2.030 visninger
|
Oprettet:
Black Oak Ragamuffins (Nu med killinger)
22. aug 2012 Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
22. aug 2012 Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
Er der nogen der savner mig? {{forumTopicSubject}}
Ja endnu en lille misling har valgt at slå sig ned i vores garage!
Han er rigtig kælen og sød lidt reserveret men vil gerne nusses med, hans ene øje er enten betændt eller også er han helt almindelig blind, han har svært ved at trække vejret lyder det som og har en meget hæs miauen, vi får vores dyrlæge til at komme imorgen og kigge på ham. han har været ved os i noget tid nu så vi får også lavet nogle flyers. vi har spurgt lidt rund omkring om der er nogen der mangler ham men uden held.
Fundet i Kyringe 3-4 km fra nyrup og store merløse.
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 15
aug 2012
Følger: 7 Følgere: 5 Katte: 10 Emner: 41 Svar: 661
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
aug 2012
har lukket døren til garagen så han ikke smutter inden dyrlægen kommer har også opdaget at han savler så måske han har et fremmedlegeme til at genere der inde..
aug 2012
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Få dyrlægen til at se ham efter i munden for sår. De ses som røde, blanke pletter særligt på tungen.
Det kán også være halsbetændelse, men begge dele er smertefuldt, så han bør få noget smertestillende (flydende Metacam), så han kan spise og drikke.
Der findes ikke medicin decideret mod virus, men alligevel gives antibiotica for følgesygdommene. Øjenbetændelsen bør samtidig behandles med f.eks. Fucitalmic.
Stakkels lille missedyr - og heldig, at han fandt frem til dig - Hatten af for dig!
Held og lykke med ham.
PS: Han er ellers en spøjs lille fætter med det sorte Hitler-overskæg
aug 2012
Så jeg husker at får undersøgt det hele.
Ja det er nummer 2 kat der er dukket op i vores garage, og Darling har vi taget til os.
Bliver så ked af det når jeg ser de stakkels dyr øv øv håber at der er en der savner ham, og gør krav på ham ellers må han jo blive her hvis han ikke er for slemt tilredt, også må vi se hvad vi så gør...
Ja det set sødt ud synes jeg han er ihvertfald ikke til at tage fejl af hvis der er nogen der savner ham, han er ret så i øjnefaldende..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Marie, du må have en buket blomster:
aug 2012
Har fundet hans blødepunkt nus/klø på numsen også er han helt solgt SPINDER højlydt og nusser selv hoved imod min hånd..
Han har 100% været nogens.
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
aug 2012
aug 2012
okt 2007
jul 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 15
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 95
Du må endelig skrive hvad dyrlægen siger (:
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
okt 2007
Jeg var lige et øjeblik bange for om det var noget sygdom
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 59 Svar: 667
Han minder mig lidt om min gamle Charlie.. han havde bare hvidt overskæg som lignede Chaplin's (deraf navnet... Charlie Chaplin)
aug 2012
aug 2012
okt 2007
Krydser fingre og tæer for at han kommer ovenpå igen snart, og ser frem til en update i morgen
jun 2012
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
Godt du fik dyrlægen til at komme!!
aug 2012
maj 2007
Det er de færreste, som ville tage sig af sådan en kat, endsige ofre behandling og operation på den.
Krydser både fingre og tæer for, at operationen går godt.
PS: Kan du ikke kontakte dyrlægen og få ham til at kastrere og øremærke "Adolf" samtidig?
dec 2006
<b>Respekt og thumbs-up!</b>
aug 2012
Mine forældre og søskende er lige sådan det er noget vi er opdraget med at dyr der er kommet til skade, er syge eller er blevet væk hjemmefra skal man hjælpe, fordi selvom de ellers måske klare sig selv har de stadig brug for vores hjælp en gang imellem.
