NU opgiver jeg !!! {{forumTopicSubject}}
har 5 killinger på 12 uger.. har alt i alt haft købere til 9 katte, men alle er hoppet fra... skulle have haft besøg i morgen af en der ville have en killing, den er oprettet med profil og det hele herinde (har bedt hende slette den) og for en halv time melder de så fra.... !!
Blev ringet op kl 16 af en anden der ville have den eneste han kt jeg har, men jeg var på vej ud af døren og vi aftalte hun kunne komme efter 18... kl 18.45 skriver jeg til hende at jeg er hjemme, men hun må desværre melde fra.... træls når man nu har skyndt sig hjem....
Ville bare lige ud med det, imens jeg kikker på de 5 små, som heldigvis intet fatter... har overvejet dyreinternatet, men helt ærligt, er kattehimlen ikke bedre, end at sidde i et bur og vente og vente og vente... ?
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 45 Svar: 605
Synes det er forkasteligt at ville aflive dem!!!!!!
Så skulle du ikke have fået killinger, hvis du ikke har regnet alle konsekvenser med
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 9 Emner: 157 Svar: 738
okt 2007
Følgere: 8 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 172
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
når man nu har valgt og ha killinger så høre det altså med og egentligt skal man være glad for at de melder fra for ellers havde de fået en kat med hjem så de egentligt ikke var glade for og det vil du vel heller ikke have :O)
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Og når man vælger at lade sin kat få killinger (og det gør man i mine øjne, hvis man ikke lader dem neutralisere), så skal man også være indstillet på at kunne beholde dem, der ikke bliver solgt - det må være enhvers opdrætters lod.
sep 2007
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
helt ørligt, jeg kan godt forstår at du bliver vred over at alle hopper fra, det kender jeg, og ja man kan så ende med at brænde inde med dem, det er der så ikke noget at ggøre ved..
de alternativer du skrive, har jeg kun en ting at sige til.. dumt og uansvarligt
sep 2007
Skærer helt i hjertet
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 20 Svar: 196
Det er sikkert sjov at få killinger i hjemmet, men der følger et enormt ansvar med at sætte liv i verden. Hvad enten det er dyrebørn eller bare børn.
Hvis problemet er så stort må du sætte dem til foræring til blivende hjem. Der er et HAV af huskat killinger til salg. Så tørre facts er at nogle altså må brænde inde med killinger, da der simpelthen ikke er nye hjem til dem alle.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Det er jo bagsiden af medaljen når man har taget den beslutning at lade sin hunkat parre. Det er ikke altid lyserødt det hele.
Glæd dig hellere over folk melder fra for de er ikke seriøse nok til at tage ansvaret for en killing, og du ville bare risikere at den havnede på et internat i bedste fald og i værste fald vil jeg slet ikke tænke på.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg kan slet ikke forstå, at bare tanken om aflivning kan strejfe dig
Det er DIT ansvar, de killinger er født, så er det pokker tage mig også DIT ansvar at sørge for, de får et godt liv, om det så skal være hos andre eller hos dig selv.
Jeg har da prøvet at stå med en pæn stak ubetalte regninger og alligevel sagt nej til købere, fordi jeg ikke syntes, de var "gode nok" til mine killinger.
Har du ikke den indstilling, bør du i mine øjne slet ikke lade dine katte få killinger, men ret hurtigt lade dem alle neutralisere.
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 3 Emner: 101 Svar: 748
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Så nej, kattehimlen er IKKE bedre, og ja, jeg syntes det er meningsløst at avle bare for at aflive, UANSET om man har købere eller ej..
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
maj 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg synes meget dårligt om at bruge salgstricks, eller noget der bare ligner, for at sælge levende væsener!
Hvis folk ikke har lyst til at få en killing alligevel, så skal man da prise sig lykkelig på killinges vegne over, at køberen er bakket ud i tide - tænk på hvordan det ellers kunne gå for katten i et tilfælde med en lunken køber..... Måske ville den blive smidt på porten (eller på rasteplads som jo er så "moderne" i disse tider) eller køberen ville pludselig få "allergi" (det er også vældig moderne") eller hvad der ellers er af undskyldninger for at skille sig af med sit fortrydelseskøb.
Folk skal sgu tænke sig om inden de overhovedet beslutter at få kat, OG sælgere af katte skal være kritisk med hvem de sælger til.
dec 2006
Det MÅ man slet ikke, når killignerne har den alder, medmindre man er jæger, dyrlæge eller slagter.
maj 2007
"§ 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde sted. "
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=59433#K2
og hvis du ikke kan genkende det, så er det dyreværnsloven
dec 2006
Og så er det altid en god ide at møde killinger og se dem IRL inden man bestemmer sig - og omvendt gælder det også for sælgerne, at de bør møde køberne og allerheslt se killingens evt. kommende hjem, inden de giver en killing fra sig.
maj 2007
dec 2006
*Det er ikke tilladt hvem som helst at foretage aflivning af kæledyr, bortset fra når det drejer sig om helt nyfødte hundehvalpe og kattekillinger. Det er heller ikke alle aflivningsmetoder, der er tilladt, og den tidligere ret anvendte aflivning af nyfødte kattekillinger ved drukning er forbudt.
