Gode "tisse-råd".. {{forumTopicSubject}}
Hej alle I søde katteejere.. Nu vender jeg så lige tilbage med en lille tisseri-opdatering, og søger nyt råd!!
Som nogen måske husker havde jeg et lille tisseri-problem med min hunkat. Hun blev dengang tjekket for blærebetændelse/urinvejsinfektion, og der var intet.. Min dyrlæge sagde at det kunne være stress fordi hun var fertil, som også gav udslag i at hun vaskede sig meget.. Han foreslog at vi prøvede en omgang p-piller og noget feliway, for at vide os sikre på at det var problemet.. Jeg har nu brugt feliway, og de "opdragelses-metoder" som han lærte mig. (Rose katten når den gør godt, og tisser den så sætter man den i bakken når man tager den i det, og ellers ingen skæld-ud osv) samt købt en ekstra bakke (Som ingen af kattene iøvrigt vil bruge, hverken med eller uden låg, nyt eller samme grus). Det har nu stået på en god måneds tid, men hun gør det stadig! Jeg er simpelthen åben for ALLE råd, for min dyrlæge siger at en neutralisering sandsynligvis ikke vil hjælpe..
Jeg aner ikke mit levende råd, for jeg skal flytte om kun en uge, og ligemeget hvor meget jeg beskytter hende mod stress, så bliver jeg mere og mere usikker på om hun kan klare det..
Please hjælp mig, jeg vil gøre alt for mine kattes bedste, for jeg kan i langt større grad se at de påvirker min hankat mere og mere!
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Men prøv at skrive tisser eller urenlig i søgefeltet - der er masser af tråde om emnet.
apr 2009
dec 2006
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
apr 2009
Tinka - Tusinde tak for linket.. Der står nogellunde det samme i den artikel som min dyrlæge anbefalede mig.. -Men dejligt at have det på skrift også, hukommelsen kan jo svigte..
Aalsbo - Hvad skulle det virke at sætte foder hvor hun tisser? -Hun tisser også i køkkenets hjørner hvor foderet allerede står..
apr 2009
dec 2006
Jep, muligheden var der. Så vidt jeg ved, er Sabinas kat blevet neutraliseret ... og renlig
apr 2009
Dog ikke i samme omfang. .Heldigvis! Hun har "kun" gjort det 4 gange siden vi flyttede i februar...
dec 2006
apr 2009
Gode "tisse-råd"..