{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ældre katte.
  • #1   9. jan 2008 man kan være heldig at hjælpe katte der mangler et godt hjem
    kig på www.vildkat.dk
    der er kattene neutraliserede og så er de som regel ret billige, der følger af og til noget med, så du ikke står og har mange udgifter som ny katteejer

• #2   9. jan 2008 Haneben - Tusind tak for dit imput.
    Jeg har faktisk lige kigget på denne side og skrevet en mail til en dame som havde to han maine coon's løbende og sælger dem for 100 kr.

• #3   9. jan 2008 jeg har selv fået et par husmisser derfra, (som min X veninde absolut måtte redde, skønt hun ikke havde plads) de var hhv 10 og 12 år, jeg har stadig den yngste, som nu har rundet de 14 år.

• Eli A
    Eli A Tilmeldt:
    okt 2007

Katte: 2 Emner: 6 Svar: 47
    #4   9. jan 2008 Jeg valgte at købe en voksen kat(halvgammel), som første kat ,det har jeg ïkke et øjeblik fortrudt. Hun er rolig og fornufig. Jeg valgte killinger fra fordi jeg er handicappet, og derfor ikke lige kan skride ind så hurtigt hvis lillemis vælger at klatre i gardinerne o.l.
    Med en voksen kat ved man hvad man får, desuden er der mange dejlige voksne katte der mangler et hjem.

• #5   9. jan 2008 Hvis man kun vil have én kat, vil jeg anbefale at man vælger en voksen kat, der er vant til at være ene-kat.
    Nu ved jeg ikke lige med de der Maine Coons en dame "havde løbende", hvis det betyder at de er vant til at være ude, så er det selvfølgelig en meget dårlig ide at tage dem ind i en lille lejlighed.

• #6   9. jan 2008 Tinka - de var løbet væk hjemmefra. Og hun har taget dem til sig og vil sælge.

• #7   9. jan 2008 Lyder lidt mærkeligt med to Maine Coons der er løbet væk. Man skulle da tro at nogen savner dem ... Nå men det er OT.
    Hvis man ikke kender deres fortid, så kan det jo være at de er vant til at være ude...

• #8   9. jan 2008 Tinka - Ja, hvem ved.. Jeg har skrevet til hende og nu må vi se hvornår svaret kommer..

Jae, men jeg går ud fra de er meldt savnet.

• #9   9. jan 2008 *OSB* Det står ikke noget om det er maine coon katte.. Men bare langhårede..

se link: (link fjernet)

• #10   9. jan 2008 Jeg ville nok anbefale en killing.. Man følger den helt fra start og ser den lille tumling blive en stor misser.. Og man kan mere "opdrage" på den..

• #11   9. jan 2008 Zabrina - Ja, det er jo lige præcis det. Derfor tænkte jeg måske at købe en billig huskat på en gård også den killing fra Jelling, ELLER killingen fra Jelling og en ældre kat.. Måske på et par år?

• #12   9. jan 2008 Hvorfor ikke købe to killinger i stedet?

• #13   9. jan 2008 Jae, det kan du sige.. måske? : )

• #14   9. jan 2008 Kia. G: **Derfor tænkte jeg måske at købe en billig huskat på en gård **

Det vil næppe være en god ide at købe en killing fra en gård, når den skal være indekat.
    Og jow, du kan sikkert endda få den gratis. Men det er altså nødvendigt at få den neutraliseret. Hvis det drejer sig om en hunkat, skal du regne med cirka 1500.
    Og eftersom en killing er min. 12 uger når man køber eller får dem, så er den vigtigste prægningstid ovre, så der er grænser for hvad man kan !opdrage" den til. Det går IKKE altid godt at prøve at "opdrage" en gårdkilling til at være indekat. Jeg har efterhånden læst om mange ulykkelige eksempler på dette.

