{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.231 visninger | Oprettet:

Gode råd mod forstoppelse.... {{forumTopicSubject}}

... gammel missen har slem tendens til forstoppelse. Han får Hills I/D (ellers går det helt galt) og paraffinolie/lactulose efter behov.

Dyrlægen har ikke andre gode råd, har I nogen idéer mod forstoppelse, eller ting som giver tynd mave?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd mod forstoppelse....
  • #1   5. jan 2008 Når du skriver i/d er det så som tørfoder eller vådfoder? En stor del af problemet ligger sandsynligvis i, at han - ligesom mange andre katte - ikke får nok væske. Vådfoderet kan du blande ekstra vand i og hvis han kun får tørfoder, så sørg for at give ham vådfoder ofte, gerne iblandet noget vand. Det behøver ikke være mere kompliceret end som så smiley

• #2   5. jan 2008 Jeg havde også engang en gammel kat, med tendens til forstoppelse. Kattemalt virkede vældig godt, og så syntes katten endda at det smagte godt.

• #3   5. jan 2008 Tine er det noget han har døjet med altid eller er det noget der er kommet for nyligt? Hvis det er noget der er kommet her for nyligt ville jeg få checket hans nyrer.

Ellers vil jeg også foreslå kattemalt og så vådfoder med ekstra vand i.

• #4   5. jan 2008 jeg ved at solsikkekerner gir tynd mave, men ved ikk om solsikke olie ozz gør det

• #5   6. jan 2008 Tak for svar.

Han bliver 14 år i år og det er blevet værre med alderen. Vi skriver ned hvad han spiser og hvornår han er på kattebakke, simpelthen for at have styr på, hvor forstoppet han er. Sidste år måtte han indlægges på dyrehospital i en uge, for at få gang i maven igen, siden da har vi været meget opmærksomme- og sørget for systematisk at give parafin.

Han bliver seniortjekket hvert kvartal, hvor han får taget blodprøver som bliver sendt til analyse i Tyskland. Han er har lige været ved dyrlæge og alt er normalt (kolesteroltallet er lidt for højt, men ikke højere end man kan forvente). Dyrlægen synes talene er meget fine for en ældre kat og mener han kan leve flere år endnu. Dyrlægen fortalte at flere katte får fordøjelsesproblemer med alderen.

I/D får han både som våd og tørkost. Vi har placeret vandskåle rundt i huset, så han hele tiden passerer en vandskål.

Kattemalt er afprøvet og han vil ikke spise det i de mængder, der skal til for at det har bare lidt effekt.

Jeg vil prøve at blande op med vand, og mange tak for svar smiley

• #6   6. jan 2008 Mængden af vandskåle er desværre ikke lig med mængden af indtaget vand smiley Mange katte drikker simpelthen ikke så meget, som de bør i forhold til den mængde tørfoder, de indtager.

Held og lykke med ham smiley

• #7   6. jan 2008 KOGT lever hjælper på diarré - RÅ lever hjælper på forstoppelse

• #8   6. jan 2008 Slambert: nej det er mere ment som, at har muligheden over alt og at der ikke er mad som tager fokus fra det.

Tak for svar til alle.

Kommentér på:
Gode råd mod forstoppelse....

Annonce