{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

At stjæle en kat. opdate. {{forumTopicSubject}}

Jah, har undersøgt sagen lidt om den kat som vi ville "stjæle".

Ingen i nærheden ejer den.

Den forsvandt så umidlbart kort efter mit sidste indlæg og var væk i 1 mrd. Da den så kommer tilbage er dens pels bare 10 gange værer stand end da den forlod.. denne gang når den går kunne man se de uglede klumper af pels slå frem og tilbage på katten, man kan dårligt nok se dens øje pga filtret pels, . Evt. måske øjenbetændelse. .

Det er så her mit hjerte græder, katten er sky meget sky,. Og jeg ønsker vitterligt at de får det godt. er der slet ingen Mulighed for at vi må fange den og tage den ind og i det mindste kører den til dyrlæge ? Og beholde den. Kan ikke se om den er øre tatoveret. Men helt ærlig.. Hvis den har en ejer. så burde de meldes smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At stjæle en kat. opdate.
  • #1   16. maj 2008 Tag den til dig.. havde jeg sq gjort!! Min Sisse var også mishandlet hvor vi fik hende fra.. de stakkels dyr har jo ingen muligheder for selv at sige fra!!

• #2   16. maj 2008 Problemet er bare den er så sky. Vi vil så gerne skabe lidt kontakt. i forhold til andre kan vi komme 1 meter tæt på den, hvor ingen andre kan. Men den er stadigvæk meget sky.. og bare at se dens pels hænge sådan,. forstil hvor smerte fuld det er smiley
    Og vi har ikke lyst til at gøre det hvis det er forkert. Det jo ikke vores kat, eller nogen i nærhedens smiley

• #3   16. maj 2008 Jeg havde taget den til mig. Vi har også en rød hankat hernede, dens pels er så smadret at man skulle tro det var løgn smiley Den har ingen ører mere, de er helt krøllet sammen, pga. slagsmål smiley Det er så synd for den, men vi kan ikke komme til den, den kan godt være tæt på os, men vi kan ikke røre den .. Har overvejet at ringe til dyrenes beskyttelse, medmindre vi selv kan hjælpe den..

• #4   16. maj 2008 lige så snart i ser den skynd jer at sætte noget foder ud til den.. Det kan være at den så betror sig mere til jer

• #5   16. maj 2008 Tumling det gør vi allerede, vi faktisk kaster det ud af vore vindue, i håbet om den tænker,, åh der er god mad der ind, der må jeg hoppe op,.

Men indtil videre har det ikke virket. og efter sidst hvor jeg fik afvide at det var forkert, ville vi ikke gøre det.

• #6   16. maj 2008 ah okay.. Ja så fang den med et fiskenet =D
    Ej jeg har ik andre forslag til hvordan den ka komme =)
    Held og lykke med at fang den

• #7   16. maj 2008 Hvad med en mink/mår fælde ?

• #8   16. maj 2008 Måske kan du få hjælp fra kattenes værn der kan opsætte en fælde..se denne tråd

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=40185

Udover det syntes jeg at du skal fortsætte med at gøre dig gode venner med den. Det kan tage tid men håber at det vil lykkedes for dig.

Egentlig vil jeg sige at det er fuldstændig ligemeget om den har en ejer eller ej. Den måde den er blevet behandlet på fortjener ingen kat og det bedste man kan gøre hvis man finder ejeren er at melde ham/hende til dyreværnet som forhåbentlig forbyder dem at holde dyr mange år frem i tiden.

• #9   17. maj 2008 For mig at se har du to muligheder:

Enten prøver du selv at lokke katten ind et sted, så du kan komme til dyrlægen med den.
    <b>Og så ville jeg springe op og falde ned på, om den har en ejer eller ej!</b>
    Jeg kan nu ikke forestille mig, at ejeren ville gøre krav på den, da h*n så kunne risikere at blive tiltalt for vanrøgt. En dyrlæge er nemlig pligtig til at indberette vanrøgt.

