{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  to katte?
  • #1   15. okt 2013 Man kan sagtens have to katte som ikk er søskende eller vokset op sammen, jeg fik i februar i år en ny killing, og der var min anden kat næsten 3 år gammel, og der har ingen problemer været. De ældre vil altid hvæsse eller brumme lidt til at starte med, men det er for at fortælle til den nye at det er altså den som bestemmer i huset. Der kan godt komme magtkampe mellem katte, men hvis de er neutraliseret så sker det sjælent, det kan forekomme at hvis den ene bliver syg eller svag på anden måde at så vil den anden kat prøve at skræmme den væk mm fordi den føler sig truet da en svag kat er et let bytte (tænk naturen og de vilde katte). nogle katte kan sammen og danner stærke bånd og er som to dråber vand, andre katte kan leve sammen og omgåes uden problemer, mens nogen katte bare ikke kan sammen. Men neutraliseret katte er nok dem som er nemmest at have uden de helt store problemer.

• #2   15. okt 2013 tak for dit råd

• #3   15. okt 2013 Anne Marie har sagt det hele helt fint smiley

Jeg har prøvet, at have bedste venner og katte som bare boede sammen, og da den ene havde smerter, lod han det gå ud over den anden smiley desværre måtte han aflives fordi han ikke kunne blive smerte fri.

Her et billede af de 3 jeg havde

profilbillede
  • #4   15. okt 2013 Og et billede af de 3 jeg har nu smiley

Der er godt et halvt år i mellem de 2 billeder.

profilbillede
  • #5   15. okt 2013 Det er ikke unormalt at katte hvæser og brummer af hinanden, selvom de er søskende, der vil altid være en vis form for magtkampe de 2 katte imellem, og de udvikler sig forskelligt, men der er en verden til forskel mellem at brumme og hvæse af hinanden og så direkte slås eller være fjender eller uvenner..

Hvad mener du med denne sætning?? Forstår den ikke..
    min katdagen liggier i kasse er det normalt?

• #6   15. okt 2013 min kat ligger i kasse og jeg har hørt det er når den har problemer derfor er jeg lidt nervøs og har brug for råd?

• #7   15. okt 2013 og jeg syndes det er mega flotte katte

• #8   15. okt 2013 Er det når den ene af dine katte ligger i sin kasse at den hvæser af den anden kat??

For så er det jo bare fordi den fortæller den anden kat at den vil være i fred, det er helt normalt..

Er det det du mener??

• #9   15. okt 2013 Hvis en kat ikke er som den plejer og begynder, at ændre på hvad den gør, er det en god ide, at tage den til dyrlægen!

• #10   15. okt 2013 han er kasteret for 8 dage siden ,han er mere i kassen nu og en bestemt kurv flet og han ser ud til at nyde det. smiley

• #11   15. okt 2013 Er begge katte fixet nu eller kun den ene??

• #12   16. okt 2013 jeg har kun en og min søn fik hans bror

• #13   16. okt 2013 Mine elsker at gemme sig og det er helt normalt at finde en kat i en kasse (den ene transportkasse er hyggekurv) vi skal også se os lidt for, for Sofie elsker at putte under dyner og tæpper smiley

• #14   16. okt 2013 Jeg har en hitte kat på ca 3 år og hende fik jeg i marts og har nu lige fået en killing haft ham i 17 dage de første 10 dage gad Dharma ikke lille Brage og han fik med poten hvis han kom for tæt på men nu leger de sammen og kan også ligge på mig sammen og Dharma har givet Brage et lille bad da hun vaskede sig selv og Brage lå op af hende på mig ja så blev han da også lige vasket lidt så det går frem af smiley i går havde de også deres første lege sammen smiley de leger nede i stuen lige nu jeg er lige hoppet i seng after natarbejde så dejligt de kan krudte hinanden af der nede smiley så kan hunden og jeg putte sammen i sengen og vente på de 2 banditter bliver trætte og også kommer op og putter smiley Dharma var ny steriliseret da jeg over tog hende fra finder smiley og Brage bliver det så snart han er gammel nok smiley og ja her elsker de også kasser og poser smiley

• #15   16. okt 2013 Hvis brage er over 12 uger, er han gammel nok smiley

• #16   16. okt 2013 Jette:
    Det er ikke alle dyrlæger der går ind for tidlig neutralisering - og det er bestemt ikke fordi at alle er fummelfingrede smiley

• #17   16. okt 2013 Jeg ved det godt, nogle siger 2 kg og nogle 5 mdr.

