{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Hurtig hjælp - ang kattemor {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.. håber i kan give mig et hurtigt svar...

er det muligt at en kattemor kan løbe tør for mælk? har kattekillinger på 5 uger, og det lader det hun slet ikke gider fodre dem.. ligger hun sig ned går de igang med at smaske lidt, men hun fkerner sig så lidt efter igen..

De fleste kiliinger har du fundet ud af at fast føde også kan intages, men 2 viser ingen interesse for dem.. killingerne løber efter missemor mijavene og næsten skrigende? er hun løbet tør, eller er hun bare træt af killingerne??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtig hjælp - ang kattemor
  • #1   25. aug 2008 Det er ved at være fravæningstiden... Så når hun ikke gider går hun. Prøv at frist de små til at spise, med lidt vådfoder..

Ellers kan du lade dem drikke noget modermælkserstatning fra en skål

• #2   25. aug 2008 Jeg kan se på din profil, at mormissen er fra i år, og det er altså en killing, der har fået killinger, da hun fødte 23/7 :-(((

Har hun fri adgang til et optimalt foder?
    Er hun blevet meget tynd?
    Og endelig: Er der risiko for, at hun er med killinger igen?

En hunkat bliver nemlig ikke under normale omstændigheder træt af sine killinger, når de ikke er mere end 5 uger.

• #3   25. aug 2008 havde slet ikke set inde i din profil. Så hvis det er hende fra 2008 er det MEGET tidligt hun har fået killinger.

For jeg har killinger nu på knap 4 uger. Og der er moderen væk engang imellem. Men alle har det godt...

Men frist gerne killingerne til at spise selv (som jeg skrev før).

Og ja ligesom Mega spørger;

Hvordan ser katten ud og hvad får den af mad?

• #4   25. aug 2008 Mig igen!

Jeg kan se, at du også har en ukastreret hankat fra sidste år, og at du ikke vil have ham kastreret, så mon ikke forklaringen ligger dér smiley

Så med mindre du vil have lejligheden fyldt med katte i løbet af no time, skal du få BÅDE hankatten og den lille mormis neutraliseret NU.
    Det kan du nemlig godt, selvom hun har killinger, og også selvom hun er drægtig. Det er IKKE synd. Trævtimod er det synd IKKE at få det gjort, især for mormissens vedkommende.

• #5   26. aug 2008 Mega, du har vist overset noget.. Hankatten er neutraliseret.
    Mia C. Har du prøvet med tigermælk til mormissen? Der er god nærring i. Killingerne må også gerne få det. Ellers prøv torskerogn til killingerne med lidt fløde i.

• #6   26. aug 2008 Hejsa..
    Vi har før stået med et kuld killinger uden mor, da de var ca samme alder (mor-missen blev kørt ned)
    vi købte killinge erstatningsmælk, som vi lunede i mikro-ovn.. deri opblødte vi killinge tørkost..
    Stort arbejde, men de alle klarede den og er i dag i gode hjem.

• #7   26. aug 2008 som lotte siger s¨fik jeg min hankat kasteret 2 dage efter hun havde født, netop fordi jeg læste hun ville komme godt i løbetid kort tid efter.. men en masse gode råd omkring noget mad smiley tak skal i have smiley

• #8   26. aug 2008 håber at alt kommer til at gå godt..
    puha det med at han er blevet kasteret 2 dag efter hun fødte, tja, han kan lave killinger op til 6 uger efter han er blevet kasteret

• #9   26. aug 2008 kan ikke forestille mig hun er med killinger igen... går hjemme så er sammen med kattene 24 timer i døgnet, og har ikke set dem lave noget der kunne minde om parring.. de kan selvfølge parre om natten mens jeg sover, men da jeg er gravid og sover rigtig dårligt vågner jeg mange gange om natten ved at de leger eller larmer..

Hun har været en rigtig god mor indtil videre til trods for hun kun lige er knap et år. hun fik 5 og alle har overlevet så er egentlig rigtig stolt at hende. kunne vel også have lidt at gøre med afvænning evt?

• #10   26. aug 2008 Jeg syntes ikke en parring går stille af sig, så tror du vil have hørt det. Jeg vil være bange for, at hvis man starter med modermælkserstatning, at killingerne helt holder op med at die ved moren...Så jeg ville hellere give det andet tilskudsmad.

• #11   26. aug 2008 Hmm det ved jeg ikk rigtig Lotte J - da min var til parring hørte hun ikk en lød fra kattene så det kan os ske i stille rammer.. *S*

• #12   26. aug 2008 lød= lyd og igen som Lis skriver så er det ikk sikkert de larmer..

• #13   26. aug 2008 kan i hvert fald sige at min hunkat larmede meget.. og hankattens sang gik mig ogsåtildels på nerverne smiley men katte er vel lige så forskellige som mennesker

• #14   27. aug 2008 Jo jo det er muligt nogle katte gør det i stilhed SS, jeg har bare ikke oplevet det:)). Men stadig var det maden/mælken der var det vigtigste. Husk at de skal have adgang til frisk vand.

• #15   27. aug 2008 Fik du forresten undersøgt, om der var tegn på mælkebetændelse?
    (Stor, hård mælkekirtel, eller om hun er øm ved berøring).

• #16   28. aug 2008 nej for hun vil ikke rigtig lade mig komme til hendes vorter... vi har lagt mærke til at om aftenen/natten og tideligt om morgenen har hun ikke noget problem med at fodre dem.. men om dagen vil hun bare ikke.. så vi var ude og købe lidt vådefodder som de får sådan midten af dagen, og så får de almindelig tørfodder om morgenen og om aftenen sammen med de to andre, og det ser ud til at fungere, for de har fået deres killinge energi tilbage. Vi havde problemer med at få to af killingerne til at spise fast føde, men de er åbenbart ikke alle tilfreds med at spise med andre, så dem sørger vi for at de spiser som de gerne vil smiley de render heller ikke skrigene efter moren mere så vi må være på rette vej

Kommentér på:
Hurtig hjælp - ang kattemor

Annonce