{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

Foderforvirring..Har brug for gode råd {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Er ved at være godt og grundigt forvirret omkring alle de forskellige fodermærker og varianter...
Vi har 2 katte en huskat på 3½ år og en maine coon blanding på 1 år. De har altid fået Royal Canin,og har haft det rigtig godt på det, men her på det sidste er vores MCO blanding begyndt at kaste maden op. Kan forstå på de mange tråde herinde, at der er flere med MCO, som har oplevet at de kaster op pga. RC foderet.
Ville gerne høre ad hvad I har skiftet til af foder og hvorfor? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderforvirring..Har brug for gode råd
  • #1   10. apr 2011 Herhjemme bruger vi forskellige typer foder, som vi blander sammen. Vi blander følgende:

Til de voksne katte:
    - Porta 21 Grain Free
    - Porta 21 Holistic
    - Olivers Large Selection Breed
    - + hvad der fås og vindes på udstillinger

Til killinger
    - Applaws KItten
    - Olivers Kitten
    - Porta 21 Holistic

Derudover får mine katte vådfoder - og siden jeg er begyndt på det, har jeg endnu ikke (7-9-13) haft urinvejsproblemer.

Vådfoder:
    LUX fra Aldi
    Cosma
    Porta 21

Jeg køber primært mit foder via Zooplus og Olivers. Vådfoderet LUX får jeg dog nemmest ved at smutte i ALDI

• #2   10. apr 2011 Tusind tak Maibit smiley Vil lige kigge nærmere på Porta 21.

• #3   10. apr 2011 jeg bruger også Porta felina 21 til vores birmaer og huskat men stor sucess, bare ikke killingefoderet.
    OG så elsker de Sanabell også

bor du i nærheden af Kolding eller Hedensted, så har jeg det altid hjemme til ok priser. Send en PB hvis du har interesse.

Hilsen Heidi

• #4   10. apr 2011 Min MCO har det osse med at brække sig. Det er fordi han spiser for hurtigt. Jeg bruger osse flere slags foder, dog blander jeg dem ikke, men serverer hver slags i hver deres skål.
    Jeg Bruger RC, Sanabell, Feline Porta og Applaws. Ind imellem bruger jeg osse andet især til de forskellige aktivitetslegeting mine har.
    Jeg har fundet ud af at serverer jeg maden for min MCO i sådan en tingest, så forsluger han sig ikke, så han får hovedparten af sin mad på den måde. Det er sådan en dims hvor han skal bruge poterne til at få maden ud, så det tager tid.

Den lille af dem er denne her
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/184087
    den fåes osse i en større udgave, denne her
    http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/katzenspielzeug_beschaeftigung/intelligenzspielzeug/113460

• #5   10. apr 2011 Det vil jeg i hvert fald lige huske, Heidi, da jeg håber på at kunne flytte til Kolding her til sommer. Det kunne jo være at det var nemmere end at hente hjem fra Zooplus.

Er det både Grain Free og Holistic-udgaverne du har?

• #6   10. apr 2011 Det er forskelligt hvad jeg har, ´men mine elsker grain free, så det har jeg pt kun samt sanabell

• #7   10. apr 2011 Con Meo - nyfødte birmakillingr haves: Bor desværre på sydvestsjælland, men tusind tak for tilbuddet. smiley

Marianne N: Tusind tak for dine råd. smiley Tror helt sikkert, at han vil synes godt om legetingene, så det må jeg prøve.

• #8   10. apr 2011 Min er ikke MCO men hun får

Applaws tørfoder som er UDEN korn...

og vådfoder får hun:
    Applaws
    Feline Porta

Feline Porta køber jeg hos mystery coons, Det er her på sjælland smiley
    og applaws i dyr i centrum i Roskilde (og de er meget søde til at få det hjem til mig i store portioner)

• #10   10. apr 2011 Krista N: De har altid foder fremme, og jeg har "kigget ham over skulderen" når han spiser, og han tygger på maden. Men jeg tror at jeg vil forsøge med et foderskifte, så må tiden så vise hvad der er bedst for ham.

Maria F: Det er skam helt i orden smiley

• #11   10. apr 2011 Krista jeg har altid foder fremme i rigelige mængder og af forskellig slags. Der står mindst 5 skåle med tørfoder og den 6 bliver flere gange dagligt fyldt med vådfoder/råt.
    Men efter jeg er begyndt at give ham hans ynglingsfoder i det legetøj er det stoppet, så det kan jeg kun anbefale andre osse.
    Men du har helt ret i at der selvfølge er nogen, der kun putter meget små portioner i skålen og så kan de spise for hurtigt for ikke at andre skal tage deres mad.

• #14   11. apr 2011 min kat har altid både vådfoder og tørfoder stående--- og den kaster meget op... Det er en indekat og kan æde 24 timer døgnet (gør det dog ikke) Dyrlægen siger at grunden til at den kaster op er, at den slimhinder i maven er irriteret og det er de pga. dårligt foder, før i tiden....

Kommentér på:
Foderforvirring..Har brug for gode råd

Annonce