{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

En lille bitte kattekilling :( {{forumTopicSubject}}

Jeg så den sødeste kattekilling igår, da jeg kom ud fra min venindes hus. Gråstribet, hvidt bryst og hvide poter.
Den var så sød, kælen og den fulgte efter mig i 200 meter, hen til min bil.

Det er en der bor længere nede af vejen der ejer killingen, sammen med en eller flere af dens søskende - den/de render tit og prøver at komme ind hos min veninde eller andre naboer - kattene går ude det meste af døgnet, og det ud til en temmelig trafikeret vej.

Flere gange løb den ud på vejen, så biler måtte bremse for den.

Det gjorde så ondt i mit hjerte, at se den søde lille killing rende rundt derude- I følge min veninde går kattene for lud og koldt vand - ejeren er ligeglad med dem. Jeg tror det er hans kat der har fået killinger, men vi er ikke sikre.

Jeg græd hele vejen hjem - det skar bare så meget i mit hjerte, at en så sød lille killing skal gå rundt der på vejen, og måske ende sine dage alt for tidligt.

Jeg har selv udekatte, og jeg ved at det er den risiko man løber, men vi bor distanceret fra vejen, og kattene bliver for det meste i haven, eller i den nærliggende skov.

Jeg ville sådan ønske at jeg kunne gøre noget for den lille kat smiley Men man kan jo heller ikke rende og stjæle andre folks katte, bare fordi man synes det er synd for dem... Øv! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille bitte kattekilling :(
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #3   6. okt 2012 Felis >men så er jeg altså sikker på, at du har alvorligere dybereliggende problemer når du reagerer så stærkt over at se en udekat..<

Nu synes jeg det skrevne her er lidt for persontligt over for TS, hvad har det med trådens emne at man bliver ked af det og græder, vi er jo så forskellige i vores følelser. smiley

Ja jeg ville nok også fælle en tåre, hvis jeg så en kattekilling gå rundt på vejen, hvor bilerne må bremse op for den og man ikke kan gøre ret meget.
    Så må jeg også have "alvorligere dybereliggende problemer" smiley

• #4   6. okt 2012 Tror jeg ville have det på præcis samme måde

• #5   6. okt 2012 Jeg ville også ønske at jeg kunne gøre noget konkret - Men når katten, ud over at rende rundt mellem bilerne på vejen, ser relativt sund, om end lidt ung ud, så er der ikke så meget at stille op. Jeg har ingen beviser for dens levestandard som værende under middel, så derfor er der ikke så meget jeg kan stille op - jo jeg kunne ringe på hos ejeren og spørge om jeg må få hans katte, men den går nok ikke smiley

Men ja ja, jeg har nok massere af alvorligere dybereliggende problemer, jeg græder også nogle gange til film, eller over noget sørgeligt jeg læser.
    Lige igår blev det så tanken om en lille kattekillings (måske) sørgelige skæbne. Og det har jeg ikke tænkt mig at have dårlig samvittighed over smiley

• #7   6. okt 2012 Jeg vil i hvert fald skyde på at de er omkring 8-10 uger, men jeg er ikke helt sikker og ikke så god til at vurdere alder i forhold til størrelse.

Men tak for de gode råd, jeg skriver dem bag øret, og så vurderer jeg situationen hvis jeg ser dem igen smiley

• #8   6. okt 2012 Jeg tænker da også det er uansvarligt af ejer, og trist for kattene. jeg har også konfronteret sådan en ejer, da mange af hans killinger hvert år bliver kørt ned. Men ak ; han er komplet ligeglad - og bruger frasen : den stærkeste overlever. Svært at gøre noget ved.

• #14   6. okt 2012 Hanne ja, det er uansvarligt. Desværre kender jeg ikke hele historien om killingerne, og så er det jo lidt begrænset hvordan jeg kan agere - så vidt jeg har hørt, er han ligeglad med sine katte, men det er ikke rigtig nok at det bare er noget jeg har hørt.

Kendte jeg ham bedre, ville jeg konfrontere ham direkte, men han er en totalt fremmed. Så jeg venter lige og ser hvad der sker.

• #17   6. okt 2012 Haha, ja han glor nok lidt hvis jeg dukker op med en kylling smiley HAHAHAHA.

Sådan kan det gå når det er lidt sent på dagen smiley

Kommentér på:
En lille bitte kattekilling :(

Annonce