{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

brug for gode råd - katte pis {{forumTopicSubject}}

Hej alle!!

Jeg og kæresten har virkelig brug for nogle gode råd...

Vi har den dejligste kat, som ellers altid har været renlig og gået i kattebakken...MEN, lige for tiden er den knap så dejlig og dygtig.
Den er begyndt at sætte sig i vores ene lænestol, som er ud af en slags læder, en potitions stol, så alt pi**et løber ned på gulvet, som er af sådan noget træ-lignende gulv...
For det første er det ulækkert og træls med katte @!#$...især lugten! Men gulvet går i stykker af det, svulmer op og bliver mærkleig farvet.
Så har vi haft lukket døren ind til stuen når vi ikke er hjemme...men så her til morgen, lukker jeg op ind til stuen - for den må jo gerne være der, når vi er hjemme... 5 min. efter har den pisset i stolen... (ad ad ad)...

Hvad skal vi gøre? Er der nogen der har nogle gode råd til, hvordan vi får den til at lade være???

Lige lidt info:

- Der bliver skovlet af i kattebakken HVER DAG, min. 2 gange... så den lugter ikke...
- Den har både mad og vand, får skiftet vand flere gange dagligt, nu hvor det er varmt.
- Vi snakker og hygger med den, hver dag...
- Den er ude i snor hver dag...

- Stolen og gulvet, bliver hver gang vasket rigtig god og grundigt af...

det er kun i denne stol, den gør det...

Hva kan det være...hvorfor gør den det??? (den har aldrig gjort det før...før end de sidste par uger)

Og hvordan kan vi hjælpe den til at lade være...

Håber der er nogle som har nogle gode råd...

Mange hilsner fra
Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  brug for gode råd - katte pis
  • #1   30. jun 2005 Jeg vil først og fremmest råde dig til at få et andet mærke katte grus som feks bio kat eller classic cat, det er drøg i brug og det klumper, samt lugter ikke..

Så vil jeg sige du skal have en katte bakke mere eller 2 stk..

Så skal du købe det der hedder Rodalon som man kan købe i bilka eller kvickly, bruger det selv meget det fjerner lugt og pletter overalt og det kan os bruges til rengøring af katte bakken..

Hvis det er en hun kat i har vil jeg sige den skal under kniven da de får nogle mærkelige ideer med at tisse hist og her... Har selv haft mit bøvl med min gamle perser.. Føjjj.....
    Er det en han kat skal den nok os under kniven eller hvis den har været det så have et skud homoner.. Har selv haft en kat der strintede over alt... Dumme dyr men det hjalp.. håber du kan bruge disse svar.. er der andet så skriver du bare på min profil..
    Mvh Nina og Misserne

• #2   30. jun 2005 Kan se det er en steril hun mis du har i forvejen... Synes ihvertfald du skal prøve de andre ting jeg skrev til dig, virkelr det stadig ikke efter det så skal du kontakte dyrlæge.. Kan være hun har blære betændelse...

• #3   30. jun 2005 det rodalon tager lugten totalt.... det er en lidt billigere løsning..

• #4   30. jun 2005 okay...mange tak - det vil jeg prøve!

Jeg bruger også kattegrus som klumper, dog hedder det bare Sille og købes i Fakta. Jeg har prøvet nogle andre mærker kattegrus og dem har hun nægtet at gå i...
    Men vil da prøve de andre mærker...

Jeg prøver jeres råd... og skriver tilbage igen om noget tid... ca. en lille uge...så må vi se om det har hjulpet...'

Men ind til videre... så mange TAK for rådene...

Mange sommer hilsner fra Trine og Yatzy(tisse-katten)

• #5   4. jul 2005 Hej hej...

Jeg ville da lige fortælle hvordan det er gået siden sidst..

Vi fik gjort stolen og gulvet rigtig godt rent - vi købte det der rodalon, det er bare super!!!

Så fik jeg et råd om at ligge peber ud i stolen, fordi katte som regel snuser/lugter til stedet, inden de sætter sig... og det har også hjulpet...hun nyste lidt den første dag. Men nu går hun pænt uden om stolen...

Nyt grus accepterede hun ikke - hun gik i stedet og holdte sig, indtil vi hældte det "gamle" (vores normale mærke) op i kassen igen - og så kom hun og gik i kassen med det samme...

Så jeg tror - at hun bare er blvet lidt mere sart. Så nu skifter vi alt gruset ud noget oftere. Selvom der altid har været fint og rent i kassen, da vi skovler af 1 til 2 gange om dagen...
    Jeg har ikke direkte fundet kilden til hendes problem - men vi prøver nu at skifte alt gruset ud oftere...

Nu kan hun igen være i hele lejligheden, uden at lave ballade...også når ikke vi er hjemme.

Tak for alt jeres hjælp og gode råd! De har været guld værd!

Mange sommer hilsner fra Trine og en tilfreds og renlig Yatzy.

Kommentér på:
brug for gode råd - katte pis

Annonce