{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Hvilken foder? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en main coon killing på et halvt år. Hun burde jo stadig få sin killinge foder, problemet er jo så bare, at i forhold til hendes størrelse er biderne alt for små. Hun får slet ikke noget ud af dem, da hun bare sluger dem hele, for ikk at tale om min snart et år gamle maincoon på 6 kg. Men han kunne jo så godt starte på den serie til main coons, hvor det er king size bidder.
Måske de kunne få de store bider om dagen når jeg er på arbejde, også skifte til killinge om aftenen? Så hun får hvad hun har brug for? Jeg er sikker på hvis jeg blander det, vil de gå direkte efter de store bidder.
Hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken foder?
  • #1   14. jun 2008 Hey janni,.
    Du er langt fra den første der ser sin maine coon sluge sin mad. Dette forandre sig umiddelbart ikke bare fordi, granulaterne bliver større. Så bliver de ofte bare bidt over og så slugt.
    Men du kunne vælge at fodre med råd, el. store bider af tilberedt kød.
    Således af dine coon får brugt sine tænder og i sær kindtænderne.
    Hilsen Pia

• #2   14. jun 2008 De fik Royal canin main coon posen igår, og det er altså piller der er en del større end dem fra deres killinge pose. De virkede rigtig glade for det og tykkede vældigt:) Men så jo gerne hun fik sin killinge foder også, men hvad sjov har hun af bitte små piller det ikke engang kan betale sig at tykke på:) De sagde ved dyrhandlen at de havde rykekt producenterne for at lave større bider i killinge foder til de store racer. Hun skal jo gerne lige have 6 måneder mere med killinge foder. Jeg synes hun er for tynd til at komme op i almindelig foder. Også selvom main coons jo har et "ranglet" stel i de unge år.
    Men tror du ikke bare jeg kan supplerer hende med noget killinge foder om aftenen?

• #3   14. jun 2008 Janni H
    Hvad med at blande de store bidder med de små bider?
    Det har jeg gjort med mine, har også en maine coon der bare sluger det, men synes ikke det er så slemt når der også er de store bidder i.

• #4   14. jun 2008 jah jeg har overvejet det, men vi blev enige om det i butikken at de sikkert ville sortere i det. Men det er helt klart forsøget værd. Ville være så ked af, hvis hun ikke fik den rigtige ernæring

• #5   14. jun 2008 Janni H er sikker på hun nok skal få den næring hun har brug for... mine to tøser på 9 måneder får ikke længere killingefoder og de er i fin foderstand...

• #6   14. jun 2008 Hvad med det der specifik de har ved dyrlægen hvor store er de bidder?

Kommentér på:
Hvilken foder?

Annonce