{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.030 visninger | Oprettet:

Er der nogen der savner mig? {{forumTopicSubject}}

Ja endnu en lille misling har valgt at slå sig ned i vores garage!
Han er rigtig kælen og sød lidt reserveret men vil gerne nusses med, hans ene øje er enten betændt eller også er han helt almindelig blind, han har svært ved at trække vejret lyder det som og har en meget hæs miauen, vi får vores dyrlæge til at komme imorgen og kigge på ham. han har været ved os i noget tid nu så vi får også lavet nogle flyers. vi har spurgt lidt rund omkring om der er nogen der mangler ham men uden held.
Fundet i Kyringe 3-4 km fra nyrup og store merløse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der nogen der savner mig?
  • #1   1. okt 2012 Hvor stor/gammel gætter i på han er ?

• #2   1. okt 2012 1 år eller 2 måske ældre...

• #3   1. okt 2012 Stakkels kat smiley Godt I får dyrlægen til at kigge på ham smiley

• #4   1. okt 2012 jeg spørg lige min dyrlæge.. da hun har klinik i Nyrup

• #5   1. okt 2012 Selvfølgelig han skal jo ikke lide nogen nød.. Han bære meget præg af at have været nogens, i hans være måde når først han tør komme til en..

har lukket døren til garagen så han ikke smutter inden dyrlægen kommer har også opdaget at han savler så måske han har et fremmedlegeme til at genere der inde..

• #6   1. okt 2012 Mange tak hanne smiley

• #7   2. okt 2012 Det kunne tyde på, at han er angrebet af Calicivirus - især fordi han savler.

Få dyrlægen til at se ham efter i munden for sår. De ses som røde, blanke pletter særligt på tungen.

Det kán også være halsbetændelse, men begge dele er smertefuldt, så han bør få noget smertestillende (flydende Metacam), så han kan spise og drikke.

Der findes ikke medicin decideret mod virus, men alligevel gives antibiotica for følgesygdommene. Øjenbetændelsen bør samtidig behandles med f.eks. Fucitalmic.

Stakkels lille missedyr - og heldig, at han fandt frem til dig - Hatten af for dig!

Held og lykke med ham.

PS: Han er ellers en spøjs lille fætter med det sorte Hitler-overskæg smiley

• #8   2. okt 2012 Det vil jeg lige skrive ned mega og have klar til når dyrlægen kommer imorgen.

Så jeg husker at får undersøgt det hele.

Ja det er nummer 2 kat der er dukket op i vores garage, og Darling har vi taget til os.

Bliver så ked af det når jeg ser de stakkels dyr øv øv håber at der er en der savner ham, og gør krav på ham ellers må han jo blive her hvis han ikke er for slemt tilredt, også må vi se hvad vi så gør...

Ja det set sødt ud synes jeg smiley han er ihvertfald ikke til at tage fejl af hvis der er nogen der savner ham, han er ret så i øjnefaldende..

• #9   2. okt 2012 Åh herregud da, den stakkels mis smiley Jeg håber det bedste for ham.

Marie, du må have en buket blomster:

profilbillede
  • #10   2. okt 2012 Ihh tak Tinka smiley Gør bare hvad jeg mener er rigtig jo smiley
    Har fundet hans blødepunkt nus/klø på numsen også er han helt solgt SPINDER højlydt og nusser selv hoved imod min hånd..

Han har 100% været nogens.

• #11   2. okt 2012 Har dyrlægen været der? smiley

• #12   2. okt 2012 jeg ser nu at han har rufisme på halen og kun der har han orange skær.

• #13   2. okt 2012 nej han kommer først 11:30 skal nok opdatere så snart jeg ved noget:)

• #14   2. okt 2012 Hvad er rufisme for noget? smiley

• #15   2. okt 2012 Jeg/vi kender ham ikke. Troede til og starte med at det var naboens, men de har deres. smiley

• #16   2. okt 2012 Stakkels lille mis, den er bestemt ikke helt frisk ud med det øje.
    Du må endelig skrive hvad dyrlægen siger (:

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #17   2. okt 2012 Hvordan gik det?

• #18   2. okt 2012 Tak Heidi smiley

Jeg var lige et øjeblik bange for om det var noget sygdom smiley

• #19   2. okt 2012 bortset fra den lille missekats øje, så er han godt nok fin!!!
    Han minder mig lidt om min gamle Charlie.. han havde bare hvidt overskæg som lignede Chaplin's (deraf navnet... Charlie Chaplin)

• #20   2. okt 2012 så har dyrlægen været her. Og han har taget ham med da han har slugt noget der sidder og blokere lufttvejene. Så han ligger på operationsbordet lige nu. Hans øje er slemt betændt og han har noget virus af en art som dyrlægen ville undersøge nærmere plus at hans øre er fyldt med øre mider der er også et par tænder der skal fjernes. Stakkels lille mis. Dyrlægen til beholde ham til i morgen indtil videre.

