Introduktion af to katte {{forumTopicSubject}}
Der er andre forummer. Har kigget rundt. Men mangler lidt råd stadig.
Jeg har min skønne kastreret Eddie på 6 mdr. og så har vi lige fået Baloo på 8 mdr igår. Eddie er territorial og hvæser hele tiden og knurrer og vil gerne så tæt på at han kan “angribe”/“slå” Baloo. De har i nat sovet i hver deres rum, men baloo vil gerne ud til os også. De fleste skriver man bare skal åbne for dem og lade det gå sin gang/se til. Men jeg kan ikke nænne at åbne for dem begge, hvis de slås. Det skal siges at Baloo overhoved ikke reagerer på Eddie, han ligger bare I sit klatretræ og kigger på ham, og accepterer fuldstændig at han knurrer og hvæser, men han hvæser ikke igen, og han er meget nysgerrig på Eddie.... Han slår dog lige hurtigt igen hvis Eddie “angriber” først, men vi har adskildt dem alle gange Eddie har kravlet op i træet og knurret af ham.
Den lille røde er Eddie og den grå i kommentar er Baloo.
Nogle gode råd?
mar 2020
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 11
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvis den nye ikke bliver forfulgt af den "gamle" dvs. at han enten jagter den, ligger og spærrer for adgang til kattebakke eller foder, så lad ham hvæse.
Hvis du oplever at de slås så der ryger totter, med skrig og skrål, så skal du selvfølgelig gribe ind.
mar 2020
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Jeg plejer at sige, at så længe der ikke flyver hårtotter eller blod, så er det bedst selv at lade dem finde melodien.
Jeg håber, at de begge er kastereret?
mar 2020
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Sidst jeg fik en kat på ca 1 år, boede han på mit klædeskab i ca 3 døgn, han blev også fodret der oppe og havde vand og kattebakken stod lige neden for, de 2 andre var nysgerrige, men var mest i stuen, og kom på små besøg, og jo der bliver hvæset og knurret, men det gik hurtigt med at blive en af flokken, selvom den ene var 7 og den anden 4 år.
Dine er så unge så det skal nok blive godt, men bland dig ikke, med mindre nogen kommer til skade
maj 2012
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
han skulle have blevet i sin transportkasse, og så skulle du have stillet ham på gulvet - uden at lukke op for ham
Her skulle de to katte så have mødtes. Baloo ville være i sikkerhed i kassen, hvis Eddie ville tæve ham.
vigtigst var at du ikke måtte være urolig. Og ikke måtte blande dig
når så eddie ikke gad kassen mere så kunne du lukke Baloo ud
så var det værste overstået
jeg tror nok at jeg ville starte forfra.
det er meget vigtigt at du ikke bliver nervøs. For det er så unge katte at de nok skal lærer at det er sjovere at være to end en.
mar 2020
aug 2010
Lad døren stå op ind til soveværelset, så du kan høre hvad der sker.
Grib ind hvis det er nødvendigt som beskrevet ovenfor.
Tag evt. den ene med ind i soveværelset i nat.
aug 2010
Så vidt kommer det sikkert ikke
mar 2020
mar 2020
maj 2012
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
det lyder som om at de er begyndt at se hinanden lidt mere an - på den gode måde
tænker at vis vi hører fra dig om i næste uge, ja så leger de rigtig sammen uden at hvæse
Introduktion af to katte