Brug for hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har jo kids og fie, og er rigtig glade for begge
Men men men
KIda er hård ved fie så det batter. Hun jordere hende simpelhen flere gange om dagen. Værst er der om morgen. Her i dag lå fie og sov, men det skulle kids nok lave om på. Og hun var ligeglad med atjeg skældte ud
Fie bliver p... bange for hende
Det skal siges at ingen af de andre har noget imod fie. Hun er hellere ikke bange for dem
Men det er træls. Oftes lukker jeg døren ind til mit værelse, og kan fie og jeg få lov til at sove
Har haft fie i 5 uger nu
Har bestilt tid til nej og vil prøve at få i en feliway i dag når jeg kommer hjem fra dialysen
Andre gode forslag???
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
mar 2018
Følger: 253 Følgere: 131 Katte: 3 Emner: 23 Svar: 175
Jeg har læst at der 2 muligheder....
1. Fie må lære at tage kampen op eller tage en sikker flugt væk hver gang Kida er ude efter hende.
2. Isolere Fie væk fra Kida....og lidt efter lidt lade dem mødes ultra kort. Hvis Kida stadig vil slås eller er meget aggresiv. Så må Fie tilbage i isolationen. Men den dag Kida viser imødekommenhed og IKKE er aggresiv...kan du prøve at lukke Fie ud af isolationen.
De bedste sensommer hilsner
Fredericia
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
da kida flyttede var det bare så nemt. ingen problemer overhovedet. har aldrig oplevet Kida være sur.
vil så hellere ikke sige at hun hade Fie. For hele eftermiddagen i dag har de kunne lege i stuen begge to. UDEN at kida overfaldt Fie.
det er værst der om morgen ved 4-5 tiden. af en eller anden grund
fie er hurtig så hun har fundet ud af at Kida ikke går under sofaen. heldigvis
Fie er begyndt at lege med Krumme. hun er virkelig glad for ham. er ikke helt sikker på at han elsker hende. men de leger. forventer ikke at Kida gider at lege med hende. Bare de kunne være i samme stue uden at Kida myrder Fie
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 9
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2008
mar 2018
De bedste sensommer hilsner
Fredericia
jul 2008
i går valgte vi flere gange at sidde og lege med begge tøser på en gang.
og af en eller anden mærkelig grund, ja så har vi nu i 24 timer ikke haft nogen "rulninger". Kida kigger på fie, men ikke noget med at vil drille. Ikke engang i nat.
så var det bare et par de store drenge som lige tog en slåstur så hårene fløj i gennem rummet. Men det er ikke noget nyt
men krydser finger for at det virker med at bruge en masse tid på at lege med tøserne samtidigt
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 167
Så måske der er tale om et behov for opmærksomhed?
jul 2008
så startede Kida igen i nat. valgte at smide hende ud af mit værelse, og lukke døren. 5 min efter kunne man så hører hende mivue højt (hun har en pibe stemme). så valgte jeg at åbne døren igen. Og så var der ro resten af natten.
i dag har hun så igen været efter Fie igen. Men Fie er snu for hun smutter bare ind under sofaen.
har sat feliway op. Og fie skal afsted i næste uge.
vi forsøger at alle bliver kælt lige meget med. Kida får nok lige lidt ekstra kæl. hun bliver ikke glemt. fie er jo ligeglad - bare hun får sin mad, og hun får lov til at sove i min seng - noget kida nægter.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 167
Min den gamle nægtede i en periode at sove i sengen, til trods for han har sovet ved min hovedpude i 10 år. Da han begyndte at få overdrevet opmærksomhed i en periode, ja så kom han tilbage. Og vi ser tydeligt hvis han føler sig overset, så får den lille et par på hovedet ufortjent.
jul 2008
mar 2018
Det næste er måske at de snuser til hinanden
De bedste sen sommer hilsner
Fredericia
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
"Når krybben er tom bides hestene" - også selv om kattene egentlig ikke er rigtigt sultne, giver mad i maven mere lyst til at spise og derefter vaske sig og hvile sig i stedet for at slås
De allerbedste hilsener
jul 2008
de spiser dog ikke op om natten, så på det tidspunkt vil der stå mad, både i køkkenet og på mit værelse
det sker faktisk tit på det tidspunkt at Fie er ved at spise tørkost, som står på mit sengebord, og så kommer kida og farer op i hovedet på hende
mar 2018
De bedste sen sommer hilsner
Fredericia
jul 2012
De allerbedste hilsener
jul 2008
de har 3 store skåle(hunde str) med tørfoder + 4-5 mindre skåle med noget andet foder + 2 med killingfoder. Og så bliver der smidt tørfoder på gulvet 2 forskellige steder- Kida bryder sig nemlig ikke om skåle
jeg har overvejet det med at lukke døren. men det hjælper kun her og nu.
det mærkelig er at Kida løber efter Fie. når man så råber højt, og kida smutter den anden vej. ja så er Fie i enden på Kida.... men det er en ting
noget andet er det at hun lige farer op i hovedet på Fie
jul 2012
De allerbedste hilsener
Brug for hjælp