766 visninger
|
Oprettet:
To Katte ?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen .
Jeg har en lille norsk skovkat/maine coon piige der lige er fyldt et år, nu tænker min kæreste og jeg på at købe en ven til hende (helst en dreng) .. Men kan de sammen ?? Hun er meget legesyg, og elsker at være sammen med min venindes kat som er godt 2år .
Kan vi købe en lille han killing uden det går galt ??
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 13
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
- Jeg står selv og skal modtage (købe) en Main Coon-killing her inden alt for længe, og jeg gruer lidt for hvordan han tackler den som enekat, selvom vi har andre dyr (hund), den vil være i stand til at lege med.
___
Jeg søger ikke en eller anden moralsk tale om at Main Coon'er IKKE fungere som enekatte - I KNOW. Men jeg er nød til at starte et sted, og det vil ikke undre mig hvis der kommer en 'efternøler' når jeg har fået lidt mere erfaring.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 13
Nej det er rigtig nok, det vil bare være synd at købe en kat mere for hendes skyld, og så fungere det ikk mellem dem, men tak for rådet, jeg må jo krydse fingre for at det kommer til at fungere
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det, dkkorat skrev om stamtavle er jo så ikke relevant for jeres kat. Og mht. om "det gør noget, at de får killinger", så synes jeg, at det gør det, hvis I ikke har sikret jer gode hjem til killingerne på forhånd. I det hele taget fatter jeg ikke, at folk dog ikke tænker på de tusindvis af søde, dejlige overskudskatte, der trænger til gode hjem, i stedet for selv at avle og dermed direkte eller indirekte bidrage til overskuddet.
Så jeg synes selvfølgelig at begge katte bør neutraliseres.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Køb af to katte er det bedste man kan gøre for sin killing og det går som regel godt at købe en killing hvis man har en ungkat der hjemme i forvejen...
PErsonligt sælger jeg ikke mainecoon killing til et liv som alene kat...og ja...jeg hører ofte...den græder/piver/kalder jo bare de første par dage - så holder den op....ja resignere....Lidt lige som vi ville gøre hvis vi blev placeret et sted som ikke var valgt af os og hvor vi ikke havde mulighed for at komme hjem igen...vi ville græde, rååbe skrige, sværge og sige de værste gloser for da at indordne os og få det bedste ud af situationen...men det er jo ikke ensbetydende med at vi er lykkelige...vel...Specielt mainecoon katten er et flokdyr....med mindre der er sket et eller andet som gør at den føler sig utryg sammen med andre katte/dyr.. eller hvis vi snakker ramgorden blant fertile katte
anna
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 212
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
Jeg skriver også i mit indlæg, at det ikke vil undre mig at der kommer en efternøgler, men det bliver bare ikke NU og HER - grundet: økonomi og manglende erfaring. Et sted skal man starte, og jeg forventer stamtavle på mine kommende katte da jeg ønsker en "raceren".
Dyrevelfærd er en vigtig ting, og en Main Coon kan i teorien fungere alene - det er jo ikke alle katte der er sociale. Min kammerats Main Coon, Tiger, har i hvert fald ikke den sociale egenskab; han vil være selv.
To Katte ??