1.833 visninger
|
Oprettet:
uglet pels... :( {{forumTopicSubject}}
Min dejlige langhåret blanding Rossi har simpelthen ikke kunnet tåle denne vinter...
Selvom han er blevet børstet stort set hver dag, så er den helt galt lige nu.. Bare man springer over en enkelt dag, er pelsen simpelthen så uglet og hvor er det bare synd.. For hun hader at blive børstet, fordi det jo så gør ondt.. I øjeblikket børster jeg hende 2 gange om dagen.. kan simpelthen ikke nå mere og føler egentlig osse det er dyrplageri...
Er der nogen der har et godt råd? evt til noget balsam?? Synes ikke lige årstiden er til at få barberet pelsen af, der hvor den er slem.. Men det kan godt ske det er den sidste udvej..
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Så derfra ville jeg begynde at rede ham hver dag med en god kam, der kommer i bund, så hårknuderne ikke får lov til at komme igen. Så med tiden finder han måske ud af at det er dejligt og ikke gør ondt længere.:-)
Held og lykke med det. pøj pøj
Janne.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 761
min perser har vildt meget pels.. og jeg reder hende max 1 gang om ugen.. nogen gange bliver det kun 1 gang hver 14 dag.
jeg synes det hjælper mig meget at have hende i bad engang i mellem og blive affedet, for så filtre hun stort set aldrig.
mmvh sanne
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Han blev efterhånden også sur og ked af at blive børstet fordi det gjorde ondt hver gang. Men jeg begyndte i en periode og klippe knuderne, på den måde blev han vænnet til at det faktisk var noget rart at blive børstet (så havde man jo 100% opmærksomhed og de andre blev viftet ned.)
Og ja, min erfaring er at en ren pels ligeledes filtre mindre.
Held og lykke med det
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Vores sølvpige havde det samme problem med at filtre, og vi var ved at gå ud af vores gode skind.
Vi fik det råd at lade være med at frisere for tit. Jo oftere man friserer katten, jo mere statisk bliver deres pels.
Du kan fugte dine hænder i eddikevand og kæle/gnide det ind i hans pels (dufter ikke så synderligt godt, men det virker) Så vil han i løbet af kort tid blive mindre statisk og det vil (med tiden) blive nemmere at holde hans pels.
Jeg synes det vil være synd at klippe hans pels nu, hvor det er så koldt som det er, men du kan nøjes med at tage de duller han har og så prøve det andet.
Pøj pøj med hans pels.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 761
du kan bruge silke dråber fra pitt stop inden du tører din kat.. så bliver den ikke statisk.. og det lugter ikke ..
mvh sanne
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 4
Kom jo i tanke om at jeg har skiftet foder...
Og er helt sikker på at det er det der er grunden.. Så var fluks ude og købe det jeg plejede at gi hende..
Og så håber jeg det hjælper..
Lige på nuværende tidspunkt kan jeg ikke finde penge til at få hende barberet og min "private" dyrlæge har ikke tid før næste måned.. Så nu er jeg simpelthen gået igang med at klippe knuderne af.. Hun bryder sig ikke om det, men det er ikke lige så slemt som med børsten.. derefter reder jeg hende igennem med en kam.. Man kan tydeligt se de små fine hår under knuderne...
Så nu håber jeg har snart har en fin Rossi igen
uglet pels... :(