{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Når man har mange katte!!!! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er det lige at folk altid skal være så negativ når man får sig endnu en kat, når man har over 2 så er man nærmest åndsvag i andres øjne.. vi har lige fået nummer 6, og er vildt glad og vil jo selvfølgelig vise hende frem og dele glæden med andre, men hold op en respons.. hva har I ikke katte nok, syntes I ikke snart I sku få jer nogen rigtige børn istedet for alle de katte.. osv osv. Seriøst er det så forkert og have så mange katte,?? vi har tid, plads, penge og overskud og vi elsker de kræ overalt på denne jord.. hvorfor skal folk have så ondt i røven over det???? Øv altså...!!!! I med mange katte er det også sådan nogen kommentare i skal stå model til???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man har mange katte!!!!
  • #1   1. feb 2008 Jeg kender en med ligeså mange katte og jeg syntes det er helt i orden.. Hvis man nyder og have dem og de bliver passet og plejet.. Så burde der ikke være nogen klager ..

smiley

• #2   1. feb 2008 syns os det er forkert smiley jeg har da os 6 katte.. og hver og en elsker jeg :b de har hver deres særheder.. smiley !

Har man tiden og pladsen og pengene er der intet at brokke sig over.. Jeg ville da heller ha alle mine 6 katte end at gå og tænke på at 4 af dem sku rende rundt uden hjem ?..

• #3   1. feb 2008 Ja ikke.. det burde da være vigtigere de har det godt og blir passet og kommer til dyrlæge hvis de er syge end antallet af katte, vi gør alt for vores katte!!!!!!

• #4   1. feb 2008 Jep *GGG* Men jeg siger bare nogt tilbage til folk. Eksempelvis til en med mange bøger - sig mig lige ... Har du nu købt en bog mere" eller noget i den stil... Noget der rammer den anden persons interessse..
    Med tiden finder folk af, at man mener det man siger og med tiden vil langt de fleste acceptere at det er din interesse - nok ikke forstå den, men acceptere det.

Min svigermor HADER katte, men hun accepterer dem vi har, og det er helt skønt at mærke nu..

• #5   1. feb 2008 Susan L. ja men elsker hver og en for det de nu står for, jeg ku ikke forestille mig og undvære nogen af dem, for mig er vores katte ikke bare katte men et familie medlem!!!!

• #6   1. feb 2008 Anette. haha den tror jeg jeg vil bruge. syntes virkelig det er træls folk ikke bare kan være glade på vores vegne, Det er jo vores hjem!!!!!!! Vi skal også have killinger med Busie og Freya når de er gamle nok, tør ikke tænke på hva folk siger til den tid!!!!! JEG ELSKER KATTE og det vil jeg sgu ha lov til!!!!!

• #7   1. feb 2008 Britta. Tusind tak, dejligt der er nogen og dele glæden med, det er Antar vi fik her i tirsdags.

• #8   1. feb 2008 Britta: hvor mange katte har du???

• #10   1. feb 2008 Anne P. hehe det har hun ret i.

• #11   1. feb 2008 uhha det lyder bekendt, griner.

vi har 6 katte nu, og beholder en af vores killinger. jeg vil sgu ik undvære nogen af dem.

• #12   1. feb 2008 Jeg har 5 katte og kunne ikke undvære en eneste. Jeg tror, at "folk" efterhånden har lært, at jeg/vi tager det ret ilde op, hvis man skulle føle for, at kommentere mit/vores antal af katte.

På mit arbejde indgår mine katte som et lige så væsentligt emne, som de andres børn og børnebørn. Den anden nat drømte en af mine kollegaer, at hun var kommet til at lukke mine katte ud og havde været helt fra den, for nu ville jeg jo blive helt tosset, så hun var noget lettet, da hun vågnede smiley

Poster lige igen, denne gang forhåbentlig uden slåfejl smiley

• #13   1. feb 2008 Pernille H: Hihi Det lyder sjovt:o)

• #14   1. feb 2008 uhhh så tør jeg da næsten ikke fortælle at vi har 22.....

