{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Vildkat i nød {{forumTopicSubject}}

Ved min vens hjem er der de sidste to dage kommet en lille kat tilløbende . Man kan ikke komme til den . I dag fik min ven så ved at stå og gemme sig og lokke med lidt mad set at dens øjne er helt fulde at betændelse ,skorper og pus og de ser helt forfærdelige ud og den virker næsten blind og den var også frygtelig sulten. Han har så henvendt sig til vicevært og folk i området men ingen kender tilsyneladende katten. Er der nogen herinde der har et hurtigt svar på om Falck har en tjeneste til syge og tilskadekomne dyr. Dyrenes beskyttelse har ikke rigtig været til nogen hjælp og har ikke nævnt nogen om en ordning hos Falck så jeg er lidt i tvivl. Vi vil gerne selv betale for aflivning men det er lidt bøvlet da vi ikke har bil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vildkat i nød
  • #1   19. okt 2012 Du skal vist have fat i 1812

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/dyrenesvagtcentral

Tak fordi i ikke vender det blinde øje til

• #2   19. okt 2012 Ja 1812 burde da hjælpe i dette tilfælde, ellers må du finde ud af om din kommune har en aftale med Kattens Værn om indfangning af vilde katte..

• #3   19. okt 2012 Du kan se her om din kommune er i blandt.. http://www.kattens-vaern.dk/?side=480

• #5   19. okt 2012 Tak for jeres hurtige svar. Vi prøver at låne en fælde hos dyrlægen og ser om Falck (1812) vil køre den . Jeg er desværre bange for den ikke kan genudsættes med de øjne. Jeg har ikke set det stakkels dyr selv men min ven siger de ser helt indfaldne og ødelagte ud. Men tak for hjælpen vi var lidt i tvivl om det kun var for dyr der var kørt over.

• #6   19. okt 2012 Mht. øjnene, så vent lige til du selv har set dem.
    Det kan være at en penicilinkur klarer paragrafferne:)

• #7   19. okt 2012 Det er godt nok barsk læsning. Stakkels kat :-(.
    Godt at din ven tager affære!

(Hvorfor h*lvede kan Dyrenes Beskyttelse da ikke finde ud af at henvise til 1812 i sådan en situation!? :-S).

• #8   20. okt 2012 Ja Tinka fatter jeg sgu heller ikke smiley Stakkels kat og godt I er nogen der tager hånd om den nu og forhåbentlig får den indfanget smiley

• #9   20. okt 2012 (Hvorfor h*lvede kan Dyrenes Beskyttelse da ikke finde ud af at henvise til 1812 i sådan en situation!? :-S).
    ---
    DB i en nøddeskal, når det drejer sig om "vildkatte" smiley

Få din ven til at fodre den godt og regelmæssigt et bestemt sted (aftal det evt. med viceværten) og sæt så fælden på stedet, når I får den.

Hvis i bor i København, kan I også kontakte Gråzonen om hjælp.
    http://www.vildkatte.dk/index2.htm

• #10   20. okt 2012 Dyrenes beskyttelse har ikke ville hjælpe katten. 1812 ville heller ikke selvom de synes det lød slemt. Det virker som om den kan se ganske lidt ved en 20 cm afstand, men hvordan skal en næsten blind kat klare sig uden hjælp. Naboer vil heller ikke køre. Det var deres forslag at vi fandt en nabo der ville køre. Vi kontakter nu dyrlægen med henblik på at få noget for øjnene. Ja det er ikke særlig nemt når ikke engang nogen gider køre katten for os. Det må vi så selv finde en løsning på.Vi håber stadig viceværten vil hjælpe på mandag. Men da den har da fået mad og vand indtil videre .

• #11   20. okt 2012 Hvis nu du skrev, hvor sådan ca du (din ven) bor kunne det være der var nogen herinde der kunne hjælpe med kørsel.

Jeg forstår simpelthen ikke 1812 ikke kan (vil) hjælpe, hvad pokker er det så de hjælper med, hvis det ikke er i en situation som denne...

• #12   20. okt 2012 Hvor befinder katten sig, måske nogen herinde ville hjælpe, jeg vil gerne hvis det ikke er meget langt fra mig..

• #13   20. okt 2012 Suk, jeg forstår ikke, der er sådan en uvilje til at hjælpe :-S. Hverken 1812 eller naboer med bil. Øv :-/. Det ville ellers være rart om beboere og viceværter ville stå sammen om at hjælpe, når der er katte i nød.

Nå, i hvert fald godt at vide, at den stakkels kat får mad og vand nu.

• #14   20. okt 2012 Altså, det er faktisk ret 'normalt' at dyrenes beskyttelse og Falck bare siger "klar jer selv." Har selv prøvet det.

Når de kommer på TV, jo så kan se skam hjælpe, men når der ingen kameraer er, ja så må I sgu klare jer selv -.-'

Bl.a. derfor jeg ALDRIG støtter Dyrenes Beskyttelse - gider ikke give dem penge, når jeg har været udsat for, at de ikke vil hjælpe!

• #15   20. okt 2012 Hvis I får katten fanget og den skal aflives kan I måske få en dyrlæge til at køre ud til jer. Fx en kvæg eller heste dyrlæge. Men så skal I selvfølgelig betale for kørsel, med mindre du kan snakke dig fra det smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #16   20. okt 2012 Selv ret slemme øjne kan komme sig ved den rigtige behandling, men kan I selv eller andre sørge for katten i fremtiden? Det nytter jo ikke at kurere øjnene, hvis missen ikke har mad og et godt sted at sove...
    Utroligt, det skal være så svært at få hjælp i "velfærdsDanmark" - der er store problemer for både mennesker og dyr.
    Må vi få jeres bynavn? Så kan vi, der måske bor i nærheden måske hjælpe...
    Alt det bedste :o)

• #18   20. okt 2012 Min ven har i dag fået en dyrlæge til at ringe pencilin ind til katten . Mange tak for rådet om pencilin kur og de andre søde svar og gode råd i har givet. Dyrlægerne må så åbenbart ikke udskrive det medmindre de ser dyret. Hun var nu sød, så det skulle komme på mandag. Et af problemerne var at min ven var bange for den skulle sidde længe i fælden, når han ikke selv har bil. Hun tilbød så også at den kunne få noget mildt beroligende inde i fælden. Så nu er det da ordnet. Nu vil han lige snakke med viceværten men ellers kender vi en sød taxa mand, og så må det blive løsningen såfremt han vil køre med den. Der er måske en lille bitte mulighed for at få dispensation fra boligforeningen til to katte, så han selv kan tage katten . Han er rigtig glad for dyr så det har den jo været heldig med. Han har fået lov til at fodre den af viceværten som også har sagt han vil søge efter en løsning. og det ser ud til den bliver ved havebordet nu, hvor den bliver fodret godt. Vi ser da helst den overlever såfremt den kan få et hjem og er rask nok.

• #19   21. okt 2012 Tak for update, håber i får styr på øjnene, boligforeningen og det hele.

• #20   21. okt 2012 Dejligt at høre I gør så meget for den stakkels kat. Håber den er til at redde, og at din ven får lov at beholde den smiley
    Mange gange held og lykke med det!

• #21   21. okt 2012 Skulle øjnene ikke være til at kurere, så er det trist, men hvis det skal være stivsindet boligforenings-regelrytteri der skal afgøre kattens fremtid, så er det uudholdeligt trist.
    Jeg håber virkelig, at den boligforening er til at "danse med"!

Held og lykke, og thumbs up til dig og din ven! Rigtig rart at vide, at der findes mennesker som jer derude.

Kommentér på:
Vildkat i nød

Annonce