denne gamle stivbenede mølædte kat op, holdt sig tæt til os og fulgte godt med i vores haveforberedelser. Efterhånden sad hun og ventede ved huset når vi kom. Når vi gik ind i huset gik hun glad og forventningsfuldt med ind. Det var virkelig lissom hendes øjne strålede af glæde over at vi kom. Hun vidste helt sikkert, at vi var de nye beboere. Og ventede på at vi skulle flytte ind.

Vi spurgte naboen om han kendte til katten. Jow da han kendte så udmærket Stine, som var 18 år gammel. Da de forrige lejere var flyttet fra huset havde de "glemt" hende (!). De næste lejere overtog så denne gamle kat, men nu var også de flyttet fra hende - i januar måned! og nu var det april. Hele vinteren havde Stine altså boet udendørs og levet af, hvad hun selv kunne fange og de "lidt svinepiller og så'en", som naboen havde sat ud til hende.

Og sikke en skuffelse hun fik, da vi endelig flyttede ind smiley Vi medbragte jo vore egne katte, og der blev bøvl og ballade og kampe, hver gang hun kom ind i huset. Så lappeløsningen blev, at Stine fik en kasse med uldtæpper i skuret og fik serveret sin mad derude, og det stillede hun sig tilfreds med, og holdt op med at komme ind gennem kattelemmen.

Det blev efterår og en dag kom hun ind adskillige gange. Jeg bar hende ud igen og igen og igen - indtil jeg pludselig gik i stå ude på trappen med Stine i armene og straks bar hende med ind igen. Dumme, tykpandede, fatsvage mig havde slet ikke bemærket, hvor koldt det var blevet. Stine fortalte mig jo tydeligt, at det var blevet for koldt til at bo i skuret.
    Og så flyttede hun endelig ind i huset. Og boede der til sine dages ende. Det var godt nok kun et halvt år, for hun havde en kræftknude der gik hul på, og blev derfor aflivet.

Sorry det blev lidt langt ... og måske uvedkommende for tråden. Fik bare lyst til (endnu engang vist nok) at fortælle om kloge gamle Stine. Hun lærte mig det vigtigste, jeg nogensinde har lært. Hun lærte mig at lytte til katte! Og jeg er evig taknemmelig for, at hun ikke opgav at få mig i tale den efterårsdag.

• #15   28. sep 2008 <i>Tinka d. sikke en sørgelig med osse sød historie..
    hvordan i alverden kan man glemme en kat. også to forskellige familier. det var da forfærdeligt. men det var da dejlig at i tog jer af hende den sidste tid.

• #16   28. sep 2008 Ooorh.. Tinka.. Den historie får jo en til at få våde øjne..

• #17   28. sep 2008 Sikke en trist historie Tinka men den fik dog en lykkelig slutning.

M.h.t trådens emne ville jeg også prøve at forhøre mig hos naboerne. De ved sikkert om den tidligere ejer har haft katten. Hvis det var så er der jo ikke noget i vejen for at I overtager den.

• #18   29. sep 2008 Ja, det var hjerteskærende. Og så horribelt at to familier (TO!) var flyttet fra den gamle kat smiley Den kat Anja fortæller om, er sandsynligvis ikke udsat for bevidst svigt, eftersom ejeren er død (hvis det altså var ejeren), men konsekvensen er jo den samme for katten, om det er bevidst svigt eller ej.
    Hvis der ikke er en ejer, er det bare så dejligt, at Anja vil tage sig af den smiley
    Håber på opdatering.

• #19   30. sep 2008 Tinka

Jamen jeg kan slet ikke få mig selv til at sidde hjemme i min varme stue i vinteren og bare lade en mis gå udenfor, der tydeligvis er vant til omsorg...

• #20   30. sep 2008 Næh Tinka jeg fatter også hat af at folk kan finde på at forlade et dyr til dens egen skæbne når man først har taget den til sig og taget sig af den. Folk må godt nok være nogle følelseskolde skiderikker når de kan opføre sig sådan.

• #21   4. okt 2008 Nu har jeg tjekket katten igen og ja den var øretatoveret, det havde jeg bare ikke set...

Nu har jeg slået det op, og ganske rigtigt min nye adresse stod der... Hvad gør jeg nu ?

• #22   4. okt 2008 <i><b>beholder den smiley så er det jo den tidlige ejers kat. og dvs at der ikke er nogen til at tage sig af den. udover dig.. ring ind til dansk katteregister. ved ikke om de så tjekker at han er død også skriver den over i dit navn eller hvad men prøv og snak med dyrelægen. det kunne jo godt være den trængte til et lille tjek smiley

• #23   4. okt 2008 Vibeke

Ja det er jeg nok nødt til

• #24   4. okt 2008 <i><b>Ville du ikke osse gerne det. ?? den er jo sød smiley hvis du ikke føler for det kan du jo altid ringe til dansk dyreværn. men den kommer nok til at få det svært ved at finde et andet hjem når den er ved at være så gammel

• #25   4. okt 2008 Vibeke

Jamen jeg ville gerne tage den, men det bliver sørme dyrt, med dyrlæge regning og få den neutraliseret det er mere det jeg tænker på...

Åhh den lille mis

• #26   4. okt 2008 <i><b>Ja det kan godt gå hen og blive dyrt . men til gengæld får du måske en rigtig dejlig og trofast kat. og hvis det er øremærket kan det jo være den osse er neutraliseret

Kommentér på:
Hører katten til huset ;) HJÆLP

Annonce