1.310 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Mikkel og hans blærebetændelse Mikkel og hans blærebetændelse

Kan en kat have kronisk blæresten og blærebetændelse - uden det er i udbrud?

Lige en opfølgning på: http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=33526

Har lige været afsted med endnu en opfølgende urinprøve her til morgen og han døjer STADIG med begge dele...

Dyrlægen begyndte at snakke om piller igen og jeg sagde at der måtte være en anden løsning for jeg synes det er synd det er synd for katten, han skal blive ved at have proppet en pille i halsen...

Hun sagde: jo der er en anden løsning og det bliver nok næste stop... 2x indsprøjtninger som skulle holde det nede i 14 dage pr. indsprøjtning....

Skal afsted med en ny urinprøve om en måned ca og der bliver beslutningen taget om det næste skridt...

Men igen: Kan en kat have kronisk blæresten og blærebetændelse uden det er i udbrud?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• fast rengøring 1.200 kr.
  • My heater bar is low and I cannot fill water into tank to get it work 1.000 kr.
  • Water leaks under the sink 1.200 kr.
  • Opsætning af en sovesofa 750 kr.
  • Forbund lampe til strøm 500 kr.
  • Opsætning af to lamper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mikkel og hans blærebetændelse
  • #1   20. feb 2008 Man mærker jo bare ikke han har det... Han tisser altid i bakken... Dyrlægen kan kun se det i uriknprøverne...

Han får RC Urinary og det skal han have resten af sine dage fik jeg at vide idag

• #2   20. feb 2008 Lis: Jeg har tænkt på det med selv at tjekke urinen og jeg skal ud og en hente en pose foder til Mikkel i næste uge - der vil jeg lige høre om det... Det er da sikkert både nemmere og billigere i længden

Og tro mig: Han har intet andet fået end hans Urinary og lidt kattegræs ind i mellem... Absolut intet andet - uanset hvor svært det end har været smiley

• #3   20. feb 2008 Jeg har en kat der har haft nyrebækkenbetændelse.. ved godt det ikke helt er det samme, men det er det blærebetændelse kan udvikles til..

Selv om min kats tal er fine nu, er han stadig på k/d.. Det er det samme som Renal og næsten Urinary

• #4   20. feb 2008 Hanne: lever en bare på special foder? og hvordan opdagde i det?

• #5   20. feb 2008 Lena..... Han startede med en mundbetændelse og tab i vægt, da jeg ved at mundbetændelse er et stymtum, bad jeg min dyrlæge tage hele boldpakken på ham..

Ind i mellen får han lidt kød.. Skinke og kogt rødt kød, men ikke for meget, da det erfor meget protien de ikke kan tåle

• #6   20. feb 2008 Lillemanden får også (k/d vådfoder)

• #7   20. feb 2008 Hanne: Taber sig - det gør Mikkel ikke, tværtimod smiley Men tak, nu ved jeg da hva det kunne udvikle sig til..

Lis: Ja vi køber sådan en pakke med små kugler samt tilbehør til at fange urinen, hver gang vi skal tage en prøve..

• #8   20. feb 2008 Tror lige jeg nævner det med vådmaden for dyrlægen i næste uge... Hvilken vil i mene han skal have? K/D? Er det ik dyrt i længden?

• #9   20. feb 2008 Tjo, men hmm hvis det er godt for katten

• #10   20. feb 2008 Et godt råd fra mig. Hver gang "man" evt. tænker tanken, at et foder er dyrt i længden. Så få lige den tanke ind omkring, at det man betaler INTET er i forhold til at katten har det godt. Og heller ikke i forhold til hvad det koster at skulle besøge dyrlægen et par gange. Og bare det at man evt. kan blive fri for at gå og bekymre sig.

Jeg vil sige - at jeg glæder mig til, at vi FORHÅBENTLIG kan få en lang periode, hvor vi ikke skal bekymre os for enten den ene eller den anden kat. Ikke fordi vores er syge, men der er snart det ene eller det andet småproblem, der skal tages af.

• #11   20. feb 2008 May-Britt: Det generer mig ikke at skal betale for det, men man kan vel godt spørge om prisen uden at skulle have en smøre smiley

• #12   20. feb 2008 Sådan var det nu ikke ment Lena smiley - og det jeg skrev, var bestemt ikke bare fordi DU skrev, som du gjorde (derfor skrev jeg "man"), men fordi jeg synes, at jeg ofte læser det med at specialfoder er dyr (og ja, det er det) Jeg synes jo at dyrlægeregninger kan være skrækkelig dyre og at foderpriser er en biting i forhold til det.

• #13   20. feb 2008 May-Britt: Du har helt ret smiley og ja - dyrlæger kan være kæmpe... siden november har vi brugt ca 5000 kr og det er kun på 2 katte smiley

Nå.... Ik al den pengesnak smiley

• #14   20. feb 2008 Nej, men I har nemlig ofret meget Lena - og så er det nemlig det, at hvis det rigtige foder kan forebygge, så betyder det slet ikke noget i forhold til vel? smiley

• #15   20. feb 2008 Det er da træls med den blærebetændelse.
    Jeg tror det, Lis D skriver med at placere vandskåle rundt omkring, er en rigtig god ide!. Han vil sandsynligvis drikke mere så, hvilket er vigtigt ved blærebetændelse. Jeg håber han snart kommer over det.

• #16   20. feb 2008 Nej det betyder ingenting smiley

Aldrig om jeg ville gå af med min katte eller noget pga økonomi smiley

Så burde jeg nok slet ikke have anskaffet dem eftersom ingen af os herhjemme tjener voldsom godt smiley

De skal have det de har brug for, koste hvad det koste vil smiley

• #17   20. feb 2008 Tinka: Ja der bliver da sat en vandkål mere frem...

Og ja, jeg håber snart det får en ende smiley

• #18   20. feb 2008 Jeg sidder lige og tænker på noget...

Synes man nogen gange læser at plastic-skåle ikke er godt fordi det samler bakterier....

Kan det måske være en løsning på vores problem?

Hvilke foderskåle vil i anbefale - hvilke er mest "hygiejniske" ?

• #19   20. feb 2008 Jeg har ikke hørt at plastikskålene kan have noget at sige. Men her i huset er kattenes vandskåle almindelige porcelæns -eller glasskåle.

• #20   20. feb 2008 Synes bare jeg har læst, at plasticskåle nemmere samler snavs fordi de bliver ridsede og der sætter snavsen sig... De bakterier han bliver "syg" af kommer udefra - så kunne vandskålene vel godt være kilden?

• #21   20. feb 2008 Det kan i hvert fald ikke skade at lade det komme an på en prøve og skifte skålene ud smiley

• #22   20. feb 2008 hvad er så bedst at skifte ud med? keramik/porcelæn eller stål?

• #23   20. feb 2008 Jeg tror faktisk ikke det har så meget at sige. Selv har jeg altid foretrukket porcelæn eller kraftige glasskåle. De er tunge og står derfor godt fast.

• #24   20. feb 2008 ok... Måske dyrlægen også kunne have et par kloge ord der smiley

Vil så gerne have ham igennem al det her...

• #25   29. feb 2008 Dyrlægen har aldrig hørt at plasticskåle skulle være mere uuhygiejnisk end andre skåle, bare de bliver holdt rene...

• #26   29. feb 2008 Lis: Det kunne jo i princippet bare godt have været kilden... Bakteriene får han jo ind et sted fra... Og med de ting man nogen gange hører herinde om plastic skåle - så havde jeg en mindre mistanke smiley

Kommentér på:
Mikkel og hans blærebetændelse

Annonce