Jeg har kun haft god erfaring med de tidlige fiksede, jeg har haft 2 som ikke var ordnet tidlig, 1 pige ( Mega lille og handicappet, hun var 6 mdr og 2 kg da hun blev ordnet, og en dreng som skulle have været avlskat, han blev valgt fra og jeg fik ham som ca 8 mdr, 14 dage efter var han på briksen og blev fikset, kuglerne var som små ærter da han kom og store hasselnødder da de forsvandt, det hastede, men han skulle lige falde til smiley

• #18   16. okt 2013 Min den ældste hvæsser også efter den yngste, især når de leger nogle gange, men det er fordi at Aslan den yngste er ved at blive godt stærk og er dobbelt så stor som Oliver den ældste, så når aslan bliver for voldsom eller oliver ikke kan overmande ham så siger han fra, det er stadig ham som bestemmer i huset.
    Nogle katte elsker at ligge i deres kurv, og måske hvæsser den fordi at han ikk vil have at den anden kat skal tage den.
    Oliver blev først fixet da han var lidt over 1 år gammel, men har aldrig haft problemer med han, og Aslan var fixet inden jeg fik ham som 12 uger.

• Frida Kirstine H
    Frida Kirstine H Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #19   16. okt 2013 Jeg har lige fået to små hankatte, som ikke er søskende, de leger fint sammen, og har det godt med hinanden smiley

• #20   16. okt 2013 Mine er heller ikke søskende, der er godt 1 år imellem dem og de kan ikke undvære hinanden.

Min Mor har Elvis' brødre og de holder meget af hinanden.

• #21   16. okt 2013 Vi fik den lille for en måned siden og de er rigtig gode venner. Dog sker der at der knurres og gives øretæver fra den store. Det sker hvis den lille nærmer sig Troldens yndlingsguffer ellerprøver at die ved ham. Ellers så tumles det ret voldsomt i leg. Nogen gange piber lille Simba, og så stopper Trolden op.
    Sådan ser de ud lige nu. To putte og vasketrolde.

profilbillede
  • #22   16. okt 2013 Det er ikke til, at forstå Mitti kun har været her i 9 uger smiley

Røde er snart 2 år og Mitti bliver 6 mdr den 29/10

profilbillede
  • #23   16. okt 2013 Mine er ikke søskende, de har engang imellem deres ture bare lige for at få rangordenen på plads smiley

• #24   16. okt 2013 Og her et syn jeg ikke havde forventet smiley Birk har ikke puttet med en anden kat i næsten 5 år.
    Jeg har haft to som i hans øjne ikke duede, og sjovt nok var de ikke bimser smiley

Hans tålmodighed er så ikke lang, og alt skal være på hans måde, eller også kan den bette godt skride! Birk er 8 år

profilbillede
  • #25   16. okt 2013 Lidt OT...

Men Jette jeg er altså sikker på Birk er en lille racist smiley

• #26   16. okt 2013 Nemlig smiley derfor valgte jeg en bimse denne gang smiley og fik ret.

Jeg tror det er noget med, at han kun har set bimser til han var 4 år, og ikke er den bedste kat til katte sprog, og er lidt sær, han er jo den kat, man får at vide man ikke skal vælge smiley han blev virkeligt banket af sin kuld bror og mor var ikke så interesseret i ham, og var fuld af sårskorper stadig da jeg fik ham hjem som 12 uger gammel, han har hverdag fra 9 ugers alderen været på et værelse alene mens, avler var på arbejde.
    Det var i bedste mening hun gjorde det, hun havde kun en hunkat og en 2 værelses lejlighed, og var registreret til opdræt, men ingen erfaring og snart sagt alt der kunne gå galt gik galt, en lang og meget dyr historie.
    Men jeg fadlt for den lille fyr og købte ham, og han ligner ikke meget en bimse af sind smiley men er min første kat som voksen.

• #27   16. okt 2013 Og du har jo gjort en kanon job med ham Jette. Han virker jo til at ha det dejligt trods den hårde start på livet smiley

• #28   16. okt 2013 smiley han er stadig sær men han er min.

• #29   17. okt 2013 Jette L. Brage var 12 uger da jeg fik ham hjem nu på søndag bliver han 15 uger smiley

• #30   17. okt 2013 Uuu tiden går så stærkt, Mitti har været her i 9 uger og har fordoblet sin vægt siden han kom smiley og jeg kan se, at i takt med han bliver større, så bliver han mere bøllet og Røde og ham giver den mere gas smiley vildt løb og bryde kamp, men også afslapning og vasketure smiley

profilbillede
Kommentér på:
to katte?

Annonce