{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.628 visninger | Oprettet:

Michelle L
Michelle L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Han- eller hun-kat? {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt. Jeg har anskaffet mig en 3-årig hankat fra Dyrenes Beskyttelse. Han er skøn og har verdens bedste sind. Men desværre går han og tisser indenfor. Både i min seng og i min sofa. Der hvor han boede før gik han sammen med en hunkat, så jeg tænker at det måske kan skyldes kedsomhed. Så nu vil jeg anskaffe en killing, for jeg vil helst ikke af med Charlie. Vil det være bedst med en han- eller hun-kat? Er der nogen der har lidt erfaring med det?

MVH Michelle fra Vejle

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han- eller hun-kat?
  • #1   11. apr 2008 bare for udelukke at det er sygdom der er skyld i hans urenlighed ville jeg nok tage ham til dyrlægen... just in case, hvis du ikke allerede har været det.
    Og ellers så er det vist lige meget om det er en han eller hun kat du anskaffer dig.. *S*

• #2   11. apr 2008 Prøv at spørge internatet, hvor du har ham fra, om de også har den hunkat, han gik sammen med, eller om han hos dem havde en særlig ven.

• Michelle L
    Michelle L Tilmeldt:
    dec 2007

#3   11. apr 2008 Janni - Jeg har skam allerede haft ham til dyrlægen, og han er ellers i fin form.

Mega - Katten er desværre død, så det kan ikke hjælpe. Men de havde nu ikke rigtig styr på så meget.Fortalte han var 1 år, men da jeg hentede ham var han pludselig 3. Han har også problemer med tænderne, sm jeg også først måtte læse mig til da jeg kom hjem. Så dem udelukker jeg lige i første omgang.

• #4   11. apr 2008 Michelle super.. *ss* er gerne det første jeg siger når jeg hører om kat der er urenlig, har selv haft en der lavede diverse ting i seng og sofa, ikke fedt, men efter tur hos dyrlægen og en omgang antibiotica så stoppede det fra den ene dag til den anden.

Prøvede at føre min Gizmo sammen med en anden ældre kat og det gik slet slet ikke, da jeg så prøvede med en killing.. jamen det gik ud over alt forventning, og det var så en hun killing, men tror ikke kønnet har den store betydning... Det der betyder mest er sindet på din kat og den lille killing smiley

• Michelle L
    Michelle L Tilmeldt:
    dec 2007

#5   11. apr 2008 Jeg har prøvet med en hunkat på 8mdr, men det gik ikke specielt godt. Så jeg må nok prøve med en helt lille af slagsen. Så jeg søger med lys og lygte efter killinger i Vejle-området.
    Det er forresten nogle vildt skønne katte du har.

• #6   11. apr 2008 Tak skal du have..
    Skal du ikk også have lidt billede ind af din kat?

Og mon ikk du snart finde den perfekte killing der passer til din den store mis...
    man bliver så varm om hjertet når man ses ens kattes venskab *ss*

• #7   11. apr 2008 Jeg har også den erfaring, at kønnet er lige meget, MEN for at gå med livrem og seler, ville jeg alligevel få en lille pige.

At han tisser alle vegne, <b>kan</b< skyldes utryghed over at blive flyttet og også være alene, og så blander han sin lugt med jeres.

Der er jo også den mulighed, at han er en kat, der en vant til at komme både ud og ind (ved du det?), og så kan det godt være et problem.
    Under alle omstændigheder må han først komme ud efter ca. 3-4 uger (mindst) og først, når han er helt tryg og fortrolig med jer og hjemmet.

• Michelle L
    Michelle L Tilmeldt:
    dec 2007

#8   11. apr 2008 Pt. har jeg desværre ikke mulighed for at lægge billeder ind, men forhåbentlig sker det næste måned smiley

De sagde at det var en inde-kat. Og hvis det skal være en ude-kat skal det være i sele, da jeg bor ud til en sindssyg vej hvor folk kører med hovedet under armen. Har haft ham ude i sele, men det var ikke en stor succes. Det lader til han har det fint med at sidde i vinduet og skælde ud på alle fuglene.

• #9   11. apr 2008 Michelle L skrev:** Jeg har skam allerede haft ham til dyrlægen, og han er ellers i fin form. **
    .... Og har fået undersøgt urin, ik?

Hor længe har du haft ham?
    Hvis du har fået ham for nylig, og han har været urenlig, siden du fik ham, så prøv den slags grus han er vant til fra internatet.
    Ekstra grusbakke kan måske også hjælpe. Hvis den har har nu er en lukket bakke, så anskaf gerne en åben (og omvendt).
    Feliway synes jeg også er et forsøg værd.

• #10   11. apr 2008 Pokkers også at man ikke kan rette i indlæg, se nu der :hVor skulle der stå - (ikke hor).

• Michelle L
    Michelle L Tilmeldt:
    dec 2007

#11   11. apr 2008 Jo Jo urinen var også okay.
    Jeg har haft ham siden 7. februar, og da han ellers er dygtig til at gå i bakken, tvivler jeg på det er gruset. Han har været 2 gange i sengen, 2 gange i sofaen og 2 gange i tøj der lå på gulvet. Feliway bruger jeg også. Tror simpelthen det er kedsomhed der gør det.

• #12   12. apr 2008 Dú kan jo også prøve at give ham et ekstra wc.
    De fleste katte foretrækker nemlig at tisse et sted og besørge et andet sted, og så skal gruslaget være i hvert fald ca. 8 cm., så katten ikke får våde poter af sin egen urin, når den går på bakken.

Det kan måske være derfor, han tisser i tøj og andre steder, for der forsvinder urinen hurtigt.

• #13   12. apr 2008 Når det kun er forholdsvis få gange, han har tisset udenfor bakken, så prøv at lægge mærke til, om der er et mønster i tisseriet … Sker det nogle dage, hvor du fx har været væk længere tid end normalt, eller har haft gæster, eller har skiftet sengetøj, der lugter af skyllemiddel, eller grusbakken trænger til rengøring, eller … ja hvad som helst, som han kan tænkes at være utilfreds med.
    Det er de mærkeligste ting katte kan reagere på med urenlighed. Jeg har fx læst om en kat, der tissede på dørmåtten en gang om ugen. Det viste sig at være den ugedag hvor skraldemændene kom og larmede lige udenfor døren.

Hvor står grusbakken? Den skal helst stå et roligt sted, hvor der ikke er fx en vaskemaskine der larmer, eller hvor en stak reklamer pludselig vælter ind ad brevsprækken. Og bakke skal stå langt fra madskål.
    Mange har held med en ekstra bakke. Prøv det.

Jeg hørte fra en dyrlæge/adfærdsterapeut, at katte, der har forkærlighed for at tisse på bløde ting, ofte foretrækker fint grus (som fint strandsand). Det skader da ikke at prøve Extreme Classic (fås nu uden duft ) i den ene af bakkerne.

• Michelle L
    Michelle L Tilmeldt:
    dec 2007

#14   12. apr 2008 Den med skyllemiddel har også strejfet mig. Har også lige købt en større kattebakke idag. Bakken står ude på toilettet under vasken, og der er ingen larmende eller generende elementer der.

• #15   13. apr 2008 hej
    jeg har været ude for det samme med mig han kat men han tissede ikke nogle steder han ødelage tapeten og kaldte hele tide det var som om han kunne høre naboens kat..
    men efter jeg har fået en anden han mercy blev han rolig og vægene rør han ikke mere..
    så jo jeg tror din kat keder sig meget..

Kommentér på:
Han- eller hun-kat?

Annonce