495 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Mening med hvad sælger skriver.... Mening med hvad sælger skriver....

Når man læser en annonce for en kat der er til salg står der ofte at den sælges vaccineret, med/uden chip/tatoo, ormebehandling og sundhedsbog....

Nu vil jeg egentlig gerne vide hvad dækker ordet at de er vaccineret egentlig over?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mening med hvad sælger skriver....
  • #1   14. apr 2008 Øhhh det dækker over at de er vaccineret.... smiley

Hvis killingen er 12 uger så 1 gang, er killingen over 16 uger så 2 gange.
    Hvis det er en voksen kat, så virker sidste vaccine endnu, ellers skriver man nyvaccineret

Hvis der står FULDT vaccineret, så er det begge basisvacciner givet

• #2   14. apr 2008 Birthe - For mig at de har fået en standard vaccine hos dyrlæge - fel-o-wax, fel-o-cel, eller lign.
    Som vist i hvert fald dækker kattesyge, og katteinfluenza (herpes, calici)
    Jeg ved ikke lige med katteleukæmi eller chlamydia.

• #3   14. apr 2008 ANne - Jeg kan tage fejl, men jeg tænkte at hun mente Hvad de var vaccineret mod :o)

Katte i DK er jo f.eks. meget sjældent vaccineret mod rabies :o)

• #4   14. apr 2008 Du kan og bør vaccinere en killing/kat mod flere forskellige virussygdomme, som smitter, og med flere typer af vacciner, men den skal i hvert fald være vaccineret mod Kattesyge og Katteinfluenza (Calici og Herpes).
    For killingers vedkommende skal de basis-vaccineres, hvilket vil sige, de skal have to vaccinationer med ca. 4 uger mellem hver for at være dækket ind.

Det frarådes bestemt at købe en uvaccineret killing, og registrerede opdrættere SKAL ifølge reglerne som det mindste have killingen vaccineret første gang, FØR den må gå hjemmefra.
    Nogle sælger så med kun den første vaccination, og så skal køber selv sørge for at få den vaccineret anden gang.
    Det afhænger meget af, hvor gammel killingen er.

Du kan læse om vaccinationer her:
    (link fjernet)

• #5   14. apr 2008 Mega - Læser man FD*s oversættelse af fife regler, men jeg faktisk at der står fuldt vaccineret eller sådan noget - og det tolkes så bare forskelligt?

• #6   14. apr 2008 Eva K

Det er det sikkert også *blink*

• #7   14. apr 2008 3.3.3 Killinger

Killinger må ikke overdrages til ny ejer (nyt hjem) før de er 12 uger gamle og er blevet fuldtud vaccineret mod Panleukopeni og katteinfluenza, med mindre andet anbefales af dyrlægen.

Ja, fandt det lige :o)

Anne :o)

• #8   14. apr 2008 Eva, det er komplet ulogisk, eftersom man så skulle lade killingen vaccinere, når den er 7-8 uger gammel, og på det tidspunkt er dens eget immunforsvar endnu ikke "vågnet", så det ville være spild af vaccine.

Dette har for øvrigt været diskuteret for nylig på FD-opdrætterlisten.

Men så henholder jeg mig til "med mindre andet anbefales af dyrlægen" smiley

• #9   14. apr 2008 I Sverige skal killinger være fuldt vaccineret inden salg,dvs at de er vaccineret som 8 ugers og igen som 12 ugers...
    De gange jeg har importeret killinger fra Sverige,har jeg altid revaccineret dem igen som 16 ugers,da vaccinen der er givet som 8 ugers sjældent slår an og giver fuld beskyttelse...

• #10   14. apr 2008 PS: På Felis Danica's hjemmeside står bl.a.:

"Salg af killinger:

killinger må IKKE sælges før de er mindst 12 uger gamle

killinger skal være vaccinerede og have fået ormekur før de forlader opdrætterens hjem.

vøre sunde og raske ved overdragelsen.

stamtavlen skal altid følge med killingen/katten"

Der står IKKE fuldt ud vaccinerede!

• #11   14. apr 2008 Mega - Okay, det jeg skrev er faktisk også fra Jyrak's hjemmeside. Og skulle eftersigende være FD's regler for avl og registrering?

• #12   14. apr 2008 Mega - Jeg skrev ikke at det var logisk ;o) Jeg har selv undret mig over hvorfor det stod, og har heller aldrig sagt noget til at opdrættere solgte med en vaccine kun :o)

• #13   14. apr 2008 Super Hanne *mega*
    Jeg ville lige netop selv paste det samme ind fra FDs side, men det er så unødvendigt nu ;o)

Og Anne, killingerne behøver vel ikke nødvendigvis være 16 uger for at være fuldt vaccinerede? 14 uger kan efter min - og min dyrlæges - mening fint være vaccineret 2 gange OG dækket af vaccinerne.

• #16   14. apr 2008 Eva K fel-o-wax, fel-o-cel og lignende dækker også for Clamydia men ikke for Katteleukemi......

Hvorfor vaccinere man ikke mod rabbies?

• #17   14. apr 2008 Birthe.. det er fordi vi ikke har rabbis her hjemme...

• #20   14. apr 2008 Tak Hanne...søgte også lige på det og kan se at der ikke har været rabbies i Danmark siden 1982.....dog findes der flagermus rabies som man finder tilfælde af næsten hvert år.....

• #22   14. apr 2008 Lise jeg ved jo godt at mange har deres katte som indekatte og forstår da til dels også hvorfor man så ikke vaccinere imod rabies....

Men hvad med alle dem som har udekatte?

• #24   14. apr 2008 Birthe - som de andre skriver - fordi rabies ikke er et problem blandt katte i Danmark :o) Mine er ikke, og bliver heller ikke. De er nu også indekatte..

Kommentér på:
Mening med hvad sælger skriver....

Annonce