{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

Ihh hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg er ny her, har et akut problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Vi har 2 katte, en han og en hun på ca 6 mdr - det er killinger som er fundet ude derfor ved vi ikke alderen helt sikkert ligeledes ved vi ikke om de er søskende.

Det har hele tiden været meningen at hannen skal kastreres (ikke fordi det er noget vi er glade for, men går ikke at få utallige killinger, slet ikke hvis de er søskende).
Vi troede der var lidt tid at løbe på endnu men bang så kom vores kat i løbetid (fra den ene dag til den anden) og hannen har først en tid ved dyrlægen i næste uge.

Ok, igår kom de så flyvende ind til os, hunnen vildt sur og hvæsende og hannen helt oppe og køre - vi lukkede en dør mellem dem, og så begyndte hunnen at ligge og vride og vende sig, og kaste sig rundt på gulvet - åååh nej! Er hun blevet parret?? Er der ting katte gør når de bliver parrede for første gang? Og hvad søren gør jeg nu?
Måske et dumt spørgsmål, men findes der fortrydelsespiller til katte?
Jeg vil nødigt se at hun skal i gennem en abort, men det er udelukket at hun kan få killinger nu, hun er alt for lille..

Jeg håber nogle fik kæmpet sig gennem mit lange indlæg og måske har et svar...

Mange hilsner, Barbarella

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ihh hjælp
  • #1   12. mar 2008 Jeg er ked af at sige det... men det enste i kan gøre, er at får hende til dyrlæge, og steliseret... så vidt jeg ved...

• #2   12. mar 2008 jeg ville nok tage hende til dyrelægen og få hende neutraliseret sammen med ham .. så skal i ikke tænke på killinger og ingen stress ved løbetid *S*

• #3   12. mar 2008 Enig med Ditte og Chimp

• #4   12. mar 2008 Hej tak for svarene, det var også vores plan at få hende neutraliseret men ville ikke gøre det på samme tid - kan nu godt være at det vil være smartest.. Men kan hun blive neutraliseret hvis hun er blevet gravid?? Eller drægtig hedder det måske når det er en kat...

• #5   12. mar 2008 ja hun kan neutraliseres selvom hun er blevet parret.

Jeg har også en dreng og en pige. de er søskende.
    Jeg får dem begge neutraliseret på tirsdag, samtidig.

Så er de begge fortumlede når de kommer hjem og det er overstået i en omgang. Ellers ville den ene jo rende rundt og ikke fatte hvad der sker med den anden, der lige er opereret og derfor en meget kedelig legekammerat lige pludselig.

• #6   12. mar 2008 Det kan hun godt, ja

• #7   12. mar 2008 Jeg tror i har helt ret... Jeg vil ringe og høre dyrlægen om vi kan få 2 ind på en gang.
    Jeg ved godt at de så skal have ro, men hun er heller ikke særlig vild, jeg ville gerne have ham afsted alene både fordi han er ret jumpy (nervøs) når han er andre steder end på det rum vi bor med ham og fordi hun er i løbetid lige nu - og dermed ret hidsig på ham. Han er nu godt nok også irriterende ved hende hehe.

MANGE MANGE tak for jeres svar - jeg var lige nået at blive godt nervøs over hele det her. Lyder rigtig godt hvis en eventuel graviditet går til grunde ved en neutralisering, for ja hun er alt for lille...

• #8   12. mar 2008 Jeg fik fat i dyrlægen og fik tid til hende også, så på onsdag bliver de begge neutraliserede.

Hun sagde at de ville tjekke hende for graviditet først (med blodprøve mener jeg hun sagde), og fjerne eventuelle fostre - derefter sterelisere hende.

• #9   12. mar 2008 Det lyder bare rigtigt godt smiley

• #10   12. mar 2008 "Hun sagde at de ville tjekke hende for graviditet først (med blodprøve mener jeg hun sagde), og fjerne eventuelle fostre - derefter sterelisere hende."

Det er der slet ingen grund til. Det eneste, der sker er, at du kommer af med en hulens masse ekstra penge.

Det er helt uproblematisk at neutralisere hende med det samme. Du skal bare bede om at få fjernet både æggestokke og livmoder på én gang.

Kan ikke forestille mig, hvad de ellers ville gøre?
    Åbne livmoderen, fjerne fostrene og sy livmoderen sammen igen og så kun fjerne æggestokkene?

Det her har jeg aldrig hørt om!

Kommentér på:
Ihh hjælp

Annonce