{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.628 visninger | Oprettet:

Min kat spiser hunde mad? {{forumTopicSubject}}

Min kat frygtløs blvier ved med at spise Bamses mad. faktisk vil han hellere have det end hans katte mad.
Mener at jeg har læst et sted at det er farligt at katten spiser hunde mad.. men ikke omvendt?..

mit spørgsmål er bare.

Må frygtløs det .. eler skal jeg jage ham væk fra det? (løfter ham altid ud til katte maden, hvor hna bare kigger på det og så går videre)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat spiser hunde mad?
  • #1   23. maj 2008 Hundemad indeholder ikke nok proteiner til katte, så katten må godt smage på hundens mad, men skal have kattemad som grundfoder.

• #2   23. maj 2008 Det er intet med proteinerne at gøre ! Grunden til din kat ikk vil ku leve af hundefoder er fordi der mangler et stof i maden som hunde selv danner men som katte ikk kan danne. SÅ æder katten hundemaden får den ikk det stof og vil ikk ku overleve mens æder hunden så kattens vil den få for meget af det stof og blive kæmpe fed af det.

• #3   23. maj 2008 Freja
    Hvilket stof er det?

• #4   23. maj 2008 ddkorat - det ska jeg spørger min lærer om på mandag. (: vi havde om det igår da vi snakkede fordøjelse..

• #5   23. maj 2008 ah okay, så var det omvendt.. længe siden jeg havde hørt det så var lidt i tvivl. Han spsier skal også sin egen mad.bare hundes er ldit bedre. og ja Bamse fåpr mad morgen og aften, men han spsier sjældent op. såspiser min søsters hund det ikke , så gør frygtløs det

• #6   23. maj 2008 Katten har bare brug for sin egen mad. Aldrig erstat det med hundens mad eller giv den mere af det ! For der bare et stof den har brug for som der ikk er i hundemad. Og så ska du huske at kattemad er lavet til katten. Der er stor forskel på de kJ (kilojoule) der i, og katten har overhoved ikk brug for så mange som hunden. (: Kan tjekkes vis du får en til at lave en foderplan.

• #7   23. maj 2008 Både mine katte og hunde har fri adgang til deres foder døgnet rundt.
    Hundene kan ikke komme til kattenes mad, men det hænder da, at kattene spiser lidt af hundenes - måske for at smage, om det er bedre smiley

Og det sker der ikke spor ved, bare deres eget basisfoder er beregnet til katte.

Men hvis Frygtløs for det meste spiser hundens mad og ikke ret meget af sit eget, er det ikke godt.

Hvad hedder Frygtløs' foder - og hvad hedder hundens?

• #8   23. maj 2008 Frygtløs har 2 mærker, efter vi er flyttet ud til min søster.

Hills light. og IAMS.
    Bamses mad er blandet. mellem RC og Hills.

• #9   23. maj 2008 (link fjernet)

i tilfælde i ikke kender mærket smiley

• #10   23. maj 2008 Hundefoder kan indehiolde for meget magnesium . Det kan give krystaler i urinen. hos katten.
    Så potions foder din hund, så er du sikker på at kattene ikke spiser maden.

• #11   23. maj 2008 Deepa det gør jeg i forvejen. men Bamse spiser ikke altid op. og hvis Frygtløs ikke kan få det, så splitter han spanden hvor maden står i så han kan få mad derfra..

• #12   23. maj 2008 Hvis jeg var dig, ville jeg skifte fodermærke til f.eks. Royal Canin. De har også et light-produkt, og det kan jo være Frygtløs bedre kan lide det.
    Du kan jo starte med prøveposer og så se, hvad der falder i herrens smag.
    (Ingen af mine katte kan lide hverken Hills eller IAMS).

• #13   23. maj 2008 Frygtløs har nu ellers altid kunne lide de.. ikke light Hills produkter. spiser han med god smag. Men Iams, virker ikke til at falde i hans smag, da det er det de for det meste bliver fodret med.

• #14   23. maj 2008 Vi har samme problem, men har nu valgt at Bella ( hunden) får mad 2 gange dagligt. Kattene bliver lukket væk i 10 min( får selv fyldt skålene med katte mad op), så hunden har fred til at spise. Efter de 10 min fjerne jeg skålen igen. Ligemeget om den er tom eller der er noget tilbage. Hun skal nok få det hun har brug for. For hvis der ikke er spist op den enegang, spiser hun op den anden:0)

Ang spanden med hundemad. Har jeg mine foder spande i skabet. Hvis jeg har købt store sække hjem har jeg nogle store plastik foderspande. Så kan kattene " tag selv bord"..

• #15   23. maj 2008 Men ja vil da også anbefale at prøve at skfte foder. Mine kan også bedst lide RC. De har heller ikke været til iams og hills.

• #16   23. maj 2008 Stoffet der mangler i hundemad er Taurin - en aminosyre.

Det kan katte ik selv danne, så derfor tilføres denne aminosyre i foderet.
    Aminosyren er vigtig for en normal hjertefunktion, reproduktion og for synet. Uden tilstrækkelig taurin kan katte få hjertestop, blive blinde eller have svært ved at blive drægtige.

• #18   25. maj 2008 Anne - ja det var det jeg lige manglede på tungen da jeg skrev beskeden. (: Men syntes bare ikk at man siger i ny og næ sker der intet ved ? Hvorfor give katten det, det hjælper den intet godt og er en sulten vil den spise sin mad. For mig giver det mening at der er en grund til der hedder katte mad og hundemad !

Kommentér på:
Min kat spiser hunde mad?

Annonce