• #15   9. jan 2008 Hejsa.. Jeg vil da klart anbefale at du køber to halvstore killinger fra et internat el. lign. Der får du katte der er tjekkede, mærkede, neutraliserede osv., til den billigste pris du kan få det gjort for. Kattene mangler inderligt et godt og varmt hjem, så du gør noget godt, til en god pris, og får dig forhåbentlig et par dejlige katte.
    Jeg synes at du skal få to sammen, og på nogenlunde samme alder, da de så har allermest glæde af hinanden.. :o)

• #16   9. jan 2008 jeg er ligesom dig ny katteejer. Jeg er nu den lykkelige ejer af to langhårsblandinger, søskendeparret Gwen og Balder. Jeg valgte at få to så de kan underholde hinanden, og det har jeg ikk et øjeblik fortrudt. De var tolv uger da jeg fik dem og de er simpelthen så dejlige. Nogle bavianer med krudt bagi, men også helt vildt kælne. jeg har købt dem hos en anden bruger herinde på kattegalleriet. Fandt dem på dyrenettet.dk. De kostede 1500 pr. stk. men fik to for 2500 kr.
    Jeg synes bestemt du skal købe to killinger, måske endda fra samme kuld så de er vokset op sammen. Mit fotoalbum viser hvor meget sådan to søskende har glæde af hinanden. Og så blev de vildt hurtigt trygge hos os fordi de ligesom søgte trøst hos hinanden. I starten kunne de ikke være i hver it rum uden at kalde på hinanden.

• #17   9. jan 2008 Tinka.
    Okay, jamen så må jeg finde på noget andet :b

• #18   9. jan 2008 Betina maj
    Ja, jeg er på fuld jagt på forskellige sider smiley hehe.. Hvor mange katte har du?

• #19   9. jan 2008 Nina

Hold da op hvor er det nogle fantastiske katte du har fået dig. Jeg må sige at du virkelig har været heldig smiley Jeg ville ønske jeg havde pengene til det.. Men det har jeg desværre ikke..

• #20   9. jan 2008 Tak for det smiley
    kan ikk lade være med at tænke: har du ik råd til at købe katten, har du så råd til at have den? Ikke et angreb, bare en tanke, dajeg selv er studerende, men heldigvis har et arb. og en kæreste med fuldtidsjob. Skulle jeg klare mig på SU'en ville jeg ikk have råd til mine bamser.

det er jo en del penge der skal bruges, mad, grus, legetøj, kradsetræ, transportbox, kattebakke, mad/vandskåle osv. og bliver den syg så gør det ondt på en studerendes pengepung. Det skal man jo også tænke ind, da det er langt dejligere at have en kat hvis man har råd til det. Ellers går man med dårlig samvittighed over ikke at kunne give dem alt det man gerne vil, eller over at de ikk kan komme til dr.dyr hvis de trænger. Det er ikke at man ikk vil, men pengepungen er tom.
    selvom det jo er dejligt med sådan et par troldeunger. Ja jeg har været meget heldig!
    prøv på dyrenettet.dk. Der er pt. to 7 mdr. maine coon hankatte ti 800 for begge. Ved ikk hvad der følger med..men der er sikkert flere annoncer derinde der kunne vække din interesse

• #21   9. jan 2008 men sige at hvis man køber en voksen kat ( der måske ) ikke kan med andre katte er flere katte jo ikke nødvendige

• #22   9. jan 2008 Nina
    Jeg har ikke råd til at købe en kat som koster flere tusinde kroner. Ja, jeg så lige de to maine coon katte. Hvor er de dejlige.. Tror du egentlig man kan sende dyr med posten?

• #23   9. jan 2008 ja de var nemlig rigtig skønne.
    Nej jeg kan godt forstå at det er et stort engangsbeløb m katte til flere tusind!

Siger heller ikk at du ikk har råd. Det virker bare herinde som om der er en del der bliver overraskede over hvad det egentlig koster at have kat, så ville bare sige det så du også har den tanke med.

Der er faktisk nogen herinde der ike tager katten til dyrlægen ved sygdom, fordi de ikk har råd, og det er bare ikk i orden, derfor hellere gøre sig det klart nu.

kan høre på dig at du vil gøre alt for din kat, ellers havde du ikk været så ivrig efter gode råd. Og det er ihvertfald en rigtig god start!

• #24   9. jan 2008 ved ikk om man kan sende dem med posten. men der er vel fragtfirmaer der kan køre kæledyr? men jeg tror nu det er bedst hvis du ken hente dem, eller de nuværende ejere kan aflevere dem hos dig. hvis der er langt kan i måske mødes på halvvejen?