Eller også ringer du til en af kredsformændene for Dyrenes Beskyttelse i Vestsjællands Amt, fortæller dem om kattens tilstand og beder om assistance.
    (Du kan roligt sige, du ikke kender dens evt. ejer).
    Her kan du se en liste over kredsformændene:
    (link fjernet)

Men uanset hvad du vælger at gøre, skal det gøres <b>hurtigt</b>.
    Dens pels kan være så filtret, at den har trukket huden i stykker, så der er sår i bunden af den.
    Jeg har set et par billeder af en kat i den tilstand.

PS: Jeg er næsten sikker på, jeg svarede dig noget tilsvarende sidste gang, du fortalte om katten.

Vær sød at give en opdatering!

• #10   17. maj 2008 Blancka snart 18:D skrev: **Mulighed for at vi må fange den og tage den ind og i det mindste kører den til dyrlæge ? **

Må? Jeg synes overhovedet ikke du skal tænke på, hvad du må og ikke må. Når det er kommet så vidt smiley burde det efter min mening være en pligt at man griber ind! Synes faktisk at de ansvarlige burde meldes.

Jeg har en veninde, der har oplevet nøjagtigt det samme med naboens gamle, langhårede. fertile kat (bortset fra at han ikke var sky) Han så forfærdelig ud, og veninden tog ham til dyrlæge, fik ham kastreret, øremærket, behandlet for betændlese, pelsknotter osv. Nå ja, naboens gamle hunkat har hun også taget til sig.
    Og naboen ...... hun har ikke reageret overhovedet! Og hvis hun havde, så kunne hun få valget mellem en dyrlægeregning eller en anmeldelse for vanrøgt.

Så Blancka, den der i sin tid har anskaffet katten, har ikke en skid at skulle have sagt.

• #13   17. maj 2008 Felis, Jeg har opfattet katten som en langhåret ejerkat, der blot alt for længe har gået for lud og koldt vand og uden den fornødne pelspleje.

Jeg går også ud fra, at den i sin tid er født og opvokset i et hjem, men at dens "nuværende" ejer ikke gider den mere.

Hvis pelsen er så sammenfiltret, har katten højst sandsynligt kroniske smerter samtidig med en øjenbetændelse, og en sådan smertepræget kat vil ofte være sky. Det retter sig ofte, når den bliver behandlet og kommer i kærlige hænder.

Men kunne det lade sig gøre evt. at lukke den ind i en garage el.lign. og så samtidig sætte en kattefælde derind, vil det selvfølgelig for alle parters skyld være at foretrække.

• #14   17. maj 2008 Jeg har været ude for det samme sidste sommer..
    vi fik lokket kattens til os ved at stille foder ud et par gange om dagen. den spiste dobbelt så meget som mine katte til sammen.
    Men da den fik tiltro til mig. fik jeg lokket den ind, kunne tydligt se at den var vant til mennesker, da den kunne åbne døre.
    Der var ingen af kredsformændene der ville hjælpe mig. selvom jeg fortalte at hun var utrolig tynd og pelsen hang på hende
    . Der gik ikke mere end et par dage før hun kom og kunne se hun hade været i slåskamp. så tog chancen og kørte til dyrlægen med hende. Der skulle jeg udfylde en seldel om at hun var en fundet kat. De har nemlig en aftale med dyrensbeskyttelse om at de skal behandle de herreløse katte vis de er blevet såret og så er det deres ansvar at finde et nyt hjem til katten

• #15   17. maj 2008 Nu er jeg en "gammel-ny" her, og har ikke set det foregående indlæg. Kunne det evt være en kat der ike har kunne finde hjem, og der er nogen der savner den rigtig meget? Man ser jo alle disse opslag af savnede katte.
    En sky kat kan altså sagtens gøres til en tillidsfuld kat, det tager bare en masse tid og tålmodighed og god mad:), jeg har selv prøvet det. Men endelig til dyrlægen med den, når den er rolig nok til det. Held og lykke.

Kommentér på:
At stjæle en kat. opdate.

Annonce