Hører jeg syner? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har brug for jeres hjælp til at vurdere om det er mig, som er ved at blive tosset eller om jeg rent faktisk har lidt hold i denne sag.
Jeg går hjemme idag og har i løbet af formiddagen kunne høre en kat. Det drejer sig om 2-3 små "miauv" over hele dagen, så det er slet ikke meget og det kan sagtens være min hjerne, som spiller mig et puds.Vi bor på 4. sal oppe under taget, så det er altså ikke ligefrem fordi der tit kommer en kat forbi, men jeg synes engang imellem man hører om katte, som kan komme ind de mærkeligste steder - og det værste scenarie ville jo være, hvis der var en lille mis, som var kommet ud på taget.
Men! Mine katte reagerer OVERHOVEDET ikke på de her måske-miauv. De er begge indekatte og ufattelig nysgerrige, så noget siger mig, at de nok ville spidse ører hvis de pludselig hørte en anden kat - er det mig bare som tænker sådan??
Jeg har hængt ud af vinduet og kaldt, men jeg kan hverken se eller høre noget når jeg kalder. Jeg har også været ved at åbne ind til det hulrum/skakt, som løber op igennem hele bygningen imellem lejlighederne og her kan jeg heller ingenting høre når jeg kalder. Jeg hører meget sjældent vores naboer, så jeg tror altså ikke det er fra en af de omkringliggende lejligheder katten muligvis befinder sig i...
Så mit spørgsmål lyder på - tror I mine katte ville reagere, hvis der pludselig kom et miauv et sted fra? Jeg vil bare ikke sætte den helt store efterforskning igang efter en muligvis indespærret kat, hvis de burde spidse bare en lille bitte smule ører.
Det er sku nok bare mig, som er ved at blive en smule tosset, men kunne være rart lige at høre jeres mening på sagen
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Men jeg vil generelt sige at jeg skulle mene dine katte burde reagere hvis de kunne høre en anden kat, og husk de høre 10 gange så godt som os mennesker, så hvis en kat var i et hulrum, så burde de også reagere på den puslen der måtte være, men jeg syntes det er rigtig fint at du tjekker, for man ved aldrig..
Mine reagere på den mindste lyd der er fremmed, også lyde jeg ikke høre, så sidder de med store øjne og ørene fremadrettet, og nærmest stivner indtil de har lokaliseret lyden..
Men minusset er jo at hvis denne lyd har fremkommet ofte nok når du ikke har været hjemme og hørt den, så har dine katte jo vænnet sig til lyden og dermed accepteret den, så du kan jo ikke garantere at fordi dine katte ikke reagere, at der så ikke er en anden kat indeklemt et sted..
jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 103
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Hvis jeg afspiller en misse lyd så kommer alle kattene og skal kigge hvad det er for en
Har os haft rumsteren oppe på min hems hvor o'malley sad med opspilede øjne og lyttede intens, hvad det var aner jeg ikke men det lød Som om det kom fra min hems oven på mit soveværelse men måske mig og o'malley bare er dårlige til at lokalisere lyde og det i virkeligheden bare var naboen der lige pludselig skulle larme ekstremt meget kan normalt ikke høre mine naboer.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Tænk her i min boligforening var der engang en beboer, hvis kat blev lukket inde under gulvet :-O. Der var blevet skiftet nogle gulvbrædder, og først da tømreren var gået, hørte hun mjav nede fra gulvet, der så blev brækket op igen.
Min veninde, der bor på 5. sal, havde pludselig en kat i sin lejlighed. Den var hoppet ind ad et åbent tagvindue.
Hører jeg syner?