{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.764 visninger | Oprettet:

Lopper {{forumTopicSubject}}

Hej Alle .

Jeg har et lille problem med lopper. Mine katte har haft dem siden november og nu vil jeg bare gerne af med dem, og jeg skal helst have dem loppefri til 5 maj da der er udstilling.

De får frontline combo i nakken hver 4 uge, men jeg synes ikke rigtig det hælper. jeg har snakket med min dyrlæge som siger at det burde virker og viste mig så hvordan man skulle påfører det så man var helt sikker på det sad ordenligt. men alligevel finder jeg levende lopper på mine katte.

de kommer ikke ud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper
  • #1   21. mar 2013 Jeg havde problemer i november og plejer også at give hver 4uge. jeg gav hele banden en capstar vet pille som virker 24 timer og slår alt ihjel..Efter de 24 timer fik de advantage i nakken..Ingen lopper set siden

• #2   21. mar 2013 lopperne bliver imune over for det:( derfor bruger jeg noget pulver der kvæler lopperne:) og de kan ikke blive imune overofr det:) det hedder derisic. det minder om det der man bruger til babyer:P det stal nussen ind i pelsen på hele kroppen bare ikke i ansigtet på katten. det skulle heller ikke skade katten og man kan godt bruge det tit:)

• #3   21. mar 2013 Jeg har også hørt on advantage men er det ikke farligt for katten?

• #4   21. mar 2013 Jeg bruger Advantage, det er ikke farligt for katte. Bayvantic er farligt for katte, og man må ikke behandle sin hund med det, hvis man har kat smiley
    Frontline er de fleste lopper imune overfor.

• #5   21. mar 2013 Du skal huske på at det er ikke nok at behandle katte, når først lopperne er er, omgivelserne skal også have en gang med støvsugeren og noget loppemiddel, husk at smide støvsugerposen ud med det samme, så lopper ikke klægges i den..

Lopper er kun på katten for at suge blod, så hopper de af igen og lægger æg i omgivelserne, så der er kun en vej frem og det er at spraye alt..

Nej det er bayvantic der er farligt for katten.. Advantage er fint..

• #6   21. mar 2013 Hehehe Josefine var hurtigere end mig smiley

• #7   21. mar 2013 Jeg har brugt capstar piller en del på mine katte og så har de et par gange fået luferuron oralt. Gider ikke bruge det gift der skal i nakken på dyret, der er ikke noget af det der virker alligevel.....

Tror endelig jeg er ved at have fået bugt med lopperne, men det har også taget 2 + år...

Og så har huset fået gift gentagende gange, bruger det fra brugsen, mener der er sådan en blomst på bøtten.

• #9   21. mar 2013 Gitte..Troede ikke man måtte give flere piller, når de havde fået advantage. Ja jeg er meget forsigtig med sådan noget..Ja hvis man må bruge piller til stor hund, når man har mange katte, er der da noget at sparre..Jeg brugte til kat og små hunde..Sådan 12 piller koster 200kr..

• #12   21. mar 2013 Nickie - det middel du nævner er IKKE beregnet til katte!, og har intet at gøre med noget "man bruger til babyer":-S.
    At Frontline ikke virker, betyder ikke at man skal komme tvivlsom gift på sin kat.
    Der er andre ting der virker - fx Advantage vet.

• #13   21. mar 2013 Det kan være at kattne bliver geninficeret af fra loppe æg i møbler og puder indendørs.

Da jeg fik lopper på mine(da på det tidspuntk var indekatte) måtte jeg vaske/fryse alle beklædnings genstande. Da huset som vi lejede var fyldt med gulv-til-væg tæpper måtte jeg købe en sprayfalske med loppedræbende middel man kunne sprøjte på tæpperne. men det krævede at kattene ikke kunne komme i nærheden at taæpperne i minimum 2 timer også skulle man støvsuge grundigt bag efter.
    Jeg fik sprayen hos dyrlægen(men det var en UK dyrlæge)

Alt tøj og glæder der kunne tåle det blev vasket ved 60 grader.
    Det der ikke kunne tåle det blev lagt i fryseren i plastik poser.

Nogle ting blev bare overhældt med kogende vand fordi det var for stort til at komme i min lille vaskemaskine(flecee tæpper f. eks.) Så jeg måtte fylde badekaret....

Det tog mig mindst 2 dage(vist nok 3dage) uden hjælp at komme igennem alt... kattene blev holdt i soveværelset indtil jeg havde ordnet alt andet i huset også sidste dag blev de lukket ud hvor jeg så ordnede alt i soveværelset.
    Der var tæpper i ALLE værelser.... suk...

Men de fik ikke lopper igen og vi har ikke haft lopper siden da(nu er de så udekatte så der er jo en risiko for at de slæber noget nyt hjem)

Grunden til at jeg blev rådet til dette er at loppe øg kun udklægger hvis de bliver varmet op. Så hvis huset er koldt kan loppe ægene ligge rundt omkring i kurve og tøj i månedsvis indtil - du tager tøjet på, katten ligger sig i sin kurv. ect ect...
    Det hus vi lejede havde der ikke boet nogen i over et år(aner ikke om de havde hund/kat) men vi flyttede ind i den kølige periode og da sommeren oprendt havde vi lopper... voila!

• #14   21. mar 2013 Pyha Sasha, sikke en omgang :-/.
    Jeg har en damprenser, som jeg yderst sjældent bruger, men hvis der skulle komme lopper i huset, så kan den vel gøre nytte. Dampen skulle skolde utøjet ihjel.

