{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.370 visninger | Oprettet:

Ang 7 uger gammel killing {{forumTopicSubject}}

hej nu er det jo sådan at vi har en lille killing på ca 7 uger... (han er fundet ved siden af sin døde mor) Hvor meget skal sådan en lille killing drikke af vand osv????
Syntes nemlig ikke rigtigt at han drikker af hans skål med vand...
så jeg moser torskerovn med en masse vand og det spiser han med velbehag, samt bløder killingetørkost op med vand og det spiser han også... Samt han får modermælkserstatning fra sutteflaske. og giver ham vand et par gange om dagen med en engangssprøjte...
Andre der ved hvad jeg evt kan gøre eller er det bare helt rigtigt, har aldrig haft en killing der ikke rigtigt ville drikke vand... Såååå be om lidt hjælp til ham smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang 7 uger gammel killing
  • #1   13. jun 2008 Måske skulle du prøve noget modermælksafstatning, eller noget af det kattemælk man kan købe, det glider måske lettere ned smiley
    Hvad skete der med hans mor?

• #2   13. jun 2008 jeg mener hæld det i skålen istedet for vand smiley

• #3   13. jun 2008 Jeg fik frygtløs da han var 4 uger gammel. Jeg gjorde det at han fik modermælks erstatning indtil han var 7 uger gammel, derefter trappede jeg lidt ned på det, og gav ham tørfoder ved siden af. Forsatte med mælken til han var 8-9 uger, også fik han tør/blød kost siden.

• #4   13. jun 2008 ved godt det er længe at give en kat modermælkerstatning.. men jeg ville være sikker på at han klarede det.

• #7   14. jun 2008 "Hvorfor mener du det er længe , den ville da die hos sin mor tl den var 12 uger ?"

Ja, og hvis den blev hos sin mor, ville den højst sandsynligt også die hos hende meget længere.

Det har ikke kun noget med ernæring at gøre, men i høj grad også tryghed og suttebehov.

• #8   14. jun 2008 uhh mange tak for alle de rare svar....
    Han har intet problem med at spise tørkost men syntes bare ikke han drikker vand. og det er derfor jeg bløder tørkost i vand for at få ham til at få andet væske ind "mmælk" og lige ledes derfor jeg giver ham torskerogn....

Ja hvad er der sket med hans mor, enten er hun blevet ramt af en bil ellers er det en hund/ræv andet der har haft fat i hende. Hendes hoved var helt ødelagt da de blev fundet og hun var død.

Er der andet jeg må give den lille, bare sådan for at få ham i tip top killinge form... Han er ellers en lækker lille trold og leger og tumler med vores andre katte, så det er super dejligt. Han kan forøvrigt ses i mine fotoalbum under albumet bette

• #9   14. jun 2008 nåh for søren:> jeg havde læst til at de kun skulle die til de var , 7 uger og derefter have fast føde.. Men hvis de diger længere, så var frygtløs jo bare heldig;)

Kommentér på:
Ang 7 uger gammel killing

Annonce