• #15   1. feb 2008 Skønt med 22 Lundkvist smiley

Christina: Ja, vi har meget sjov med mine katte på mit arbejde, men jeg var nu ikke klar over, at de fyldte så meget i mine kollegaers bevidsthed, at der sågar var en, som drømte om dem om natten smiley

• #16   1. feb 2008 Haneben: Hold da op hvor fantastisk, syntes det er flot du tager dig af så mange!!! hehe det ender nok også med vi får så mange en dag:o)

• #17   1. feb 2008 Her til jul sendte jeg faktisk julekort med et billed af alle vores katte, så måtte folk sgu tænke hva de vil, det er vel ikke værre end at folk tager billeder af deres børn og sender som julekort!!!!!

• #18   1. feb 2008 det handler meget om om man har tid og råd, og ja, det har vi jeg jobber nat min mand aften og ellers bor min søn på 17 hjemme, en halv million i bruttoløn for mit vekommende på en 30 timers arbejdsuge...... vi har en gård, købt billigt påen tvangsauktion .....alle katte passes med vaccinationer og orme og loppekure og da jeg er opdrætter er der en rimelig rabatordning hos RC så det er det mine misser lever af.....jeg mener selv det er fuldt ud ansvarligt....

• #19   1. feb 2008 er det inde katte i alle sammen har så, eller er de ude ?

• #20   1. feb 2008 Vi har udelukkende indekatte smiley

• #21   1. feb 2008 Vores er kun inde katte. Desværre er der mange katte her i Middelfart og omegn der blir mishandlet så jeg skal ikke risikere noget!!!!!!

• #22   1. feb 2008 jeg har også min familie og venner imod mig. Vi har 14 katte. og de er alle lige elsket. der er både plads, tid, og råd til dem. Folk skal lære og respektere det. Den med bogen Anædde.. den vil jeg til at bruge *G* he he

• #23   1. feb 2008 Lousie: Ja syntes du ikke også det er temmelig træls??? Det er ikke sjovt når man er så glad og folk bare er negative..!! Syntes bare det er dejligt jo mere man har og elske, der er ikke noget bedre end en tilfreds kat, og man ved det er ens skyld, det er glæde så det batter!!!!!

• #24   1. feb 2008 Haneben:
    Eiii, hvad laver du, siden du kan tjene ½ mil om året på 30 timer ugentlig????

Det vil jeg også, og så vil jeg flytte til Jylland, hvor man har råd til et hus....

Det er totalt umuligt som enlig, at kunne købe bare et lille hus med de huspriser der huserer her. smiley

Nå, jeg har 4 dejlige katte, og min veninde har 6. Min kæreste kalder os "kattemostre", og jeg indrømmer, at vi arbejder på det ;-))

• #25   1. feb 2008 Christina og richard - jo det bedste jeg ved er om f.eks, aftenen, sidder i sofaen, ser tv. måske med en dyne, og man har alle kattene omkring sig. de ligger og spinder, putter, sover ved en. på dynen, sofaen. det er hyggeligt, rart. og dejligt at kattene er veltilpasse og nyder livet. smiley

• #26   2. feb 2008 Ja det syntes jeg også bare er total skønt!!! Elsker også når jeg vågner og har en masse katte liggende i sengen. her forleden faldte jeg i søvn uden nogen katte i sengen da jeg vågnede lå Busie og Freya oppe i nakken på mig og holdte om mig og hinanden, hvis det ikke er livet så ved jeg ikke hva det er, blir så blød om hjertet, kan finde på og blive liggede lidt længere bare for og putte ldt sammen med dem:O)

• #27   2. feb 2008 Louise: Ja, der er ikke noget bedre.
    Jeg har været nede med stress forrige år. Jeg kan stadig mærke, når jeg er på vej igen og ikke kan sove, så kommer der lige en kat der skal kæles og så er tankerne, der kører rundt i hovedet, væk... smiley

• #28   2. feb 2008 Folk har altid så travlt med andre skal få børn. Det er jo ikke engang sikkert at de kan få børn eller ønsker børn.

Jeg er selv single og har en datter på 20. Jeg har 3 voksne burmesere og har lige fået 2 burmeserkillinger i denne uge + jeg har 2 hunde.