Jeg aftalte med dyrlægen inden han kørte med ''Adolf'' at det mest hensigtsmæssige var at få det hele ordnet på en gang når nu han skulle i narkose alligevel også fordi der er ingen grund til udsætte ham for flere dyrlæge besøg end højst nødvendigt, så det er iorden
Operationen gik rigtig fint, det var et stykke metal af en art og det er udfra hvad dyrlægen siger noget han har haft siddende i noget tid, eftersom det nærmest var groet fast. Så er der blevet fjernet 2 tænder da de var knækket så nerverne var blottet av av sikke en tandpine han må have haft Han har katte influenza men det mener de at han nok skal komme hurtigt over. Hans øje er straks værre dr. dyr mener vi bør give det en chance med medicin, og grundig rengøring af det, også tage den derfra.
OG mange tak for jeres rosende ord bliver helt varm inden i vi har også en katte konto til vores egne og en anden vi har oprettet efter vi fik darling i tilfælde af at vi skulle støde på flere nødstedte dyr
okt 2007
Nu kan det jo nærmest kun gå op ad bakke for den lille mand
aug 2012
Følger: 1 Katte: 2 Svar: 10
aug 2012
Vi håber da at det hele kommer til at gå godt med ham, de sagde oppe ved dyrlægen at de sjældent har oplevet en kat der havde det så skidt have så meget gå på mod han har charmeret dem alle deroppe med hans fantastiske personlighed:)
Nej desværre det er en skam det ikke er en selvfølge at hjælpe dyr i nød, ved godt ikke alle har råd til at betale for så meget men så kan man i det mindste indlevere dem også kan de få fred. det er jeg bare ikke fan af hvis de kan reddes bryder mig ikke om at gøre mig til gøre mig til herre over deres liv.
maj 2007
Er han stadig indlagt?
Du har forhåbentlig mulighed for at holde ham inde og isoleret fra dine andre katte.
Både så han ikke smitter dem og for at undgå at stresse ham, mens han kommer sig.
Spændt på nye opdateringer
aug 2012
at der ikke opstår nogle uventede komplikationer.
Jeg har et rum med håndvask og klinker (så er det også dejligt nemt at vaske ned) som vi alligevel ikke bruger, der har jeg også gjort klar med håndsprit og klar til fodbad til når man går ind og ud bare for at være sikker og selvfølgelig bakke og et blødt ligge sted og sådan.
Skal nok opdatere igen i morgen når jeg har hentet ham
Det var også der min anden hitte mis Darling opholdte sig den første tid hun var her.
aug 2012
Han er fisk i forhold til hvad han har været igennem og har både spist og drukket selv og været på bakke, så nu skal jeg lige have mig en kop kaffe så køre jeg op og henter ham:)
Og han siger ikke noget til at få piller han sluger dem selv samt øjn dråber der gjorde han heller ikke vrøvl dygtig Adolf mis (Det er han også døbt og hedder på reg)
Skriver når vi er kommet hjem igen
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Gid flere mennesker var lige som dig, og hvor er Adolf heldig at være løbet ind i dig!
okt 2007
aug 2012
Han er så super sød og ekstremt kælen ruller om på ryggen og vil nusses på mavsen, også spinder virkelig højt når man kæler for ham..
Så nu skal han bare have tid også kommer han sig forhåbentlig helt han har så meget mod på det hele det er svært at forstå hvis der ikke er nogen der savner ham.
Dyrlægen har skudt ham til at være omkring 5 år, troede han var yngre men han er heller ikke så stor i størrelsen.
Fik også noget Virkon s med gratis, så vi kan prøve så godt vi kan at forhindre at få det sygdom spredt rundt. Det var meningen at få fingre i noget desinficerende any ways og det var så det dyrlægen selv brugte. var lige inde og se hvad det koster hvis jeg selv skulle have købt det 799kr så det var da pænt af dr. dyr
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
dec 2006
Og ja, mærkeligt at ingen savner ham. Det undrer mig altid, når en kælen og tillidsfuld, bortløben kat ikke bliver efterlyst :-S. Han må jo have haft et hjem, og må være blevet behandlet godt af mennesker engang ....
