1.527 visninger
|
Oprettet:
Dyremishandling {{forumTopicSubject}}
Har I set på ekstra bladet hjemmeside, at der nogle der har fundet en meget mishandlet død hund, hængende i et træ, det er så grotesk, Jeg advare lige, der er et billede af hunden. Jeg tudede da jeg læste det..
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 43
nov 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 129 Svar: 402
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
jeg fatter så absolut ikke hvad fanden der flyver igennem knoppen på sådanne mennesker,
de er jo total uden for pædagoisk rækkefølge.
det værste er at det som regel er folk der bare skal vise sig over for andre
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.280
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
R.I.P til den stakkels hund.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Vi mangler helt klart et dyreværnspoliti og jeg vil opfordre brugerne her på KG til at sende mails til Lene Espersen så hun snart får fingeren ud og får gjort noget ved sagen. Desuden bør strafudmålingerne laves om så de får en straf der kan mærkes. Bøderne for dyremishandling er så latterlig lave at det er dyrere at køre for stærkt på motorvejen end det er at mishandle sit dyr, det kan altså ikke have sin rigtighed.
Det kan heller ikke være rigtigt at dyr der er blevet mishandlet af deres ejere kan sendes tilbage til denne ejer. Nu må hensynet til dyrene se at komme forud for folks "ejendomsret". For ikke så længe siden fik en hund skåret halsen over af sin psykotiske ejer og efter en måndes behandling blev ejeren udskrevet og dyreinternatet tvunget til at udlevere den mishandlede hund til ejeren.
Det kan ikke være rigtigt at man den ene gang efter den anden skal læse om dyremishandlere og der ikke er nogen mærkbar straf for disse afstumpede individer.
Ja jeg er sq rasende over at DK er så svage. Massere af andre lande kan finde ud af at have et dyrepoliti der tager sig af dyreværnsmæssige sager. De er trænet til at se hvordan en normalvægtig hund, kat, hest osv skal se ud så de kan se om et dyr f.eks. bliver sultet. Det kan de færreste af vores politifolk vi har i dag ikke.
Så gang i mailen og skriv til Lene Espersen. lene.espersen@ft.dk
her kan I også skrive under på vi ønsker dyreværnspoliti NU: http://www.dyrepoliti.underskrifter.dk/index.php
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Indfør for pokker dyreskat, så alle dyreejere er registreret og brug de penge der kommer ind på dyreskatten til at etablere et dyrepoliti, hvor svært kan det være?
nov 2007
Kære Lene Espersen!
Det må altså snart være på tide at folketinget vågner op og får anskaffet os et dyreværnspoliti. Det har Danmark i høj grad behov for. Man læser daglig i de forskellige aviser, at dyr bliver mishandlet og der sker ikke rigtigt noget med mishandlerne. Dels bliver der ikke sat nok mandskab på til at opklare disse forbrydelser og dels hvis de pågriber dem, så får de ofte bare en latterlig lille bødestraf, der slet ikke står mål med forbrydelsen. Det koster mere at køre for stærkt end det gør at forsøge at dolke sin hund til døde. Det mener jeg ikke kan være rigtigt eller være bekendt.
Jeg synes også man skulle se at få strammet op omkring de store huller der er i lovgivningen, hvor dyr risikerer at blive sendt tilbage til deres ejere på trods af at denne har forsøgt f.eks at slå dyret ihjel på en bestialsk måde. Jeg synes det er rystende at Danmark befinder sig på så lavt et niveau rent dyreværnsmæssigt, at hensynet til dyrene nedprioriteres fremfor ejerens "ejendomsret" over dyret.
Vi er mange herude i lille Danmark, der i høj grad savner et dyreværnspoliti, da det virker som om det daglige politi, der ellers skulle tage sig af disse sager, er overbebyrdede med andre opgaver. Mange af dem er også inkompetente til at se om dyr er mishandlet eller udsultede, med mindre det er meget groft. Mange af dem kan heller ikke se om dyrenes fysiologiske og psykoligiske behov er dækket. Sidst men ikke mindst, har de tendens til at nedprioritere sager af dyreværnsmæssig karakter.
Danmark, der er et velfærdssamfund, kan simpelthen ikke være bekendt, at vi endnu ikke har et dyreværnspoliti, med folk der udelukkende skal tage sig af dyreværnsmæssige sager. Mange andre lande har allerede et sådan politi, så nu må det være på tide at Danmark også viser sig ansvarlige over for vores dyr. Der bliver jo ikke mindre arbejde til det politi vi allerede har med al den vold, skyderi, knivstikkeri osv. der finder sted dagligt.
Jeg håber at I som politikere vil være Jeres ansvar beviste og være med til at beskytte den svage umælende gruppe, som dyr jo er.
Med venlig hilsen
nov 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
nov 2007
Dyremishandling