Mange på mit job kan heller ikke forstå hvad jeg vil med så mange dyr. Men jeg er opvokset med dyr omkring mig og kan ikke undvære dem. Da jeg flyttede hjemmefra var der en periode på ca. 6 mdr. hvor jeg ikke havde nogen dyr. Kors hvor var det bare tomt :(.

Jeg bor i et stort hus på 178m2 på en grund der er 1332m2. Her har jeg så indhegnet hele baghaven ..ca. 900-1000m2 til kattene (hundene gider ikke rigtig at være ude for jeg går tur med dem 2 gange om dagen). Jeg har både tid, plads, råd og overskud til at have så mange dyr.

Jeg har netop skifte min 1½ mands seng ud til en dobbeltseng med tempurmadresser så vi alle kan ligge sammen. Jeg kan simpelthen ikke sove uden at i hvertfald en af kattene ligger hos mig og så selfølgelig begge hundene. Men som regel vågner jeg med alle katten liggende omkring og ovenpå mig så man ligger fuldstændig fikseret i samme stilling. Men kors hvor jeg elsker det.

Jeg tror folk der ikke holder af dyr har et fattigt liv smiley

• #29   2. feb 2008 Tina D: Det lyder bare rigtig dejligt:O) Jeg ku virkelig heller ikke forestlie mig et liv uden dyr, de gir så meget glæde, det ville jeg aldrig ku undvære!!!! Tror da også vi ska have flere katte, så mon ikke folk nok skal blive forarget igen igen... Jeg drømmer om en Ragdoll en dag, nøj hvor ville jeg gerne have sådan en!!!! Jeg tror også jeg ville føle mig total ensom uden dyr!!!!

• #30   2. feb 2008 Den eneste ulempe ved at have så mange dyr er at man ind imellem har for få arme når mange vil kæles på en gang.

Lad dem om det med at blive forargede, det er Jeres liv og I har lov til at gøre som det passer Jer. Jeg går ud fra I begge er myndige og gamle nok til selv at bestemme hvor mange katte I vil ha' smiley

• #31   2. feb 2008 Jeg har også fået et par enkelte kommentarer, men jeg er ligeglad. Jeg skal kun have en mere nu og det er en kommende avlshun, så jeg kan få mig et mini mini stueopdræt. Jeg vil så heller ikke have flere, da jeg også gerne vil have tid til at snakke meget med dem alle. Da mine er meget snakkesalige kræver de en del tid hver for sig *gg*

• #32   2. feb 2008 Heidi: PAS PÅ!!!!

Hvis du bare får "1" avlshun, så får hun killinger. Så skal du sikkert liiiiggge beholde 1 killing... smiley

Mini mini stueopdræt...! Hehe... Du bliver garanteret rigtig reg. opdrætter... *LOL*

Knus Ina N

• #33   2. feb 2008 Ina: hehe, jeps skal helt sikkert være registreret og har allerede et par gode opdrættere der kan hjælpe mig. Det er umiddelbart ikke meningen at jeg skal beholde nogen, men man skal aldrig sige aldrig smiley men jeg bliver aldrig stor opdætter, det ved jeg.. Men der går jo også noget tid inden, da jeg for det første endnu ikke har besluttet om det skal være Ragdoll eller Hellig Birma opdræt. Så går der tid på at vente på at den rigtige avlspige kommer. Dernæst så går der jo mindst 1½ år fra jeg får en pige til hun kan parres. Så lige nu er der mindst 2 år til jeg står med det første kuld killinger og jeg glæder mig smiley

• #34   2. feb 2008 Heidi: Nu har jeg jo mødt dig (godt nok kun en enkelt gang). Det indtryk du efterlader er EN GOD OPDRÆTTER smiley

Ja, tag den tid du har brug for inden du vælger race... Og vent med opdrætternavn...
    Det ville være synd med fx DK H-Raggs, hvis du finder ud at at det skal være SBI *LOL*

• #35   2. feb 2008 Tusind tak for de pæne ord :-)))))) Jeg må også sige at jeg blev så glad da jeg så du skrev at dine kommende killinger alle bliver neutraliseret inden de forlader dig, men du ved jo også hvor grimt det kan gå, nu du har fået Elliot.. Iøvrigt, nu vi taler om Elliot, er han ikke blevet lidt dejlig buttet ( tænker på de nyeste billeder ). Hold da op han er altså bedårende og jeg er rørt til tårer hver gang jeg er inde og kigge på ham og glæder mig hver dag over at jeg gav ham en chance mere hos dig. Han fortjente IKKE en aflivning. Det ser man særligt på det billede med hans lille katteveninde *nåå cute*

