{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.900 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366

Åhhh neeejj, nu ikke Tullepigen.... {{forumTopicSubject}}

Skriver lige om Pussers dårlig mundhule betændelse, det kom 1/2 år efter hun fik problemer med sine nyrer og så kom det her til sidst igen, så i bedre forstå mine følelser lige nu.

Nu har jeg lige så stille fået det bedre og er ikke mere så urolig og stresset, som jeg var da Pusserpigen levede, fordi jeg hele dagen skulle tilbyde hende mad ca hver 3-4 time, det kom også an på hvor hun lå om hun ville spise og nogle gange ville hun slet ikke spise maden.

Det var meget hård og tog på mine kræfter, da ingen jo kan lide at ens kat ikke rigtig vil spise. Plus havde hun betændelse i mundhulen, ..."fik hun flydene medicin for",.. der ikke var så hård mod hendes nyre" det hjalp også. Men den sidste tid .."ret hurtigt".. begyndte det igen at komme, hvor hun stod og gnaskede og gylpede og drejede hovedet den ene og anden vej...da rester af vådfoderet satte sig ved såret og gjorde hun ikke rigtig ville spise og drikke til sidst, tror jeg. smiley

Nu er min Tullepigen begyndt at gøre det samme. åhhh nej Vil lige sige at Tulle for præcis 4 år siden var hos specialtandklinikken hos Jens Ruhnau, "der hvor Pusser fik fred" og fik fjernet 12 tænder.

Jeg har i de seneste dage observeret at Tulle har tabt sig en lille smule og er begyndt når hun spiser sit tørfoder at gøre lige som Pusser gjorde. Hun spiser ikke så meget af gangen, lige som om hun opgiver at spise mere, For efter hun har spist vender og drejer hun hovedet imens hun åbner, slikker og lukker munden hele tiden, som om der er noget der sætter sig fast af tørfoderet i hendes mund og det er hver gang hun spiser, vand drikke hun fint af.

Hvad sker her, jeg er bare såå ked af det, havde lige fået det lidt bedre... Tænkte om det er noget der kan smitte fra kat til kat, selv om jeg vasker mad og vandskålene hver dag.

Jeg kan snart ikke tage mere at mine katte skal alt det igennem. Nu begynder mit system igen IKKE at slappe af, men er anspændt, ked og stresset lige nu.

Så jeg skal igen til at ringe til Jens Ruhnau. Åhh puha Det er sååå synd for Tullepigen, hun er den værste at bringe til dyrlægen med, hun bliver såå angst og stresset, at hun gør begge dele i transportkassen hver gang hun skal i den og vi kører, men ikke når vi skal hjem. Hun graller med hoved op ad, så hendes spyt sidder i halsen og miaver så hjerteskærende. Sidst var det så slemt at jeg måtte tage hende ud at transportkassen og sidde med hende på skødet og nusse, det hjalp lidt.

Puhaa det er ikke rart, er ved at gå ud af mit gode skin over alt det her. smiley

Her er historien om Pusserpigen, til dem der ikke har set det.

http://www.kattegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/106415-meget_svaer_beslutning_at_tage__

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åhhh neeejj, nu ikke Tullepigen....
  • #1   31. jul 2013 Arj, hvor træls altså. Hvad er det for katte? Altså hvor har du dem fra? For er det racekatte burde du jo gå tilbage til opdrætter med dem når de er så dårlige. Det er synd for kattene, men det er lige før det er mere synd for dig at du skal blive fysisk syg og dårlig over dine katte.

• Janne.*

#2   31. jul 2013 Tina Tak..Både Tulle og Pusser er huskatte. smiley

• #3   31. jul 2013 Jeg krydser fingre for din missepige. Det er ikke sikkert, at det står så slemt til med hende.

• #4   31. jul 2013 Åhhhh nej Janne smiley

Det er jeg oprigtig ked af at læse,du har da været nok igennem med Pusser smiley

Kan godt forstå det giver dig stres,der er grænser for hvor meget en person kan gå igennem ,du har været nok igennem derfor reagere kroppen og selvfølgelig reagere psyken også.
    .
    Ønsker dig det bedste for Tulle og krydser fingre for at det ikke er alvorligt.

Igen trøstekram herfra smiley

• Janne.*

#5   31. jul 2013 Tak Lone A og Tine.. Ja jeg håber også det ikke er så slemt som det ser ud til, men det var jo akkurat den samme måde som Pusser begybdte at gøre, derfor er det svært for mig at sige/tænke, "det er ikke det samme, hun har ikke mundhule betændelse, hun bliver ok igen." Tankerne kører rundt nu. smiley

• #6   31. jul 2013 Janne

Ja de køre rundt ,og derfor håber jeg du kommer hurtig til dyrlægen.
    For uvidenhed er næsten det værste. smiley
    Det skal nok gå Janne smiley
    Synd når Tulle hader transport og dyrlæge smiley ,men det er jo nødvendigt at udsætte hende for det smiley

• #8   31. jul 2013 Åh Janne, jeg bliver helt ked af at læse det. Jeg kan godt forstå din bekymring, og kan sagtens forestille mig, hvordan du har det :-(. Alene det at skulle have en kat, der stresser, afsted til dyrlægen, er rigeligt i sig selv. Og når man så også lige har mistet en kat .... pyha altså. smiley

Jeg krydser fingre for, at det viser sig at være noget harmløst med Tullepigen!

