1.217 visninger
|
Oprettet:
Savner en forklaring ........ {{forumTopicSubject}}
Det undre mig med alle dem der afviser en kat , hvorfor de ikke lige skriver grunden til at de afviser den ??????
Ved der er mange der også gør det , men de afvisninger jeg fik igår , var der ikke en eneste forklaring på ..........
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 2 Emner: 41 Svar: 693
Og ikke kun af ejeren til den kat man afviser, men også af andre som mener at man er for sippet, at alle skal have lov at være her uanset billeder osv.
Det er dog et galleri, og så er det mindste man kan gøre at oprette de 4 eller 5 billeder der faktisk står man skal, og hvor katten så også er tydelig.
Nåh, sorry. Nu kom der mere ud end der nødvendigvis burde, og det var ikke ment til dig. :0)
Jeg skal ikke kunne sige hvorfor din kat blev afvist i går, da jeg sjældent kigger på forsiden, men måske det havde noget med ovennævnte at gøre?
Rigtig godt nytår! :0)
jun 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 453
Og der er 7 tydelige billeder + en del tekst .
Nå pyt :o)
Du må også et godt nytår *ss*
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 130
når jeg afviser er det pga mangledene tekst og billeder, eller utrolig dårlig kvalitet af billeder, men skriver det så også...
man kan ikke afvise en kat uden stamtavle, det er det samme somat afvise en kat der er sort fordi man tror det bringer uheld at se en sort kat løbe over vejen...
maj 2007
mitsure opstød var ikke myntet på dig, hvis det lød lidt hårdt... blev bare slået helt ud over tanken om at folk evt kunne finde på at afvise en kat pga det....
dec 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Katte: 13 Emner: 13 Svar: 201
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.114
maj 2007
Natascha F - der står ingen steder katten SKAL have tavle, men det er klart hvis den ikke ligner den race den er inden under skal den heller ikke være der
maj 2007
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Men tillykke med at du fik hende ind*S*
jun 2007
Sjældent jeg afviser nogen , da jeg syntes alle skal ha lov til at være her , selvfølgelig skal reglerne da overholdes , men vi elsker jo alle vores katte og vil stolt vise dem frem , uanset pelslængde og m/u stamtavle .
maj 2007
jun 2007
maj 2007
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg ved ikke grunden til at folk afviser. Det gør jeg normalt aldrig. Kun hvis billedet/billederne er af så dårlig kvalitet at man er i tvivl om hvad det forestiller. Skriver gerne grunden.
maj 2007
jun 2007
Troede det var for folk med samme interesse herinde : KATTE
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Nu ved jeg jo bedre....Katten blev købt for 100 som blanding
jun 2007
maj 2007
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Og med hensyn til regler for afvis/godkend T.J så er det jo blot hvad man føler for, det findes der ikke retningslinier for. Jeg afviser også katte af brugere, som er smidt ud af galleriet for nylig.
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Så kan jeg finde på at afvise en kat, hvis det fx er en huskat uden stamtavle, som bliver oprettet som europe, egyptian, british, russian eller anden race som udseendsmæssigt nemt kan forveksles, hvis man ikke lige har 100% styr på racen karakteristika. En huskat oprettet som siameser vil jeg også afvise, men jeg vil altid skrive hvorfor, og skrive hvilken kategori katten skal være under - ofte er det jo en fejl.
Det kan godt være der er nogle der synes det er snobbet, men jeg synes det bliver noget rod hvis alle opretter deres grå huskatte som russian og alle stripede som europe. Hvis man vi oprette sådan en kat, skal den have stamtavle.
Ellers byder jeg gerne velkommen til diverse Maine coons uden stamtavle, hvis katten ellers ligner sådan en.
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Efter min mening kan du ikke have en racekat, hvis ikke du har stamtavle på den. Det er kattens dåbsattest og det eneste bevis på at den er den race den udgiver sig for. Desuden er det meget tydeligt når folk opretter deres såkaldte "europe", og skriver at den er opvokset på en gård og de fik den foræret - det får du altså ikke hvis det er en ægte europe.
nov 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 35
nov 2007
ja kan ikke se problemet ,har lige googlet div Ragdolls og kan IKKE se at den lille Freya skulle være huskat
nov 2007
jul 2006
jun 2007
jun 2007
nov 2007
Det er jo for at glædes at man opretter sine katte og her skal da være plads til alle,tavle eller ej
jun 2007
nov 2007
Følger: 29 Følgere: 26 Katte: 6 Emner: 26 Svar: 808
Derfor er en ægte racekat KUN med tavle.
