5.338 visninger
|
Oprettet:
Min kat spiser salat !!!!! {{forumTopicSubject}}
Okay sagen er den at min/ vores kat altså har nogle mærkelige spisevaner. Selvfølgelig kan jeg jo bare lade være med at give ham andet end det han skal have, men synes det er okay at han får lidt råt kød og sådan engang imellem når nu han rigtig godt kan lide det, mit spørgsmål er så kan de overhovedet godt tåle salat? Han har nemlig en stor kærlighed til salat og han elsker det! Men om det er godt for dem ved jeg ikke hvad tror i ?
Og undskyld det blev så langt!
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Giv dem alt det rå kød de overhovedet vil have.... og endelig adgang til græs... eller katte græs...
Salat gør ikke noget godt for dem....
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Giv gerne din kat alt det rå kød, den kan spise. Katte må få alle former for råt kød gerne med ben og sener. Men husk at det SKAL være råt.
Salat hverken skader eller gavner, så lad den bare nippe af det, hvis den synes det er "sjovt".
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 33
jan 2013
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 13
Lige i forhold til det rå kød er det ikke den vildt store portion de får af det fordi jeg synes det ser ud til at det mætter den meget hurtigt .
Felis jeg har faktisk tænkt på at give dem tun i vand, ville det være okay , vi er nemligt ikke de helt store fiske spisere
G H , ej det beklager jeg ! Men hvis det var akut ville jeg ringe til dyrlægen hihi
Marianne , mange tak
jan 2013
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Kød må du gerne give som et helt måltid. Hav tørkost stående hele døgnet, og så giv enten råt kød eller dåsemad et par gange om dagen. Katte er fra naturens side 100% kødædere og har godt af at få tilført råt kød. Spiser i ikke selv fisk, så pyt med det. Du skal helt ikke give mad der er forarbejdet til mennesker. Der er simpelthen for meget salt i. Derudover er det ofte også tilsat en masse andet skidt, som de heller ikke har godt af. Det har vi mennesker mange gange heller ikke
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Sabrina P, tun på dåse skal du ikke give dem, der er alt for meget salt i, samt er der også nogle tungmetaller i tunfisk (og andre store fisk) som katte ikke kan nedbryde, så de derved ophober sig i kroppen over tid...
Giv i stedet rå fisk, kylling, kød osv. meget gerne med brusk, sener og ben
Du kan også give kogt kylling eller fisk, men så må der IKKE være ben i, da de splintrer når de har været varmet op
jan 2013
Jeg kunne aldrig drømme om at give kød med ben i, det tør jeg simpelthen ikke så vil jeg hellere fumle benene fra selvom det vidst er med til st rense tænderne at de skal skille kød fra ben?
Har altid tørkost til at stå . Forstår ikke helt det der med at nogle kun giver tørkost et par gange om dagen
Marianne hvad er det for nogle stænger du tænker på ?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Uha ja de stænger elsker mine katte også
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Mener det koster en 10'er for en 10-pak
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 10 Svar: 337