nogen der savner en gråstr/hvid hankat {{forumTopicSubject}}
hejsa
har lige været oppe ved min fru moder for at tilse/passe hendes hunmis silke, neden foran hendes opgang gik der en gråstribet hankat med hvidt omkring halsen, samt hvide ben/poter. han er ca 5-5 mdr gammel og er ikke kasteret. vi ku ikke komme helt tæt på ham, men han virkede egentlig meget interesseret i os og kaldte ligesom osse på os, men helt tæt på ham kom vi aldrig selvom vi forsøgte i ca 1 time, vi havde osse lidt katteguf i bilen som han fik.
vi snakkede så med en af min mors naboer som selv er katteejer og hun har i et stk tid fodret katten, men har aldrig været rigtig tæt på den. men hun fortalte at den i starten hun så den var ret tam, men den bliver mere og mere vild/sky, så der er nok ikke meget tvivl om at det er en tamkat nogen enten har lukket ud/smidt ud el som er blevet væk hjemmefra. den er faktisk rigtig flot og den ser ret velsoigneret ud, dn er så osse meget mager. vi tager derop senere i aften for at se om vi kan indfange den og så se om den evt er øretatoveret, ellers vil vi tage kontakt til tingskoven(det lokale internat) imorgen og så må de tage sig af den.
nogle der har gode råd til hvordan vi evt indfanger den
vi har kigget div sider efter på nettet om der evt var nogle der savnede den
katten holder til ved herredsvej/sandkåsvej i århus v
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Når jeg indfanger halv-vildmisser, bruger jeg en stor transportkasse, som jeg kommer noget stærkt-duftende guf ind i bunden af. Når katten så er næsten helt inde, lukker jeg lynhurtigt lågen i.
Måske kan din mors nabo gøre det, da katten kender hende.
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
heidi: den har rendt rundt der i ca 3-4 uger så hvis der er nogle der savner den i en af lejlighederne havde de forhåbentligt taget den ind igen. min mors nabo som har fodret den lidt siger den bliver tyndere og tyndere så den har helt sikkert ikke noget hjem
nogen der savner en gråstr/hvid hankat