Hjælp til langhårskat {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for lidt hjælp, da jeg virkelig er i vildrede. Det drejer sig om vores kastereret hankat futte der en blanding af noget langhårskat. moren er alm huskat som vi har. Da futte var killing var der nogle af vores venner der fik ham. efter et par år ville de pludselig ikke have ham mere og vi tog ham derfor tilbage. men problemet er hans pels. han har aldrig været vant til at blive redt. og han er så meget udekat, så du kan ikke holde ham inde og han nægter at blive børstet. Dvs hans pels nogle gange klumper og jeg prøver så godt jeg kan, men han vil bare ikke. Da jeg fik ham hjem igen fra vores vennepar, havde jeg ham til dyrlæge, hvor han blev bedøvet og derefter redt hele pelsen igennem.
Det er specielt her i foråret hvor han taber noget af vinterpelsen, at det er slemmest.
Hvad skal jeg gøre? jeg har også tænkt på om det mon ville være bedst at få ham aflivet, men han er så god en dreng, at tanken bliver skudt væk hver gang.
Har i nogle gode råd?
okt 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 6 Emner: 4 Svar: 8
Det er i hvert fald ikke godt for katten, hvis ikke hans pels bliver ordnet... Og det bliver da nok en dyr fornøjelse hvis du skal have ham bedøvet hver gang
Men prøv at vænne ham til det i hans eget tempo, men vær også lidt bestemt så han lærer at du bestemmer
apr 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 53
jul 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 4
Tak for hjælpen. Mvh Annette
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Du skal i så fald bare sørge for at det er varmt nok udenfor, så han ikke kommer til at fryse.
Har ikke selv prøvet det, men jeg ved at det har virket på min opdrætters katte og deres pels.
Måske det virker for dig?
Held og lykke med det hele.
maj 2004
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 112 Svar: 111
Senere er han så blevet barberet 2 gange yderligere.
Han går helt amokhvis han skal børstes.
Efter de 3 gange hvor han er blevet barberet, er hans pels blevet meget anderledes. Den filter ikke så meget som før, og nu har han heldigvis vænnet sig mere til at blive børstet, så vi tager lidt hver dag.
Hjælp til langhårskat