• #21   2. okt 2012 og tak pernille fordi du gad tage dig tid til at høre din nabo

• #22   2. okt 2012 Hvor er det godt at du fik dyrlægen til at se på ham...

Krydser fingre og tæer for at han kommer ovenpå igen snart, og ser frem til en update i morgen

• N-A
    N-A Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 92
    #23   2. okt 2012 Åh gud stakkels lille kat.

Godt du fik dyrlægen til at komme!!

• #24   2. okt 2012 ja for f....n elles var det lille pus jo død af sult. Skal nok opdatere når jeg høre fra dyrlægen det gør jeg nok når operetionen er færdig og igen i morgen. Stakkels lille mand.

• #25   2. okt 2012 Marie - Igen: Du har min dybeste respekt!
    Det er de færreste, som ville tage sig af sådan en kat, endsige ofre behandling og operation på den.

Krydser både fingre og tæer for, at operationen går godt.

PS: Kan du ikke kontakte dyrlægen og få ham til at kastrere og øremærke "Adolf" samtidig?

• #26   2. okt 2012 Marie - Den godhed og omsorg du giver en fremmed tilløberkat er endda mere, end hvad mange katte får af deres egne ejere. Jeg er virkelig dybt rørt!

<b>Respekt og thumbs-up!</b>

• #27   2. okt 2012 Jeg synes bare at dyr har ligeså meget ret til at være her og have et godt og langt liv. Det er for mig det samme hvis et menneske kommer til skade eller får hjerte stop så ville jeg da også hjælpe og ikke bare gå forbi med sky klapper på.

Mine forældre og søskende er lige sådan det er noget vi er opdraget med at dyr der er kommet til skade, er syge eller er blevet væk hjemmefra skal man hjælpe, fordi selvom de ellers måske klare sig selv har de stadig brug for vores hjælp en gang imellem.

Jeg aftalte med dyrlægen inden han kørte med ''Adolf'' at det mest hensigtsmæssige var at få det hele ordnet på en gang når nu han skulle i narkose alligevel også fordi der er ingen grund til udsætte ham for flere dyrlæge besøg end højst nødvendigt, så det er iorden smiley

Operationen gik rigtig fint, det var et stykke metal af en art og det er udfra hvad dyrlægen siger noget han har haft siddende i noget tid, eftersom det nærmest var groet fast. Så er der blevet fjernet 2 tænder da de var knækket så nerverne var blottet av av sikke en tandpine han må have haft smiley Han har katte influenza men det mener de at han nok skal komme hurtigt over. Hans øje er straks værre dr. dyr mener vi bør give det en chance med medicin, og grundig rengøring af det, også tage den derfra.

OG mange tak for jeres rosende ord smiley bliver helt varm inden i smiley vi har også en katte konto til vores egne og en anden vi har oprettet efter vi fik darling i tilfælde af at vi skulle støde på flere nødstedte dyr

• #28   2. okt 2012 Åh hvor godt at han har fået fjernet de grumme ting...
    Nu kan det jo nærmest kun gå op ad bakke for den lille mand smiley

• Louise
    Louise Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 10
    #29   2. okt 2012 Der skulle være flere af din slags!! Ville selv gør det samme, men det er langt fra de fleste som ville gør det. Held og Lykke med Adolf, håber han kommer sig oven på den store omgang!!!

• #30   2. okt 2012 Ja gudskelov for at vi opdagede at han havde det skidt han må have haft rigtig rigtig ondt.
    Vi håber da at det hele kommer til at gå godt med ham, de sagde oppe ved dyrlægen at de sjældent har oplevet en kat der havde det så skidt have så meget gå på mod han har charmeret dem alle deroppe med hans fantastiske personlighed:)

Nej desværre det er en skam det ikke er en selvfølge at hjælpe dyr i nød, ved godt ikke alle har råd til at betale for så meget men så kan man i det mindste indlevere dem også kan de få fred. det er jeg bare ikke fan af hvis de kan reddes bryder mig ikke om at gøre mig til gøre mig til herre over deres liv.

• #31   2. okt 2012 Skøn opdatering Marie - så skinner solen, selv om det er mørkt og regner udenfor.

Er han stadig indlagt?
    Du har forhåbentlig mulighed for at holde ham inde og isoleret fra dine andre katte.
    Både så han ikke smitter dem og for at undgå at stresse ham, mens han kommer sig.

