1.987 visninger
|
Oprettet:
Min kat spiser meget hurtig {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har en British Shorthair på 10måneder, steriliseret. Hun får tørfoder Royal Cain steriliseret voksen nu. Hendes mad bliver vejet hverdag som lyder på 47g dgl. Føler bare hun ikke bliver mæt, og spiser hendes portion hurtig, også har hun ikke noget til natten. Det skal siges at hun aldrig har haft det problem før. Jeg er bekymret for om hun går og sulter. Hvad skal jeg gøre? Skal jeg bare fylde hendes skål op, og ikke veje hendes mad? Vil gerne have at hun har det godt.
Hun vejer nu: 3890g
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 557
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
Hvis din kat sluger maden, så kan det også være derfor hun ikke føler mæthed. Tinka havde lidt problem ved tandskiftet med den ene tand. Aldersmæssigt kan det også være derfor med din kat.
Du må finde frem til en løsning, evt. med dyrlægens hjælp til tjek af tænder, inden du overhovedet begynder at overveje, at hun ikke skal have den mængde mad hun kan spise.
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Foderbræt
Foderboldt
Fodertårn.
Det hjalp min hankastrat utrolig meget at der pludselig var foder frit tilgængeligt, men der skulle arbejdes for det. Så han spiste kun når han realt var sulten.
Skiftede kun væk fra det fordi jeg valgte at fodre med forskellige slags foder til de forskellige katte og de fik derfor chipskåle i stedet for.
Så jeg vil anbefale dig at prøve nogle foderaktiviteter i stedet for
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
de skal have alt det de kan spise, da de er i voksealderenk, og har brrtfg54ug for næring
så fyld skålen op, og lad hende spise hvad hun kan
hun spiser for hurtigt fordi hun er mega sulten
og en killing må altså helst ikke sulte. det er usundt
i starten vil du opleve at hun overspiser. Men forsæt. hun lærer hurtigt at der nu er mad i skålen hele tiden
de fleste katte kan godt finde ud af det
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg ville vælge et andet foder, der er ikke kød nok i det, og det protein som er i det, kommer fra plantekilder, og det optages dårligt af katte.
Husk en lang overgang (mindst 4 uger) hvis du skifter til kornfrit.
Vådfoder er rigtigt godt, fordi det mætter uden at fede.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
hvordan ender du på 47 g ? hun skal have til 4 kg.
men da hun er killing/ungkat, er det bedst med 24/7
bruger selv foderet, og har gjort i 15 år+ og er rigtig godt tilfreds med det
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
Som andre skriver, så vil det bedste være, at hun har foder hele døgnet.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Giv den hvad den kan spise og du kunne supplere med vådfoder morgen og aften, det mætter også.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Min kat spiser meget hurtig