{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Introduktion af to katte {{forumTopicSubject}}

Der er andre forummer. Har kigget rundt. Men mangler lidt råd stadig.

Jeg har min skønne kastreret Eddie på 6 mdr. og så har vi lige fået Baloo på 8 mdr igår. Eddie er territorial og hvæser hele tiden og knurrer og vil gerne så tæt på at han kan “angribe”/“slå” Baloo. De har i nat sovet i hver deres rum, men baloo vil gerne ud til os også. De fleste skriver man bare skal åbne for dem og lade det gå sin gang/se til. Men jeg kan ikke nænne at åbne for dem begge, hvis de slås. Det skal siges at Baloo overhoved ikke reagerer på Eddie, han ligger bare I sit klatretræ og kigger på ham, og accepterer fuldstændig at han knurrer og hvæser, men han hvæser ikke igen, og han er meget nysgerrig på Eddie.... Han slår dog lige hurtigt igen hvis Eddie “angriber” først, men vi har adskildt dem alle gange Eddie har kravlet op i træet og knurret af ham.

Den lille røde er Eddie og den grå i kommentar er Baloo.

Nogle gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Introduktion af to katte
  • #1   5. apr 2020

profilbillede
  • #2   5. apr 2020 Det kan se så drabeligt ud, men det er faktisk sådan, at de lige skal markere hvem der bestemmer her.
    Hvis den nye ikke bliver forfulgt af den "gamle" dvs. at han enten jagter den, ligger og spærrer for adgang til kattebakke eller foder, så lad ham hvæse.
    Hvis du oplever at de slås så der ryger totter, med skrig og skrål, så skal du selvfølgelig gribe ind.

• #3   5. apr 2020 Skal vi bare åbne alle døre i lejligheden så de kan løbe rundt overalt så? For Baloo trækker sig med det samme op i hans safe space på kradsetræet, men så kan han ikke komme videre og så er han jo trængt op i en krog af Eddie. Bør vi fjerne kradsetræet så?

• #4   5. apr 2020 Det er i højden, at en kat forsvarer sig selv bedst, og det er derfor naturligt, at de søger op.

Jeg plejer at sige, at så længe der ikke flyver hårtotter eller blod, så er det bedst selv at lade dem finde melodien.

Jeg håber, at de begge er kastereret?

• #5   5. apr 2020 De er begge kastreret ja!

• #6   5. apr 2020 Ja når du skiller dem i flere rum, så forlænger du bare det hele, måske ødelægger du det for dem.
    Sidst jeg fik en kat på ca 1 år, boede han på mit klædeskab i ca 3 døgn, han blev også fodret der oppe og havde vand smiley og kattebakken stod lige neden for, de 2 andre var nysgerrige, men var mest i stuen, og kom på små besøg, og jo der bliver hvæset og knurret, men det gik hurtigt med at blive en af flokken, selvom den ene var 7 og den anden 4 år.
    Dine er så unge så det skal nok blive godt, men bland dig ikke, med mindre nogen kommer til skade smiley

• #7   5. apr 2020 Ps, om natten og når du ikke er hjemme, sker der somregel noget positivt ?? jeg har altid oplevet det som om jeg har fået “nye” katte, når jeg er hjemme igen.

• #8   5. apr 2020 dette er hvad du burde have gjort da du kom hjem med Baloo
    han skulle have blevet i sin transportkasse, og så skulle du have stillet ham på gulvet - uden at lukke op for ham
    Her skulle de to katte så have mødtes. Baloo ville være i sikkerhed i kassen, hvis Eddie ville tæve ham.
    vigtigst var at du ikke måtte være urolig. Og ikke måtte blande dig
    når så eddie ikke gad kassen mere så kunne du lukke Baloo ud
    så var det værste overstået

jeg tror nok at jeg ville starte forfra.

det er meget vigtigt at du ikke bliver nervøs. For det er så unge katte at de nok skal lærer at det er sjovere at være to end en.

• #9   5. apr 2020 Det er virkelig svært ikke at være nervøs da min Eddie helt har ændret adfærd til at være på jagt.... vi kan ikke røre ved ham uden han angriber lige nu. Men dvs at når de angriber hinanden, så må man ikke skælde ud, eller hæve stemmen, og i nat skal vi også bare lade stå til og lade dem selv finde ud af det? Anja, Og med starte forfra menes? Skal han tilbage i transportburet og have lov at stå i stuen eller hvordan

• #10   5. apr 2020 Han skal ikke tilbage i buret - det er direkte synd efter min mening!
    Lad døren stå op ind til soveværelset, så du kan høre hvad der sker.
    Grib ind hvis det er nødvendigt som beskrevet ovenfor.
    Tag evt. den ene med ind i soveværelset i nat.

• #11   5. apr 2020 Nej, du må ikke skælde ud med mindre at de slås som katte gør, altså skriger og flår i hinanden, så skrider du ind, men pas på at du ikke får en tand i hånden.

Så vidt kommer det sikkert ikke smiley

• #12   6. apr 2020 Status er at over natten er de blevet mere og mere vilde/aggressive. Nu jagter de begge to hinanden fra rum til rum og LØBER bare rundt konstant, mens de så stopper i hvert rum og begge hvæser indtil den ene tager skridtet og løber den anden ud af rummet. De har holdt os vågen hele natten stort set..

• #13   6. apr 2020 Til gengæld kan de nu komme helt op og snuse næser, indtil den ene løfter poten og den anden bliver sur og dasker igen.. ved ikke om det er skidt eller godt.... Baloo er dog stadig mega sky, og render og miaver og siger lyde.

• #14   6. apr 2020 Det kunne lyde som om de faktisk er begyndt at lege, jeg tror du bare skal tage den med ro .

• #15   6. apr 2020 enig med Jette
    det lyder som om at de er begyndt at se hinanden lidt mere an - på den gode måde
    tænker at vis vi hører fra dig om i næste uge, ja så leger de rigtig sammen uden at hvæse

Kommentér på:
Introduktion af to katte

Annonce