Spændt på nye opdateringer smiley

• #32   2. okt 2012 Ja de vil beholde ham til i morgen, for at være helt sikker på
    at der ikke opstår nogle uventede komplikationer.

Jeg har et rum med håndvask og klinker (så er det også dejligt nemt at vaske ned) som vi alligevel ikke bruger, der har jeg også gjort klar med håndsprit og klar til fodbad til når man går ind og ud bare for at være sikker smiley og selvfølgelig bakke og et blødt ligge sted og sådan.

Skal nok opdatere igen i morgen når jeg har hentet ham smiley

Det var også der min anden hitte mis Darling opholdte sig den første tid hun var her.

• #33   3. okt 2012 Så har dr. dyr ringet at vi bare kan komme og hente ham smiley

Han er fisk i forhold til hvad han har været igennem og har både spist og drukket selv og været på bakke, så nu skal jeg lige have mig en kop kaffe så køre jeg op og henter ham:)

Og han siger ikke noget til at få piller han sluger dem selv samt øjn dråber der gjorde han heller ikke vrøvl smiley dygtig Adolf mis (Det er han også døbt og hedder på reg)

Skriver når vi er kommet hjem igen smiley

• #34   3. okt 2012 Hvor er det skønt at høre.
    Gid flere mennesker var lige som dig, og hvor er Adolf heldig at være løbet ind i dig!

• #35   3. okt 2012 Hvor er det bare fantastisk smiley

• #36   3. okt 2012 Så er vi kommet hjem, og han har fundet sig til rette på sit nye værelse.
    Han er så super sød og ekstremt kælen ruller om på ryggen og vil nusses på mavsen, også spinder virkelig højt når man kæler for ham..

Så nu skal han bare have tid også kommer han sig forhåbentlig helt smiley han har så meget mod på det hele det er svært at forstå hvis der ikke er nogen der savner ham.

Dyrlægen har skudt ham til at være omkring 5 år, troede han var yngre men han er heller ikke så stor i størrelsen.

Fik også noget Virkon s med gratis, så vi kan prøve så godt vi kan at forhindre at få det sygdom spredt rundt. Det var meningen at få fingre i noget desinficerende any ways og det var så det dyrlægen selv brugte. var lige inde og se hvad det koster hvis jeg selv skulle have købt det 799kr smiley så det var da pænt af dr. dyr smiley

• #37   3. okt 2012 Sikke en dejlig solskins historie, på sådan en regnfuld dag smiley Held og lykke med Adolf smiley Tager virkelig hatten af, for dine handlinger smiley

• #38   3. okt 2012 Dejlig opdatering smiley .

Og ja, mærkeligt at ingen savner ham. Det undrer mig altid, når en kælen og tillidsfuld, bortløben kat ikke bliver efterlyst :-S. Han må jo have haft et hjem, og må være blevet behandlet godt af mennesker engang ....

Og så fik han et nyt navn. (A)Dolf og Darling – det klinger da meget godt :D. Håber de to bliver venner med hinanden ... og med pyllerbimserne smiley når Adolf forhåbentlig er blevet rask.

Held og lykke. Både du og katte har virkelig fortjent, at det hele går godt!

• Louise
    Louise Tilmeldt:
    aug 2012

#39   3. okt 2012 Siger det igen, Du er simpelthen fantastisk!! Og hvor er jeg glad for Adolf er i bedring. Helt utroligt ingen savner ham:-( Håber det kommer til at gå ham og jer godt fremover- I har i hvert fald min dybest respekt og de største lykkeøskninger!!! smiley
    Pøj pøj:-)

• #40   16. okt 2012 Min telefon er desværre til rep så ingen nye billeder lige nu smiley
    Men han kommer sig rigtig godt, og er en magelig herre men også en bandit dog har han ikke så meget krudt i numsen som mine egne katte, men legesyg er han da.

Der er ingen der har meld sig som ejer, så nu kommer han fremover når han er helt 100% på toppen til at bo hos min mormor som har savnet en kat siden hendes egen gamle kat gik bort, hun har ikke overskud til en killing så der er Adolf jo perfekt smiley

For at han skal føle sig så tryg så muligt ved at blive omplaceret, kommer min mormor hver eneste dag og nusser, putter og leger med ham, de er blevet MEGET glade for hinanden, han har også fået et tæppe der dufter af min mormors hjem så han kan vænne sig lidt til det så det er bare dejligt at de har fundet hinanden smiley

Mht hans øje så var det i følge dr. dyr gået hen og blevet en kronisk betændelse så han har sandsynligt været blind på det meget længe, men som dr. dyr sagde fungere han jo helt fint uden så det er blevet opereret ud.

Han er en rigtig fighter med mod på livet der er ingen tvivl om at han nok skal få et langt og godt liv hos min kære mormor.