Og så fik han et nyt navn. (A)Dolf og Darling – det klinger da meget godt :D. Håber de to bliver venner med hinanden ... og med pyllerbimserne når Adolf forhåbentlig er blevet rask.
Held og lykke. Både du og katte har virkelig fortjent, at det hele går godt!
aug 2012
Pøj pøj:-)
aug 2012
Men han kommer sig rigtig godt, og er en magelig herre men også en bandit dog har han ikke så meget krudt i numsen som mine egne katte, men legesyg er han da.
Der er ingen der har meld sig som ejer, så nu kommer han fremover når han er helt 100% på toppen til at bo hos min mormor som har savnet en kat siden hendes egen gamle kat gik bort, hun har ikke overskud til en killing så der er Adolf jo perfekt
For at han skal føle sig så tryg så muligt ved at blive omplaceret, kommer min mormor hver eneste dag og nusser, putter og leger med ham, de er blevet MEGET glade for hinanden, han har også fået et tæppe der dufter af min mormors hjem så han kan vænne sig lidt til det så det er bare dejligt at de har fundet hinanden
Mht hans øje så var det i følge dr. dyr gået hen og blevet en kronisk betændelse så han har sandsynligt været blind på det meget længe, men som dr. dyr sagde fungere han jo helt fint uden så det er blevet opereret ud.
Han er en rigtig fighter med mod på livet der er ingen tvivl om at han nok skal få et langt og godt liv hos min kære mormor.
En lille update på lille Adolf
dec 2006
PS.Når telefonen er repareret, kan den tages med på besøg til din mormor
okt 2007
Vil glæde mig til at se nye billeder!
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 133
Du er jo dyrenes moder Terressa
Det er godt at nogen mennesker har et godt hjerte og hjælper et dyr i nød uden at bekymre sig om hvad tegnebogen siger
aug 2012
Ja det er fantastisk når alt bare flasker sig, og min mormor er så glad og meget engageret i alt det med at det hele skal være så nemt og smertefrit for Adolf så muligt.
Ida M: Hold da op bliver helt rørt mange tak for de fine ord, ja pengepungen bliver lidt ked af det men sådan er det jo nogen gange, hellere have lidt ondt i den end at se på et stakkels dyr der ikke får den pleje og kærlighed den fortjener..
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg er helt rørt og jeg er rigtig glad for at der findes mennesker med så stort et hjerte for de fortabte katte som du.
Hils den lille Adolf (nus ham) fra mig:D
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 21
Sender en masse kærlighed til Adolf og stor portion respekt til dig Marie E. Og tillykke med din nye misse ven mormor.
aug 2012
sep 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 74
nov 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 2
aug 2012
Adolf's ejer er fundet, blev ringet op i går af en sød ældre dame.
Det viser sig at Adolf for 3 år siden er blevet væk hjemme fra i Holbæk
Det er meget langt væk her fra 30 km eller sådan noget.
Hun var jo bund ulykkelig da han forsvandt og ledte efter ham i 1 års tid efterlyst ham alle steder men ingen held. Hun går så ind og tjekker fremlysninger stadig en gang om måneden og denne gang valgte hun ikke område for som hun sagde man slipper dem jo aldrig helt når man ikke ved om de stadig er der ude.
Hun har nu fået sig en ny kat 2 års tid efter adolf forsvandt og efter alt det vi har gjort for ham og hun kunne se hvor glad min mormor og adolf er for hinanden synes hun det var bedst at han blev hvor han var efter alt det han har været igennem. Men havde jeg ikke haft et godt hjem til ham havde hun betalt det fulde beløb jeg har givet for ham. For som hun sagde var det ikke pengene der var det vigtige men at hendes lille Chaplin som han hed havde det godt
aug 2012
maj 2007
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 668
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
dec 2006
Takket være dig har damen endelig fået vished - og tilmed vished om, at katten er blevet taget hånd om, og nu har fået et dejligt hjem, hvilket må være den største lykke, man kan opleve efter flere års uvished om, hvad der er blevet af en bortløben kat.
Solstrålehistorie hele vejen igennem
Er der nogen der savner mig?