{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Folk sætter sig ikke ind i at have kat {{forumTopicSubject}}

Mange gør i hvert fald ikke... desværre...

Der er virkelig mange, der ikke forstår hvad det vil sige at have en killing, eller forstår, hvorfor man IKKE skal købe en killing i tidligst mulig alder... smiley

Har lige fået en henvendelse på min annonce (på dba) ang. Nova... hvor der TYDELIGT står jeg ikke sælger hende før hun er 12 uger gammel...
Og selvfølgelig spørger nogen så om de ikke kan købe hende NU, for de har en 7 uger gammel killing, de havde købt og ville ha en mere...
Har selvfølgelig så skrevet til vedkommende at killinger ikke bør sælges før de er 12 uger, og at de burde ha sat sig mere ind i det...
Jeg vil det bedste for mine katte, og drømme om at starte et opdræt... og så kan jeg ikke bare ligegyldigt sælge mine killinger til hvem som helst... nej fandme...

Jeg vidste da heller ikke så meget dengang jeg fik kat, og det kan jeg da godt se nu, men jeg vidste da godt at man ikke skulle købe en killing for ung...

Personligt, vil jeg vide meget mere, om den eller dem, der køber en killing af mig, end mange andre forlanger... selv om de "kun" er huskatte... for at være sikker på de ender et godt sted, og ikke bare om et halvt år er smidt ud i en skov, fordi de nye ejere ikke lige gad det ansvar mere...

Hvem ville da ikke de bedste for deres killinger??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk sætter sig ikke ind i at have kat
  • #1   10. jun 2006 sælger først mine når de er 12 uger, og det er alle 3 parter det køber mine killinger fuldt indforstået med. smiley Christina og Runa som køber Vixie og Vanilla kender jeg i forvejen, og ved at deres katte har det ubeskriveligt godt. smiley Laura Valentine skal hen til er også helt i top.. smiley men ingen af de 3 er solgt til de første og de "bedste".. "selvom" det er huskatte fortjener de også et ordentligt hjem, såvej som en racekat. smiley der skal ikke gøres forskeld.

• #2   10. jun 2006 Du har ganske ret Julie.. Og tror det er sådan med rigtig mange dyr, at man køber dem uden at sætte sig ind i hvad det/de kræver..Og dette ender jo indimelllem galt..

Har selv tænkt meget over mht heste..Selvom jeg har redet mange år og arbejdede i hestestalde- så er jeg sku stadig nervøs for om jeg ved nok om sygdomme til fx at kunne have dem(hvor de ik står opstaldet..)

For nogle år siden, skulle jeg passe en hestestald mens ejerne var på ferie- da de kom hjem, havde nogle af hestene tabt sig, pga. orm. Det var altså mega pinligt jeg ikke havde registeret det..

Og synes da jeg har den nødvendige viden om katte- men kan se at jeg stadig har meget at lære!! smiley

• #3   10. jun 2006 Heh... sjovt som jeg skrev dette, var der endnu en, der ville købe Nova hurtigst muligt...

Kristina har helt ret i, man ikke bare skal sælge til den første...

I starten var jeg lidt bange for, jeg ikke ville kunne få dem afsat, men nu er jeg helt afklaret med, at jeg ikke vil gå på kompromis med hvem, der skal købe dem...

Zeus og Orion kommer også ud til nye ejere, vi kender allerede. Henholdsvis min veninde og kærestens kammerat.
    Lyra beholder vi selv... beholdte også gerne Nova, men 4 katte er desværre i overkanten her hvor vi bor lige nu...

• #4   10. jun 2006 Jeg kan ikke sætte mig så meget ind i det, da de fleste af vores katte er ude døgnet rundt.
    Og så får vores udekatte simpelthen én stor sæk tørfoder som de så kan spise af når de har lyst.
    Hvis vi ser en kat, så går vi da også hen og kæler lidt for den.
    Jeg synes at vi sætter os en del ind i det med kattene, jeg ved ikke med jer ?

• #5   11. jun 2006 Jeg har slet ikke fået svar fra dem jeg har skrevet til- andet end en, og der var den allerede væk fra moren, og han kunne ikke beholde den, men han vidste det godt..De andre ikke et ord..

• #6   11. jun 2006 Har selv set mange på DBA, der sælger killinger for tidligt... har skrevet til DBA, men har også bare fået et koldt svar tilbage... derefter har jeg skrevet til mange af dem, der sælger for tidligt, dog uden et eneste svar... smiley
    Mange er bare ligeglade, eller håner en og siger man ikke har noget liv osv... Det er ligesom i de små klasser i folkeskolen, hvor dem der vidste noget blev mobbet, for det var jo ikke sejt... Sørgeligt...

• #7   11. jun 2006 Bowena; næ jeg havde dem en uge.. (der var vist os delte meninger om det var forsvarligt af dem- havde os undervisning 3 af dagene...det gør jeg aldrig igen.:-) Der var faktisk os en dyrlæge en af dagene.. )

Super ellers:-)

• #8   15. jun 2006 Har engang taget en killing til mig fordi ejerne havde vænnet hende fra som 6-ugers. Hun var meget svær at have, for hun krævede mig jo hele tiden, det lille kræ. Hun fik heldigvis lov til at vokse op sammen med sin søster, som også var vænnet fra. Fatter ikke at folk kan gøre det.

Jeg går lige nu og venter på at min misling bliver gammel nok til at komme hjem til mig. Hun bliver 12 uger på næste fredag og først der bliver hun hentet. Og selvom ventetiden er uudholdelig, kunne jeg ikke drømme om at tage hende hjem før...

Kommentér på:
Folk sætter sig ikke ind i at have kat

Annonce