• #15   21. mar 2013 Vi lage kattede ''i blød'' så de kun havde hovedet over vandet også var det ellers bare fjerne dem der kom kravlende op i ansigtet

• #16   21. mar 2013 Kailie J - Det er ikke noget man skal gøre ved katte

• #17   21. mar 2013 Kallie men loppeæg dør ikke af vand, det er kun de levende lopper som ikke kan lide vand, desuden er der tusindevis af loppeæg i kattens omgivelser som vil klægges og så har katten lopper igen.. smiley

Desuden er det næppe en fornøjelse for katten..

• #18   21. mar 2013 Beltane: Vi var nød til det. Det var virkelig slemt

Heidi: Det er rigtigt men vis man kommer af med de fleste levende så er det ikke så slemt

Min mor sagde at først var de sådan Arghh vand sky men kort tid efter blev de sådan hey det klør ikke mere

• #19   21. mar 2013 Kailie - Nej man er IKKE nødt til at putte en kat ned under vandet så kun hovedet er oppe..

Man kan bruge et bæger som man ville bruge en bruser..

• #20   21. mar 2013 Beltane: Et bæger?

Vi havde prøvet 3-4 forskellige loppe midler og intet virkede.

Efter det har de haft sådan en enkelt hist og her

• #21   21. mar 2013 Ja et bæger, sådan en man kan have vand i og hælde ud over katten, istedet for at give den en føelse af at drukne..

• #22   21. mar 2013 Beltane: Den følelse havde de ikke kan jeg informere dig om

min mor havde dem i hendes arme og sank dem lidt ned og lidt længere og længere

Vis den havde følelsen af at drukne havde den bare klatret på min mors arme

• #23   21. mar 2013 Kailie - Er du nu også blevet katte-tankelæser?

Og nej det havde den ikke "bare" når den er vandt til at blive brugt til lidt af hvert

• #24   21. mar 2013 Kailie, nu synes jeg nok, at du selv beder om, at der bliver tværet i noget.
    Metoden er sikkert effektiv, men det er nok ikke mange katte, der synes om sådan en behandling. smiley
    Når katte er så befængt af lopper, som jeres åbenbart har været, så kan man opnå samme resultat ved at give katten en pille, der hedder Capstar.
    Så nej, absolut ingen grund til at lægge katte i blød!

• #25   21. mar 2013 Det skal lige siges det er ikke mig der er ond mod kattene det var min mors ide og hendes løsning

desuden så til sidst sad de i badekaret uden nogle levende lopper og hyggede sig (selvom det var i vand)

• #26   21. mar 2013 Ok Kalie, men det er nok ikke en metode, der kan anbefales til katte generelt. De fleste katte vil gå i panik, hvis deres krop bliver holdt under vand. Og der er jo, som nævnt, slet ingen grund til det, når man kan opnå samme resultat ved at give en pille.
    At give piller er næppe heller rart, men det er da overstået på et par sekunder.

• #27   21. mar 2013 Tinka: Vi havde ikke hørt om de piller den gang men desuden er det omkring et år siden

Men de har ingen traumer og er søde putte missere

• #28   21. mar 2013 Det var godt, at de er sluppet for traumer. Nu ved i det med Capstar-piller, hvis kattene skulle få lopper igen.

• #29   21. mar 2013 Tinka: Ja men tror aldrig det bliver sådan

De boede i deres ejet lort, sked over alt og blev ALDRIG tjekket for lopper

Det er resultatet af 3 unge mænd der elsker at feste med 2 kattekillinger

• #30   21. mar 2013 Som mange andre skriver så brug advantage til kattene det hjælper og evevtuelt også en capstar pille. Køb noget i matas til at sprøjte huset med eller kontakt en skadedyrsbekæmper, dyrt men en holdbar løsning.

• #31   21. mar 2013 Der er altså folk der lære deres katte at få regelmæssigt bad uden at katten bliver stresset over det. nogel katte er bange for vand som instinkt men hvis de fra killing lære at bad er godt så er det ikke ngoet de bliver stressede over. Nogle katte kan bades med det samme uden problemer hvis man gør det langsomt og forsigtigt.

Mine er dem der elsker at pjatte til vandstrålen men de kan bestemt ikke lide at få bad(killing indsmurt i bæ er nødtil at blive vasket ... de kunne ikke lige bad med kop så de blive vasket med våd klud.)

• #32   21. mar 2013 Sasha - Badning af katte indvoldvere ikke at stikke hele dens krop ned i et badekar

• #33   21. mar 2013 Det er der altså masser der lære deres kat. Bare gå på youtube. og de katte er IKKE stressede hvis du finder de rigtige guides.

• #34   21. mar 2013 Nå så fordi det er på youtube, så er det da heeeelt iorden (ironi kan forekomme)

• #35   21. mar 2013 jeg siger <b>ikke</b> at bare fordi det er youtube er det i orden. Jeg siger at man kan se at kattene ikke stresser på de videoer der er oploaded der. Jeg kunne forsøge at finde en video med en kat der bliver vasket uden at stresse på Vimeo eller andre steder men tror sku ikke lige vimeo begår sig så meget i kattevaske metoder.

Du kan jo for helvede ikke estimere ud fra en beskrivelse af en vaske metode om katten stresser. Du kan kun se det på kropsproget.... det er grunden til at jeg nævnte en youtube video.

• #36   22. mar 2013 Tak Gitte, så lærte jeg noget nyt igen i dag smiley

• #37   22. mar 2013 Tak for alle jeres svar smiley det er ikke andet for en at gå igang med den helt store loppe krig her hjemme smiley

Kommentér på:
Lopper

Annonce