• #36   2. feb 2008 Det billede jeg er vild med er det billede af ham helt tæt på som du har på din hjemmeside, du må få det herind også smiley

• #37   2. feb 2008 Heidi:
    Elliot er ved at blive aflivet hver nat...!
    *Nej det er selvfølgelig en spøg*

Han er simppelthen blevet sådan en "røver"... Han er alle steder hele tiden... uanset om det er en bunke papierer man har lagt på bordet, eller om det er en tom 1½ liters colaflaske der står på bordet... Kan det flyttes, så kan der leges med det :-))
    Ved godt du ikke havde ham så længe, men du nåede jo at se hans "psersonlighed".
    VI kan være glade for, at han fik en ekstra chance... Den har han fået, og nu blomstrer han. Der skal leges med alt det han aldrig har fået lov til...:-)

Mht. billede, så må jeg se om der er et af de andre dejlige billeder der kan udskiftess;-)

Hov!!!
    Det var jo ikke det tråden handlede om... UNDSKYLD... *smilie af mig der er flov*

• #38   2. feb 2008 Heidi: Hvis du vælger og opdrætter en ragdoll så må du meget gerne sige til:0) Vil så gerne have en, men min kæreste siger nej, men det er fordi han før har haft langhåret kat og siger deres hår er værre:o( men jeg tigger næsten hver dag:o) Hva er det for en slags du vil opdrætte?? sådan en som du har på dit billed??

• #39   2. feb 2008 ja vi har selv 5 kate og det fatter folk heller ikke.. men helt ærlig det er jo det samme som at ha 1 stor hund de fylder sku nok ligemeget når man sætter det sammen smiley Og min mor hader generelt pelsdyr så hun hader det endnu mere at vi har så mange men det er jo mit valg så sådan er det... Og det er nemmer at have flere syntes jeg...

• #40   2. feb 2008 Pernille: Ja lige netop, katte passer sig selv rigtig meget og når man har flere har de maget gavn af hianden, det er skønt når de leger sammen og bagefter kommer op og putter når de er trætte!!!! Jeg vil ihvertfald anbefale folk mere end en kat.

• #41   2. feb 2008 kattene ... langt de fleste er jo husmisser, de er både ude og inde (efter eget valg) de fleste af perserne er inde, kun amanda kan finde på at trisse ud en lille tur.

mht. mit job, så er jeg social og sundheds assistent, og arbejder for vikarbureau, er dog i et fast team under respirationcenter vest.

• #42   2. feb 2008 Åhh får helt lyst til få mange flere katte, når i skriver om jeres hyggelige stunder;o) Men vi har vist nok i Bufas mens vi begge læser, men når vi engang kommer i hus, skal vi da i hvert fald ha' mindst 1 kat mere, for der er da bare ik noget bedre:o)

• #43   2. feb 2008 Christina og Ricard:

Det er sjovt at din kæreste siger at de langhårede fælder mere og at man ser det mere. jeg har så den stikmodsatte opfattelse. Jeg har nu 2 langhårede og 2 korthårede og det er de korte hår der er allevegne. Sådan er det iøvrigt også med hunde. Det er meget nemmere at styre de lange hår end de korte.

Ragdolls og Hellig Birma kræver stort set ingen pelspleje, så de er super på det punkt smiley

Ragdolls findes i 3 farve og maskevarianter, så det er ikke nødvendigvis en masse små Frederikker jeg får smiley

men skriv en pb til mig, så skal jeg gerne fortælle om denne vidunderlige race og linke til en side, med en masse gode billeder af racen smiley

KH
    Heidi

• #44   2. feb 2008 Lisa B: 2 katte kræver faktisk mindre end 1, da de har hinanden og stimulerer hinanden. Så derfor har jeg altid haft min. 2. Især hvis man er meget hjemmefra, skal man bare have 2.

• #45   2. feb 2008 Jeg har 3 semilanghårs katte der fælder en del. Derfor står den normalt på støvsugning 3-4 gange om ugen.

