1.309 visninger
|
Oprettet:
At få børstet katten {{forumTopicSubject}}
Jeg har en norsk skovkat, der ikke vil børstes på nogen måde. Jeg kan kun liste mig til, at få taget et par strøg mens hun spiser. Det gør jeg kun sjældent, da hun skal have sin mad i fred.
Sidst hun blev redt grundigt, var hos dyrlægen forrige år. Hun skal bedøves til det.
Vil det være nok, at få en ud og bedøve hende uden at hun skal respireres og man så selv kan gøre det.? Hun bliver så stresset hos dyrlægen. Jeg ved hellere ikke om jeg hos dem, må rede hende selv. Det er fjollet at betale for.
Hvad vil i foreslå?
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
Og så brug tørshampo jævnligt, så bliver pelsen nemmere at børste ud
jeg har kun korthåret rovdyr men det er hvad jeg ved at nogle persereejere har gjort ind imellem hvis de havde problemer
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg ved katten er smukkest i fuld pels, men når den ikke vil børstes, så dur det ikke, med mindre hun har en fantastisk pels, og bliver hun klippet ned, så har du en chance for, at hun kan lære at blive børstet, hvis det ikke lykkes, er nedklipning 1-2 gange om året nødvendigt.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Jeg ville helt sikker klippe hende ned, hvis hun dannede hårknuder mm. men det er meget sjældent, at jeg finder noget på hende. Sker det, tager jeg en saks og sniger mig til, at klippe den af.
Hun har i flere år trukket sin pels ud. Der kan gå uger uden noget og pludselig mens hun vasker sig, ryger totterne. Jeg er stort set sikker på, at det er adfærd, for det er altid bare blød pels og ikke knuder hun hiver ud.
Jeg havde håbet, at det kunne gøres herhjemme, bare med noget meget afslappende. Men det vil måske ikke være nok? For nu hun ingen kindtænder og fortænder har, er det 3/4 år siden, at hun har været hos dyrlægen
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Ikke alle katte behøver, at blive børstet, min Bimse opdrætter, nipsede kun kattene i mange år, og børstede kun lidt, når hun skulle udstille, jeg har haft 2 katte fra hende, hvor der heller ikke skulle gøres ret meget, og så har jeg jo Mitti, han er af nye, og hans ene forældre er den første med dum pels, og det har Mitti arvet,,, sikke et held har søsteren en ret god pels, for hun er i avl.
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 11 Katte: 1 Emner: 14 Svar: 179
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
dec 2012
Jeg har prøvet en striglehandske. Den blev hun mega sur på også
Desværre er håndtere, ud over lidt kæleri når det passer hende, udelukket. Det kan desværre være en af ulemperne ved at købe en brugt kat. Også selvom det var gjort af en godt hjerte, køber jeg ikke en voksen kat igen, hvor der ikke er nogen baggrund.
Selvom hun passer sin pels fint, kommer jeg nok ikke udenom, at få en tid hos dyrlægen. Så må vi se om det bliver til en børstning eller klipning.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 167
Måske du kan gøre det selv hos dyrlægen, med med beroligende hjælp?
dec 2012
At få børstet katten