• #9   31. jul 2013 Jeg håber at du hurtigt får tid og at i når at tage det i opløbet, så i har mange flere gode år sammen!
    Varme tanker herfra!

• #10   31. jul 2013 Puha Janne! smiley Det er da noget af en hård omgang du skal igennem!
    Jeg krydser finger og tænker på dig!

• #11   31. jul 2013 Det behøver jo ikke være så slemt som med Pusser.
    Katte reagerer også sådan, hvis de f.eks. har en enkelt knækket eller betændt tand, så for din egen sjælefreds skyld ville jeg snarest få hendes mund undersøgt.

Man skal ikke altid forestille sig det værste, men det er nemt at sige, når man ikke selv står i situationen.

Held og lykke!

• Janne.*

#12   31. jul 2013 Tine... Ja det skal gå hurtigt, og rigtig som du siger at "uvidenhed er næsten det værste" men mest synd for Tullepigen. Ja det SKAL gå. smiley

Skovmisserne & Tante Gurli ... Ja det er da mærkeligt at der pludselig skal være noget i vejen med Tulle 6 dage efter Pusser fik fred. smiley

Tinka.... Tak for din medfølelse. Ja mit hjerte gør så ondt når hun har det så slemt, men prøver at snakke til hende som jeg plejer. Men hun ænser det desværre ikke. Stakkels Tulle. smiley

Ninna N.....Åhh tak, blev så rørt det du skrev at "så i har mange flere gode år sammen!"
    Ja der er blevet tage hånd om det og Tulle kommer så hurtig som det kan lade sig gøre til specialtandklinikken hos Jens Ruhnau. Jeg er begyndt så vidt som muligt jeg kan, hvis mine dyr bliver syge, at søge efter dyrlæger med speciale. For jeg er virkelig meget tryg ved Jens Ruhnau, han er den dyrlæge som jeg har været mest tryg ved ang mine dyr. smiley

Sanne H ... Takker...Ja det er dælme hårdt det der sker i øjeblikket, men godt at man kan se eller mærke sine dyr ikke har det godt, så man kan komme af sted med dem, så de kan få det godt igen. smiley

• Janne.*

#13   31. jul 2013 Tullepigen har de seneste år fået en sart mave, før kunne hun spise alt uden at kaste op.
    Hun kan ikke rigtig klarer Applaws og orijen mere, så kaster hun op, hun spiser ikke hurtig, så jeg må lige gå hen og tage madskålen i hænderne i et par minutter, så hjælper det, men jeg kan jo ikke se og være der hele tiden, når hun spiser. Det har hun tabt sig lidt af med årene.

Jeg opdagede her forleden at hun gjorde underlige bevægelser med munden, troede det var noget tørfoder som sad fast i tænderne, men da det så forsatte dagen efter, så vidste jeg at der var noget andet i vejen, som skal kikkes på hurtigst muligt af Jens Ruhnau.

Hun har også foder til sart mave stående og det kaster hun ikke op af. Men det er sjovt at hun kan mærke på sig selv hvad hun skal spise lige den dag om det er Applaws, Orijen eller foderet til sart mave, det kan hun fornemme. Jeg giver hende Zoolac et par gange om ugen.

Pencillin får hun med det samme tynd mave af. Kan huske da hun havde en urinvejsinfektion, så var den gal allerede dagen efter. Narkose er hun kun den af mine katte der kaster op lige når hun har fået narkose sprøjten. 3 af mine katte har jo være ved Jens Ruhnau og fået nogle af deres tænder ud, hun var kun den den kastede op lige efter.

Men jeg er meget nervøs for hvad det kan være, men har på fornemmelsen at det måske kan være tandkødet inderst i munden. Håber ikke at det er mundhulebetændelse. Krydser fingre for det ikke er noget slemt.

• #14   31. jul 2013 Ja, jeg synes kun det er super at du kan se det med det samme. Jeg ligger også mærke til med det samme der er noget med mine to basser, bare de opføre sig lidt anderledes en dag. smiley Jeg håber det bedste for dig og Tullepigen! Du fortjener ikke og skal igennem det hele igen!

• #15   31. jul 2013 Pyyy hvor er det bare for meget smiley jeg håber virkeligt du får et svar som ikke er alt for negativt fra dyrlægen.
    2 bimser i hurtig rækkefølge over regnbuen, var grunden til, at jeg ikke lige kunne overskue, at få en Bimse igen.
    Jeg krydser fingre for Tullepigen og dig

• #16   31. jul 2013 Puhh øv Janne, jeg håber virkeligt ikke det er slemt med Tullepigen, du har været nok igennem det sidste stykke tid smiley

Men bedst at få det tjekket og så håbe på det bedste..