Aflivning af kæledyr kan foretages af dyrlæger, aflivning af slagtedyr, herunder heste, foretages af uddannede slagtere og naturens vildt må udelukkende nedlægges af jægere med gyldigt jagtteg, eller personer som har modtaget undervisning i aflivning. **
Men bortset fra det, så er det OT, for det har da vist slet ikke været på tale, at Betina selv vil aflive nogen! Så hvis vi skal diskutere mere dyreværnslov, så må det blive i en anden tråd.
maj 2007
Og jeg siger heller ikke at hun vil aflive sine killinger, jeg skrev at det også kostede at aflive medmindre man kunne selv..
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
tsk tsk..
Nå emnet.. Har du sat dem til salg andre steder end herinde??
dec 2007
Mette har måtte besøge Sweethart, det har jeg aldrig nægtet nogle, ville være glad hvis folk ville besøge deres kat, men har sms, mailet billeder og gjort hvad jeg kunne for at forklare om hende når nu der er den afstand der er...
Jeg kan altså ikke rigtig sætte dem længere ned når de BORTGIVES.. dog står de til 50 kr på dba og guloggratis, da de ikke acceptere gratis katte...
de får da lov at blive lidt endnu, ingen siger de skal væk Nu .. og er da glad for at folk springer fra istedet for at de skiller sig af med den igen...
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 120 Svar: 957
OG du fik aflivet Plys fordi du ik ku komme af med ham..
Men vi to har intet at snakke om!!! Og vi ska ik bruge denne her tråd til det.. SÅ bare luk røven svare ik mere på dine latterlige kommentarer du fyrer af..
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Betine: Det er stadig min holdning, at man må beholde de kiloinger selv, man ikke kan komme af med - har du aldrig fået den tanke imens du ventede på killingerne, at dette kunne ske?
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 46
dec 2007
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 46
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 34 Svar: 278
Nogen burde have fortalt dig at der er konsekvenser for alle de ting man gør... -Og som voksen betyder det man skal tage ansvar
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg håber du finder nogle ordentlige mennesker, der ved hvad de siger ja til og står ved det. Held og lykke med dem.
dec 2007
alle folk snakker om depotitum, med på hvad ? en gratis kat?
jeg er sikker på de små ok skal få nogle nye hjem, og de er altså sat til salg alle tænkelige steder...
tak for responsen..
dec 2007
Mine killinger har haft den bedste start.. de er opvokset sammen med familien, er kun fodret med royal canin, og de er sundheds tjekket ved dyrlægen.. hvad mere forlanger du for gratis killinger...
at jeg spør jer hvad i mener er bedst - internat eller aflivning... jeg ved hvad min dyrlæge mener, men hun ser jo også mange triste misse skæbner...
mine katte er vacc, bliver tjekket hver gang jeg tror der kan være noget med dem.. de 2 af hun kattene er stereliseret, og det er müslis tur i næste måned...
Müsli fik p-piller, og jeg opdagede sent at hun var drægtig, ellers var hun blevet stereliseret der...
Anja... ja, det er præcis det, at man resevere en ting (her killing) bruger tid på folk og planlægger efter hvad folk vil.. og nej mette, det er ikke mønstret på dig alene, du meldte da fra dagen før, istedet for hende der slet ikke meldte afbud, bare blev væk...
havde også arrangeret samkørsel for 2 fra fyn der ville ha killing, og den ene tager så pludselig ikke tlf, det er det der er træls...
men bare rolig, de får lov at blive, snakkede med min dyreforretning idag, han kendte måske 2 der søgte killing, så nu prøver vi det...
Imens leger de, æder masser af god kvalitets foder, og bliver "ammet" når de vil... de får kikket øre, rørt poter, kælet med og løftet lidt rundt på af mine 2 børn, når ikke lige hunden har travlt med at "hyrde" dem, eller de ligger et sted og snorker.......
så synes ikke jeg har noget at skamme mig over, ret mig hvis jeg taget fejl ....
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Ikke at tage ansvar ville være bare at lukke dem ud, og spare udgíften til aflivningen.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
Men godt at se, at du alligevel vælger at beholde dem.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 20
Ja det er super træls når man laver aftaler og ingen gider dukke op eller i det mindste ringe afbud , men det er desværre kun hvad man kan forvente når noget er gartis .
Jeg har osse killinger der ikke har fundet nye hjem endnu , og de kommer ingengang fra mine katte af , men er fra naboernes katte der valgte af føde i min stald , som jeg så tog ind for at give dem et god start på livet samt finde gode hjem til .
Men selvom det ikke er fra mine katte og ikke mit valg om de skulle parres kunne jeg da ikke drømme om at tænke de tanker , selvom det er træls at blive brændt af .
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 42
Vi har på forhånd aftalt, at de bliver her, hvis ikke de bliver solgt, så ingen problemer der, heldigvis...
Men jeg kan også godt se det fra dit synspunkt. Det er mange killinger, at skulle fortsat have..... både til foder, dyrlæger o.s.v.
Du kunne få dem vacc. og så evt. give dem bort til nye hjem, selvom det er en udgift, du aldrig får hjem igen... men så får de nogle hjem...
Jeg håber, du finder gode hjem til dem.... smiler...
Go' vind fremover... smiler
jul 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 44
NU opgiver jeg !!!