{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.673 visninger | Oprettet:

Ihh hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg er ny her, har et akut problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Vi har 2 katte, en han og en hun på ca 6 mdr - det er killinger som er fundet ude derfor ved vi ikke alderen helt sikkert ligeledes ved vi ikke om de er søskende.

Det har hele tiden været meningen at hannen skal kastreres (ikke fordi det er noget vi er glade for, men går ikke at få utallige killinger, slet ikke hvis de er søskende).
Vi troede der var lidt tid at løbe på endnu men bang så kom vores kat i løbetid (fra den ene dag til den anden) og hannen har først en tid ved dyrlægen i næste uge.

Ok, igår kom de så flyvende ind til os, hunnen vildt sur og hvæsende og hannen helt oppe og køre - vi lukkede en dør mellem dem, og så begyndte hunnen at ligge og vride og vende sig, og kaste sig rundt på gulvet - åååh nej! Er hun blevet parret?? Er der ting katte gør når de bliver parrede for første gang? Og hvad søren gør jeg nu?
Måske et dumt spørgsmål, men findes der fortrydelsespiller til katte?
Jeg vil nødigt se at hun skal i gennem en abort, men det er udelukket at hun kan få killinger nu, hun er alt for lille..

Jeg håber nogle fik kæmpet sig gennem mit lange indlæg og måske har et svar...

Mange hilsner, Barbarella

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ihh hjælp
  • #1   12. mar 2008 Det lyder ikke rart, det kan godt være hun er blevet parret. men de siger jo de lyde når de stadig er i løbe tid.
    kan huske at vores kat gjorde det selvom hun var blevet parret utallige af gange. men tror du skal hører dyrlægen om de piller der. ved ikke om der findes sån nogen. hehe
    mend et ville i hvert fald være synd hvis hun fik killinger mens hun stadig er så lille.
    er du sikker på hun er i løbe tid ? mener ikke de kommer i det så tidligt

• #2   12. mar 2008 Hej tak for dit svar.
    Jo hun er bestemt i løbetid - hun går rundt og siger en meget høj rrrrh-lyd og sidder på vores lange gang og skriiiger og vræler, er udover det helt forelsket i min kæreste (og bestemt ikke mig) og meget renlig rundt om enden..
    Vi bor også med en hund som er lidt ældre som lige er kommet i sin første løbetid, jeg har lidt mistanke om at hun - som piger også kan indrette deres mens - har fået den hurtigere fordi hunden kom i løbetid.
    Ja, jeg må nok ringe til dyrlægen, sikke noget.... Og nej, hun skal bestemt ikke have killinger, det ville virkelig være synd.

• #3   12. mar 2008 ja det kan godt være det sånnoget med at unden også er det. men held og lykke, skriv endelig når du finde ud af noget.

• #5   12. mar 2008 de havde lige fået hende. og dyrlægen havde ikke tid før næste uge. og dyrlægen neutalisere ikke katte der er et halvt år gammelt

• #6   12. mar 2008 Nej de har pt ikke mulighed for at komme ud, men det vil de få senere, heldigvis har de 300m2 at løbe rundt på.
    Vi har også en kastreringstid til ham i næste uge, men han har været meget nervøs da vi fik ham (han boede på gaden alene et par dage), derfor har jeg insisteret på at han fik lov at falde ordentligt til ro her inden han skulle på en omgang udenfor og op og ned og irk dyrlæge.

Dyrlægen er optaget lige nu, men vil prøve at få hende med til den tid vi har i næste uge også..
    1000 tak for svar.

• #7   12. mar 2008 bente.. hvilken dyrlæge ville ikke neutralisere en kat på et halvt år ? min vil gerne, det er blevet mere og mere normallt at gøre det så tidligt at de ikke kommer i løb..

• #8   12. mar 2008 Nej nej - det var MIG der ville have at han faldt lidt til ro inden vi tog ham til dyrlægen.

Men for lige at opdatere, jeg ringede til dyrlægen og har nu fået tid til hende også på onsdag. De vil tjekke hende (tror ved en blodprøve) om hun er gravid, hvis hun er vil de fjerne det og derefter sterelisere hende... Pyhh.
    Nu prøver vi bare at holde dem adskilt, i en uge.. hmm.

Mange tak igen for jeres hjælp smiley

• #9   12. mar 2008 Hvadenten katten er blevet med killinger eller ej, vil jeg foreslå at I får hende neutraliseret på onsdag (og øremærket ved samme lejlighed). For hvad er alternativet ellers i længden? Gentagne løbetider er ikke godt for noget, og da slet ikke for katten. Og p-piller er skadelige.

• #10   12. mar 2008 bettina N.
    da vores hun kat skulle neutraliseres sagde dyrlægen til os at vi skulle vente til hun var et år. og det var oppe i bindslev. Vi har selv to han katte nu og de blev kast. da de var et halvt år. men ved ikke om der er forskel på hun og han katte. den dyrlæge vi havde dengang ville i hvert fald ikke gøre det :s

Kommentér på:
Ihh hjælp

Annonce