Jeg kan i øvrigt anbefale Bach dråber til at berolige katten med, min Tøsen stresser helt vildt ved at køre bil, hun savler, miaver og hvis jeg skal køre mere end 10km så har hun også gerne afføring i kassen, men hvis jeg giver hende Bach dråber ca en time inden afgang så er hun helt rolig, de sløver ikke og det er ikke kemi, det er naturmedicin som også kan bruges til mennesker og fås i Matas..

Jeg giver kun Tøsen 2 dråber, men hun er en stor kat så ved en alm str. kat vil jeg sige 1 dråbe er nok tror jeg..

• #17   1. aug 2013 Krydser og venter på (forhåbentlig) positiv update. ^_^

• #18   1. aug 2013 Det ef utrolig vigtigt for dig og Tulle at I har så god en dyrlæge.
    Regner med og krydser fingre for en positiv Update smiley
    Det skal nok gå Janne ...
    Håber og håber og ønsker det bedste smiley

• Janne.*

#19   2. aug 2013 Tusind takker for jeres søde krydsede finger og tanker til Tullepigen. smiley

Heidi... Tak for rådet, men jeg har prøvet for længe siden at give hende Bach dråber, men det hjalp desværre ikke på hende, men vil gøre et forsøg igen på Mandag. smiley

Mega.. Nej du har ret, smiley men det er svært ikke at sammenligne, når det er så tæt på med Pusserpigen og hun gjorde det på samme måde.

Jeg har været så heldig at få en tid på Mandag, de fik lige presset Tullepigen ind, da de skal gå på ferie. Tulle kommer ikke til et tjek først, det synes jeg ville være synd, da hun opfører sig i transportkassen som om hun hellere vil væk fra det hele. Ja så slemt tager hun det, Selvfølgelig håber jeg på at hun kan få noget medicin for det, men det tror dyrtandlægen og jeg ikke er nok. Så hvis det er tænderne og ikke tandkødet, så kommer hun i narkose på Mandag.

• #20   2. aug 2013 Jeg krydser fingre smiley

• #21   2. aug 2013 Jeg ville ikke sætte hende i transportkassen, men give hende sele på og sidde med hende, så hun kan se ud ad vinduet, der godt må være rullet lidt ned.

Held og lykke på mandag.

• #22   2. aug 2013 Janne
    Fin beslutning du har truffet ang transport smiley
    Held og lykke

• #23   2. aug 2013 krydser fingre for Tullepigen på mandag smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #24   8. aug 2013 Hvor jeg dog håber dyrlægebesøget hos Jens gik fint og at Tulle igen har det godt! Mon du har overskud til at fortælle os lidt mere?
    De allerbedste hilsener

• Janne.*

#25   22. aug 2013 Hejsa

I må undskylde at det tog lidt tid at skrive en update, men der kom lidt i vejen.:-)

Tulle skulle jo til tanddyrlægen, men det blir ikke endnu, desværre.
    Da Tulle er begyndt at kaste op, (det er blevet værer).... Det er meget forskelligt hvad det er, nogle gange hvidt skum eller fordøjet mad eller efter hun har spist.

Så jeg ringede afbud til tanddyrlægen pga hun ikke skulle i narkose hvis hun er syg. Det kunne de godt forstå.

Så jeg har være til min dyrlæge med hende 2 gange nu. Den første gang for et eftersyn og noget antibiotika for hendes mund/tænder og anden gang (her for 3 dage siden) en blodprøve.

Den er kommet i dag, hvor dyrlægen sagde at Tulle havde lidt forhøjet levertal, men alt andet var fint. Dyrlægen snakkede lidt om galdesyre, men ville ikke gøre noget ved det nu. For nu skulle Tulle have specialfoder for hendes lever, Dyrlægen var næsten sikker på at hende levertal vil blive fine når hun får det nye specialfoder. Når hun har fået foderet i en uges tid skal jeg ringe til dyrlægen igen.

Hvis hun så bliver ved med at kaste op, så skal Tulle skannes, for at se om der er nogle organer der måske presser på nogle andre organer eller om et organ er blevet størrer..

Men jeg håber hun er frisk og kan klarer narkosen d. 4-8 hvor vi har en tid hos tanddyrlægen ellers må tiden desværre udskydes, selv om det er vigtig hun får kikket på hendes tænder også.

Ævv hvor er det bare så synd for hende. smiley

• #26   22. aug 2013 Uuu hvor jeg håber hun får det godt igen, det er opslidende når vores muslinger ikke er raske, god bedring, med Tulle musen ( navne søster til den eneste pige jeg har haft smiley )

• #27   22. aug 2013 Janne
    Ja det er så synd for hende smiley
    Håber alt går godt, det har I fortjent......
    Tanker herfa

• #28   22. aug 2013 Årrhh stakkels Tulle, håber hun snart bliver frisk igen.

• #30   22. aug 2013 Åh for pokker, Janne :-(. Ikke til at holde ud, når der er noget galt med ens katte. Det er synd for jer begge.

Jeg krydser fingre og ønsker hurtig og god bedring til Tulle!

• #31   23. aug 2013 Øv altså:-(
    Vi krydser og håber! Og glæder os til at det kommer en positiv opdatering smiley

Kommentér på:
Åhhh neeejj, nu ikke Tullepigen....

Annonce