En lille update på lille Adolf smiley

• #41   16. okt 2012 Så sidder jeg igen med våde øjne. Det lyder som et godt match med din mormor og Adolf. Jeg håber de får mange dejlige år sammen :-).

PS.Når telefonen er repareret, kan den tages med på besøg til din mormor smiley

• #42   16. okt 2012 SKØN update! smiley

Vil glæde mig til at se nye billeder! smiley

• #43   25. okt 2012 Marie
    Du er jo dyrenes moder Terressa smiley
    Det er godt at nogen mennesker har et godt hjerte og hjælper et dyr i nød uden at bekymre sig om hvad tegnebogen siger smiley

• #44   25. okt 2012 Undskyld jeg ikke lige har svaret herinde, har haft så meget at se til på det sidste smiley får min telefon tilbage snart håber jeg på så skal jeg nok knipse nogle billeder smiley

Ja det er fantastisk når alt bare flasker sig, og min mormor er så glad og meget engageret i alt det med at det hele skal være så nemt og smertefrit for Adolf så muligt.

Ida M: Hold da op bliver helt rørt smiley mange tak for de fine ord, ja pengepungen bliver lidt ked af det men sådan er det jo nogen gange, hellere have lidt ondt i den end at se på et stakkels dyr der ikke får den pleje og kærlighed den fortjener..

• #45   25. okt 2012 Marie E
    Jeg er helt rørt og jeg er rigtig glad for at der findes mennesker med så stort et hjerte for de fortabte katte som du.

Hils den lille Adolf (nus ham) fra mig:D

• #46   26. okt 2012 Sikke en dejlig historie! smiley
    Sender en masse kærlighed til Adolf og stor portion respekt til dig Marie E. Og tillykke med din nye misse ven mormor. smiley

• Louise
    Louise Tilmeldt:
    aug 2012

#47   26. okt 2012 Det er en fantastisk slutning på en trist start. Du fortjener en pris for det du har gjort for adolf.

• #48   1. nov 2012 High five!!!

profilbillede
  • #49   2. nov 2012 Håber godt nok ikke der er nogen der kommer og siger at det er deres, for så er jeg sikker på at jeg IKKE ville aflevere ham til dem. Han har jo ikke fra den ene dag til den anden fået alle de sygdomme og dårligheder. GODT han kom til dig ;o)

• #50   8. nov 2012 Tak allesammen smiley
    Adolf's ejer er fundet, blev ringet op i går af en sød ældre dame.
    Det viser sig at Adolf for 3 år siden er blevet væk hjemme fra i Holbæk smiley
    Det er meget langt væk her fra 30 km eller sådan noget.
    Hun var jo bund ulykkelig da han forsvandt og ledte efter ham i 1 års tid efterlyst ham alle steder men ingen held. Hun går så ind og tjekker fremlysninger stadig en gang om måneden og denne gang valgte hun ikke område for som hun sagde man slipper dem jo aldrig helt når man ikke ved om de stadig er der ude.

Hun har nu fået sig en ny kat 2 års tid efter adolf forsvandt og efter alt det vi har gjort for ham og hun kunne se hvor glad min mormor og adolf er for hinanden synes hun det var bedst at han blev hvor han var efter alt det han har været igennem. Men havde jeg ikke haft et godt hjem til ham havde hun betalt det fulde beløb jeg har givet for ham. For som hun sagde var det ikke pengene der var det vigtige men at hendes lille Chaplin som han hed havde det godt smiley

• #51   8. nov 2012 Billeder kommer så snart min kæreste har fikset min usb port..

• #52   8. nov 2012 Lykkelig udgang for alle parter smiley

• #53   8. nov 2012 Ej, en dejlig opdatering!!!

• #54   8. nov 2012 Dejligt at hun fik vished om hans skæbne og nu kan glæde sig over at Adolf har fået et nyt og dejligt liv hos mormor..og at mormor alligevel får lov at beholde sin nye ven.

• #55   8. nov 2012 Neej hvor dejligt, for alle parter, gl ejer fik vished om Adolf (Chaplin), mormor fik lov at beholde sin nye ven og Adolf får lov at blive hvor han er, tryg og glad smiley

• #56   8. nov 2012 Jamen for pokker da, hvor er det en skøn opdatering! :D.
    Takket være dig har damen endelig fået vished - og tilmed vished om, at katten er blevet taget hånd om, og nu har fået et dejligt hjem, hvilket må være den største lykke, man kan opleve efter flere års uvished om, hvad der er blevet af en bortløben kat. smiley

Solstrålehistorie hele vejen igennem smiley

Kommentér på:
Er der nogen der savner mig?

Annonce