Jeg har dog fundet ud af noget smart. Hvis man har løst liggende tæpper, så kan man bruge en gammel karte til at køre gulvtæppet over med inden man støvsuger. Den opsamler rigtig mange af hårene, så tager det minimal tid at støvsuge...

• #46   2. feb 2008 Sorry, der skulle ikke stå 3 farve, men kun 3 maskevarianter. de findes i flere end 3 farver, så er det på plads!!

• #47   3. feb 2008 Ina "Jeg har dog fundet ud af noget smart. Hvis man har løst liggende tæpper, så kan man bruge en gammel karte til at køre gulvtæppet over med inden man støvsuger. Den opsamler rigtig mange af hårene, så tager det minimal tid at støvsuge..."

En almindelig gulvskrubbe er faktisk bedre. Den fanger mere, og så slipper du for at kravle smiley

Karten bruger jeg til klatrestativerne!

• #48   3. feb 2008 Christina & Richard C.

Hjertlig tillykke med den 6 misling, men skal den ikke med i optællingen på jeres profil? Der står stadig "kun" 5.

Anne P.

Jeg vil ikke blive chokeret over en 12´er hos jer - jeg vil blive chokeret hvis den endelig var rød! *G*

• #49   3. feb 2008 Mega: Ja, der kan man bare se, så langt var jeg ikke kommet endnu *LOL*

Må ud og invistere i såden en...

• #50   3. feb 2008 Hej

Jeg tror mange mennesker får associationer til at noget er "ulækkert" når man har mange katte. Som om folk automatisk tænker på at det er uhygiejnisk. Vi har to maine coon katte og hvis vi ikke ofte gjorde rent og dagligt ordner kattebakke, ville der da også blive ulækkert og komme til at lugte rigtig meget af "dyr", men vi vælger jo hver især hvordan vi vil leve. Vi vil gerne have katte, men vi vil også gerne have det pænt og rent - så folk kan godt tage og pakke fordommene væk smiley

• #51   3. feb 2008 Heidi: Ja det var nemlig lige sådan en som Frederik jeg havde forelsket mig i, den er så flot, er total vild og blodig efter og få en!!!!!!!!! sender lige PB. Mai T: takker:o) hehe havde ikke tænkt over at jeg havde skrevet 5, så det vil jeg da lige få rette!!!

• #53   3. feb 2008 I kan jo vise dette til dem, der gisper over, I har mange katte:

http://englishrussia.com/?p=1199

• #54   3. feb 2008 Mega: årh hvor vildt... ja så er mine 6 katte jo lige pludselig ikke noget ved siden af det:0)

• #56   3. feb 2008 Tror altså kun at vi så de "sundeste" af kattene. Så mange katte samlet er jo slet ikke sundt for kattene. De vil jo udvikle stresse og begynde og angribe hinanden, og især hvis de skal kæmpe om så lidt mad.
    Jeg ville personligt ikke turde på ind med en pose mad til så mange katte.

Anne P.

Hmmm...... den har vi vist hørt før og så var pludslig en lille ensom, lækker brunøjet gut og så var der 11 så............. *G*

• #58   3. feb 2008 Det er da helt vildt med de 130 katte!

• #59   3. feb 2008 anne p.

LOL. Jamen er manden ikke ligeså blød som dig? Hmm fornemmer altså en 12´er på et eller andet tidspunkt.

• #60   5. feb 2008 Uha ja jeg får også mange kommentare, men jeg har jo også 15 stk ( 3 af dem er min venindes ) min kommentar er bare jamen de bliver jo gamle, og de skal da have lov til at være her til de ikke kan mere, man kan da ikke bare smide dem ud fordi de ser lidt mølædte ud ;o) men nu er de fleste af dem også over 12 år gamle, desværre.

Det betyder jo så også at jeg kommer til at sige farvel til en del over meget kort tid, det skal man jo så også lige huske når man har så mange :o(

Og så koster det en del i tid og moneter at have så mange, det skal man også have i baghovedet ;o)

Men alt det de har givet mig, ville jeg ike undvære for noget i verdenen.

Kommentér på:
Når man har mange katte!!!!

Annonce