{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.900 visninger | Oprettet:

Highlander katten {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen her på KG.

Efter at have set programmet Cats 101 på Animal Planet hvor de beskrev Highlander katten.

I får lige et link håber jeg må det, men så i ved præcis hvilken race jeg snakker om:
http://www.youtube.com/watch?v=H2kXWO02gAA

Nu er det så sådan, at jeg er blevet helt hooked på den race, men kan ikke lige finde nogle der avler dem her i DK. Og jeg er ikke selv så god til at søge rundt på udlandske sider for at fine evtuelle avlere i nærheden.

Så er det så jeg vil hører jer herinde om i evt. kender noget til racen og noget til nogle steder i europa hvor man kan anskaffe sig en Highlander?

Jeg håber meget at der er nogle der kan og vil hjælpe mig..

Mvh Sheila

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Highlander katten
  • #5   2. okt 2012 Den mangler såmænd blot det hårløse gen og noget Munchkin, og så er man da vist dækken ind ift. defekter. Der er lidt for mange defekter i forhold til min smag. Så tror jeg hellere, at jeg ville have en ganske almindelig robust huskat.

• Bettina L
    Bettina L Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
    #6   2. okt 2012 Jeg synes nu også det er tæt på at være et misfoster.... smiley

• #8   2. okt 2012 Gud den ligner da noget der lige er blevet kørt over *gg*

• #9   2. okt 2012 Hmm er da ked af at min interesse for denne "race" bliver nedgjort på den måde.
    Jeg respektere dog jeres holdninger og kan godt se en del af dem gir ret god mening.
    Men det er nu ikke så meget dens udseende jeg er faldet for, det hjælper da jeg synes den er unik. Men det er dens familieegenskaber.

Jeg har i mange år godt kunne tænke mig en Burmeser da den også har nogle de egenskaber.

Filmen om denne Highlander fangede mig med dens beskrivelse og dens unika. Og jeg mener nu stadig den har lidt charme.

• #11   3. okt 2012 Det er korrekt at i tyskland har de en godkendt Highlander i 1.ITAVC (ikke FIFe klub) Det man kalder "strit" (langhåret) katte fra et Brite kuld i DK.
    Det er en krydsning af Brite og Perser.
    I 1.ITAVC er de godkendt som Highlandere og det er ikke den samme som i Cats 101 på Animal Planet hvor de beskrev en Highlander.

profilbillede
  • #13   30. jan 2013 Jeg har en masse highlandere i mine selkirks tavlen. Da det "bare" er en langhårs brite? I hvilket regi skulle en highlander se sådan der ud smiley

• #14   30. jan 2013 Hvad jeg ved af så er en higlander en langhåret brite.
    Da der tidligere har været krydset perser ind i briten (der er krydset perser i stort set alle racer, hehe) så dukker der indimellem langhårede briter op. Nogle steder bliver disse så kaldt highlandere..
    Det er dem, som Frankenthal skriver om.

Og, for så at gøre forvirringen ekstra stor, så er der hos TICA en race under optagelse (langvarrig proces), der også har fået navnet Higlander (i starten Highlander Lynx pga ørerne)
    http://www.tica.org/public/breeds/hg/intro.php
    Og det er så dem du har set i 101 cats (som i øvrigt er en enormt fejlbefængt serie).
    Maine coon katte har et M i panden.. Nååårh ja, så er mine européer også maine coons, ikk? Og hvad med en ensfarvet sort maine coon, er den så ikke længere maine coon..
    Dum dum fejl.. Alle TABBY katte har M i panden (tabby = den har striber. Et farve gen som huskatte og langt de fleste racekatte har i populationen)
    Nå undskyld, det var lige OT.

Her er billede af en Highlander af brite versionen smiley (Der nu desværre er gået bort)

profilbillede
  • #15   30. jan 2013 Den der Highlander på videoen synes jeg ser noget sølle ud med de deforme ører smiley (Og hvad angår racens familieegenskaber, så står mine huskatte med garanti ikke tilbage for dem ;-))

Men den der råhvide (creme eller hvad farven nu kaldes) Brite-perser-krydsning, som Frankenthal viser, er da helt bedårende. Virkelig smuk kat! Den ligner fuldstændig persere som de så ud for 50 år siden. (vurderet udfra billederne i min Lieberkind-kattebog fra tresserne).

• #16   30. jan 2013 jeg er ret sikker på at hvis du skulle importere en sådan kat skal du ha special tilladelse til det da det er en hybrid race(kryds af vildrace) ligesom savanah. ja den ser sød ud men jeg ville aldrig personligt købe en kat med både krøllede øre og halebob. og så er de lidt for tæt på foundation 2004 til at de kan sige nogen om helbred og arvelige sygdomme. desuden kan jeg se mindst en kat i videoen med et alvorligt haleknæk derform hale rygsøjle så jeg vil sige hold dig langt væk køb i stedet en kurilian bobtail den er lige så sød - ørene og bedre avlsarbejde

• #17   30. jan 2013 Jeg er enig - det er en race jeg ville holde mig langt, langt væk fra

Kommentér på:
Highlander katten

Annonce