• #25   9. jan 2008 Nina
    Ja, jeg ville også helst tage derover og bringe dem hjem hvis det var.. Men det er helt på sydsjælland og det er ikke til at få presset det ind i min kalender smiley

• #26   9. jan 2008 petcab kan køre, men det er lidt dyrt..
    der er også noget der hedder kæledyrenes hyrevogn

• #27   9. jan 2008 Nina
    Puh, det er heller ikke billigt. ah smiley

• #28   9. jan 2008 kia . hvis det kommer i orden med den kat på sjælland kunne du måske være heldig at nogen fra sjælland kunne tage den med over nu hvor der er udstilling i tønder .... ved ikke om hvem der skal men måske værd at undersøge

• #29   9. jan 2008 nej det er det godt nok ikk..fik også helt ondt i pengepungen;-)
    men kan ikk rigtig finde andre der vil transportere kæledyr. den var ellers svær, nu ved jeg ikk hvor du bor så det med prisen ku jeg jo ikk helt udregne..men det øber da hurtigt op..

• #30   9. jan 2008 god ide ditte...

• #31   9. jan 2008 Ditte, det har du ret i.. Det ville da være helt fantastisk. Jeg håber snart ejeren svarer, det ville være dejligt . smiley

• #32   9. jan 2008 kia smiley

• #33   9. jan 2008 held og lykke med jagten på en perfekte misling!
    ang ting til katten så er maxizoo og avifauna rigtig gode.
    maxizoo er butikker, ved ikk om der ligger en nær dig. men avifaune er en hjemmeside og tingene er faktisk okay i pris. Især deres legetøj.

• #34   9. jan 2008 nogle butikker sælger killinge startpakker .... der er bakke kradsetræ kurv legetøj osv det er måske en god idet kan fås i forskellige str

• #35   10. jan 2008 Ja det har du ret i smiley

• #36   10. jan 2008 Jeg ville personligt få to killinger, gerne fra samme kuld -husk de skal være 12 uger gamle.
    Det er sjovt at se dem vokse op og man får et meget tæt forhold til dem, for mig at se er en kat en utrolig nær ven og derfor ville jeg hellere spare op og købe den helt rette.
    Anskaffelsesprisen er helt sikkert et stort engangbeløb, men hvad man sparer det kommer måske skidt tilbage i dyrlægeregninger.
    Husk at kig dig godt for, kattene skal virker venlige og være til at håndtere. Pelsen skal være blank og uden utøj, øjene skal være blanke og klare, det er i hvert fald nogen af de ting man kan kigge efter for at se, om den overall ser sund ud.

Tag evt. et kig på www.kattehandel.dk super hjemmeside med megen information til alle de skal ud og købe en kat.

• #37   10. jan 2008 Kia,- jeg har selv to katte, og ville ikke undvære det, de har så meget glæde af hinanden... :o) .

Det lyder da spændende med de to maine coons, men der er lige et par ting du skal huske, nu du er første gangs-ejer.. En maine coon kan kræve meget pelspleje ( der er forskel på deres pels, så nogle er meget nemme at holde, andre svære ), og får du det ikke gjort ordentligt, så kan det resultere i grimme pels-filter, som du skal have hjælp til at fjerne. ( Det er lidt et skræmmebillede, for man kan sagtens have langhårskatte som førstegangs køber, der er bare nogle der desværre ikke tænker på at det følger med... :o) )

Du skal også tænke på, at køber du et par katte der ikke er "gjort noget ved", såsom vacc., mærket og neutraliseret, så kan et par katte der er billige i indkøbspris, blive langt dyrere end at købe fra f.eks. et internat, hvor alt det er gjort.
    Der er for mange der f.eks. køber en hankat, og når han så bliver kønsmoden, og begynder at markere/strinte, så har de ikke lige råd til at få ham kastreret.
    Så ender det med at ejerne bliver frusteret, og truer med aflivning, fordi katten pisser over det hele..
    Går katten også fri udenfor, så kan den være skyld i mange uønskede killinger, som så måske er så heldige at ende på internat...- det er skruen uden ende...

Igen, det er altså et skræmmebillede, men blot ment som en lille husker, der måske sætter tankerne igang ( og altså ikke ment som at det er sådan det vil ende for dig ), det er ihvertfald godt at have med i overvejelserne.. :o)

Kommentér på:
Ældre katte.

Annonce