Lopper {{forumTopicSubject}}
For første gang i rigtigt mange år har jeg fået lopper... da mine katte ikke kommer ud, må det være hunden der har haft gæster med hjem....
Jeg kan se loppelort på 2 af kattene, ikke på hund eller de andre...
Jeg har behandlet dem i fredags med Frontline Combo, og i går finder jeg f.... en levende loppe på en af dem, der ikke har haft tegn på lopper.
Jeg har gjort rent, vasket alt løst af stof, vasket gardiner og gennemstøvsuget deres klatretræ.
Har været forgæves på jagt efter noget at sprøjte med, men det findes ikke her i nærheden.
Jeg fandt lige en gammel tråd hvor Advantage bliver anbefalet og på nettet har jeg fundet en pille, der skulle få døde lopper til at drysse af efter 20 min. Pillen bruges meget på internater i UK. Nogen der kender til denne pille? Og hvornår må jeg genbehandle? Skal jeg vente 4 uger?
Her er pillen
http://www.medicanimal.com/product/~capstar-flea-treatment-tablets/~product_id=167/~category_id=MA-CATS-FLEA_TICK/~root_category_id=MA-CATS
Gode råd efterlyses... jeg er ved at få fnidder af at tænke på lopper....
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
feb 2008
http://www.medicanimal.com/product/~permaguard-household-spray/~product_id=103683/~category_id=MA-DOGS-FLEA_TICK/~root_category_id=MA-DOGS
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
Frontline Combo har overhovedet ikke haft noget effekt her.
Og ja, alle dine katte og hunde skal dryppes
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Man kan selvfølgelig være heldig at det lokale apotek eller dyrhandel har nogle tilbage.
feb 2008
Og jeg har ringet rundt efter Capstar uden held... så jeg bliver nødt til at vente til jeg får hjem fra UK... uhhhhh, det kribler og krabler alle vegne.
Jeg har både bestilt Advantage og Capstar, og så håber jeg jeg bliver fri for de udyr...
Tak for hjælpen :o)
Lopper