{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lopper på 4 uger gamle killinger
  • #1   2. aug 2008 Bruger du altid frontline?

• #2   2. aug 2008 frontline virker ikke særligt godt på katte mere..

Herhjemme er jeg gået helt væk fra det, og regner ikke med at købe før gnaverne skulle får lus (hvilket de MEGET sjællendt gør)

om der er noget andet man må bruge på killinger skal jeg ikke kunne sige..

Du kan evt ringe og hører dyrlægen ad på mandag h*n må vide sådan noget smiley

• #3   2. aug 2008 nej jeg har haft brugt det der bay et eller andet men efter som at kun killinger der ikke er så gamle må få det der spray ja så kunne jeg ikke bruge det jeg plejer

• #4   2. aug 2008 jeg har nemlig 15 katte nu og 3 hunde og jeg gider ikke ha et hus fyldt med lopper

• #5   2. aug 2008 Ok vi har nemllig haft det problem også hvor dyrlægen sagde at lopperne nok var blevet resistente(staves) over for det. Så vi prøvede det Bayvantic og så stoppede det med alle de lopper.

• #6   2. aug 2008 ja jeg skifter lidt imellem produkterne men det er jo bare et problem når de små ikke kan tåle noget af det andet

• #7   2. aug 2008 Katrine
    Jeg håber ikke i har brugt Bayvantic på kattene, det er noget af en risiko at løbe, for de kan simpelthen dø af det, det er drøn giftigt for katte

• #8   2. aug 2008 Ligge nu har vi noget til de to ungste der hedder Stronghold, som virkrlig virker godt.Vores den nye fik det i går da vi kom hjem med hende kl.18 og i formiddags fandt jeg kun døde lopper. Og jeg kan se der står at det kan bruges til diegivende katte for at forhindre at killinger får lopper ind til de er 7 uger. Og det kat bruges fra katte er 6 uger gamle.

• #9   2. aug 2008 det vil jeg prøve at fine noget mere om det stronghold for at se om det kunne være en løsning

• #10   2. aug 2008 Det Heidi skriver er MEGET VIGTIGT ** Jeg håber ikke i har brugt Bayvantic på kattene, det er noget af en risiko at løbe, for de kan simpelthen dø af det, det er drøn giftigt for katte**

For nylig blev der i Dyrlægevagtens Nyhedsbrevadvaret kraftigt mod at bruge Bayvantic til katte.

Altså: Brug IKKE Bayvantic på katte!!!!!

• #11   2. aug 2008 det er nu heller ikke kattene jeg har brugt det på men hundene

• #12   2. aug 2008 Det er også hundene ved os:)

• #13   2. aug 2008 Ok, gudskelov. Jeg ville bare understrege, hvor farligt det er for katte.

• #14   2. aug 2008 Husk at det ikke er nok kun at behandle kattene mod lopper omgivelserne er i høj grad også vigtig at behandle. Noget der har utrolig god effekt og virker op til 7 uger er Trinol 810 som bla. kan købes hos www.loppetjansen.dk.

Umiddelbart kan det synes dyrt men det er utrolig drøjt i brug og skal ikke "tætsprøjtes". Jeg bruger at sprøjte under sofahynderne (især i sprækkerne) et lille pift på de tæpper kattene ligger på, gulvtæpper sprøjtes lidt her og der. Jeg bruger ca. 1/4 flaske til ca. 178m2 .

Som sagt virker det i op til 7 uger også mod alt andet kravl som edderkopper, myrer osv. Det er nu over 2 år siden jeg sidst har haft lopper og jeg har altså 5 katte og 2 hunde.

Problemet med lopper er at de lægger deres æg og pupperne drysser ned allevegne og klækkes så pludseligt (de kan lægge i dvale lang tid) så derfor er det vigtigt at behandle kattens omgivelser. Husk endvidere at lopper er mellemvært for bændelorm så kattene kan smittes med dette også hvis de slikker lopperne i sig.

• #15   2. aug 2008 Det stronghold virker både mod lopper, æg og larver. Voksne spolorm. forbygelse mod hjerteormssygdomme.Behandling af infestationer med bidende lus, øremider og intestinale hageorm.

• Hazel P
    Hazel P Tilmeldt:
    okt 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #16   20. okt 2020 Hvis nogen skulle finde denne tråd så mange år efter vil jeg bare lige tilføje at TRINOL 810 indeholder SAMME AKTIVE STOF SOM BAYVANYIC = EKSTREMT GIFTIGT FOR KATTE!!!

Kommentér på:
lopper på 4 uger gamle killinger

Annonce