{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kasterere
  • #1   14. jun 2008 Tjaa det kommer vel an på hvor mange killinger han skal være far til og hvor langt han skal strejfe væk hjemmefra? Og hvor meget det generer dig om han strinter på ting? smiley

• #2   14. jun 2008 hey hvor er enig knappen smiley
    Vil lige tilføje, hvis han er ude gående, hvor vilde er dine naboer med katte strint. Og hvor pjattet er du med at han i perioder vil vrandre afsted på pige jagt.
    Hilsen Pia

• #3   14. jun 2008 Det er ikke nødvendigt, men hvis du vil beholde din kat, og ikke miste ham til kattesygdomme der kan overføres ved parring og hankattekampe, ja sør bør du nok overveje det kraftigt

• #4   14. jun 2008 Jah, vil også sige, at en hankat jo gerne strejfer omrking de 5 km væk fra hjemme, det ville jeg personligt ikke være vild med. Er han indekat kommer urinen til at lugte. Min hankat strintede dog ikke, men bare lugten fra hans kasse, var nok til at han skulle afsted. Endvidere vil han også falde til ro. Du skal så også tænke på, at når han bliver kastreret er det en god idé med foder specielt til neutraliseret katte, samt skal du passe på han ikke bliver overvægtig, her ses det hyppigt at de udvikler det man kan kalde "flomme":) Altså en fin lille delle på maven der gynger når de går:)

• #5   14. jun 2008 Jeg mener, det er nødvendigt.
    Hvis katten er indekat mener jeg, det er nødvendigt af hensyn til kattens velbefindende (og interiøret også ;)). Hvis han er udekat mener jeg det er nødvendigt - eller i hvert fald meget hensigtsmæssigt - først og fremmest aht. killingebegrænsning, men også fordi støjende katteslagsmål kan være meget generende for mennesker at høre på, fertile katte strinter op ad folks havehynder o.a. Og som flere nævner er der også øget sygdomsrisiko og katten løber langt væk ... og kommer måske ikke tilbage....

Hvis man undlader at kastrere for at spare penge, så kommer man hurtigt til at fortryde. Møbler og bolig kan blive ødelagt af kattestrint. Og katten bliver hurtigt dyr i dyrlægeregninger, da den med stor sandsynlighed vil komme hjem med forrevne ører, bidsår og det der er værre.

• mia j
    mia j Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 13
    #6   14. jun 2008 Okay:-) Det er heller ikk fordi jeg vil lyde dum, men har bare ikk forstand på sådan noget...Men det lyder til at være mest hensigtsmæssigt at gøre det! Hvor gammel skal katten være før det kan gøres?

• #7   14. jun 2008 Jo før jo bedre. Katten skal ikke være særlig gammel før han kan blive kastreret. Kan ikke den præcise alder, men mener da man kan få både han og hunkatte steriliseret inden de forlader moren. Så du kan sagtens tage afsted med din

• #8   14. jun 2008 Min kat Nimbus blev i hvert fald neutraliseret da han var 13 uger. :]
    - og han har indtil videre ingen gener.

• #9   14. jun 2008 Mia, det var da bare godt, du spurgte smiley
    Lige som tilføjelse til de seneste svar om tidlig kastration ... nogle dyrlæger kastrerer små killinger, andre dyrlæger foretrækker at vente til katten vejer 2 kilo. Det vigtigste er IMO, at det sker inden han bliver kønsmoden.

PS husk øretatovering smiley

Kommentér på:
kasterere

Annonce