nov 2007
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
jun 2006
Men hvordan kunne di VÆLGE om du skulle have tavle på katten? Er din søster ikke opdrætter da? Men bare BYB'er?
nov 2007
Næ, din søster er nok en BYB og derfor har der aldrig været en mulighed for en tavle.
jun 2006
jun 2006
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
maj 2007
kan slet ikke fatte hvordan i kan være så snobbet... bare fordi min kat ikke har tavle kan han da sagtens være ægte...!
jeg klager ikke, min kat kom ind uden problemer...men er da vildt ked af at høre, at jeg sådan set bliver beskyldt for at lyve om min kats race bare fordi jeg ingen tavle har... igår forsvarede jeg KG da en ville melde sig ud pga dårlige oplevelser herinde...
men nu begynder jeg så småt at kunne se hvad hun mener...
hvad giver jer ret til at være dommere? troede ve havde folk herinde til at holde styr på reglerne osv, hvorfor skal andre så blande sig, og samtidig lave deres egne urimelige regler!?!?
jul 2006
Kald mig blot en snob og i øvrigt alt muligt andet, det ændrer ikke på, at en raceægte kat har en stamtavle. Dokumentation er i øvrigt ikke snobberi i mine øjne, det er det derimod at udgive sig for at eje eller have noget man ikke har
Og nu vil jeg køre ud og fejre nytår, så med ønsket om et godt nytår til alle uanset race må dette være min foreløbige slutreplik
maj 2007
syns da bare det er forkert at sige, da man jo nogen steder selv kan vælge om man vil ha tavlen med eller ej, syns det er ærgeligt at min kat ikke anses for at være raceren bare pga et stykke papir... og er skam ikke sur eller noget, syns bare det er en mærkelig holdning at have, men den er i jo i jeres gode ret til at ha, vi er jo alle forskellige...
syns bare denne tråd har taget en ubehagelig drejning med beskyldninger til højre og venster, det var derfor jeg skrev hvad jeg skrev.. fordi jeg syns folk var lidt hårde ved hinanden... intet med at jeg syns at KG generalt er er slemt sted...
men godt nytår til alle, om de så er racerene eller ej...
jun 2006
Jeg tror især gnidnings påunkt i nogen af diskussionerne blvier at dem med blandinger føler at vi så ser ned på deres katte, og at de er mindre værd. Det er i hvert fald alt andet end sandt for mit vedkommende. jeg elsker mine blandings-tøser. Og havde mareridt i nat om at den ældste var død (snak da lige om at vågne med koldsved).
Vi mener bare at de ikke er stamtavle-katte/race katte uden det stykke papir som dokumentation. Og ikke at blandingskatte er dårligere katte end stamtavle-katte.
Sådan har jeg det i hvert fald.
jun 2006
Håber I og kattene får en god aften :o)
nov 2007
velkommen tilbage fra fryseren
jun 2006
Og mange tak, har jeg heldigvis være i nogle dage nu :o)
Så kan jeg lære ikke at skrive ved annoncer ;o)
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 583
Jeg kan sagtens følge med så langt at en killing eller hvalp ikke nødvendigvis er raceren fordi der kan være flere fædre i samme kuld. Men kan så ikke følge med i hvorfor det skal være så vigtigt det med stamtavler, med mindre man selv er stamtavleopdrætter. For alle andre almindelige normale mennesker, der med ikke sagt at opdrættere er unormale, looo, ja der kan det nok være lige meget. Man elsker sin kat forhåbentlig hvad enten den er med eller uden tavle.
Og så ellers godt nytår til jer ALLE.
jun 2006
Og nej, jeg er IKKE opdrætte selv :o) Og jeg kalder ikke en ikke-stamtavle kat efter stamtavle-forældre for uægte og især ikke for huskat.
Men jeg synes det er noget svineri og at pisse på andre folks arbejde at avle uden tavle på dem der er opdrættet med tavle.
Men korrekt - tonen herinde er bla. domineret af en del opdrættere, især da det er dem der er meget aktive på forum.
Ønsker man at høre på byb'ere kan man bare gå ind på katteforum.
maj 2007
ang min søster, så har jeg da vist intet skrevet om hende? hun går ikke op i disse ting... hun nyder bare sine to katte... hvilket vi selvfølgelig alle gør... hvem kan ikke elske de små pelsklumper...
tja, måske har du ret i at man kan føle sig lidt trådt på fordi man ikke har stamtavlen, men ved da godt at en kat er en kat, og at de all er dejlige lige meget hvilken race... men jeg blev bare "lidt ked af" at min kat ikke anses for værende maine coon bare fordi ha ingen tavle har til at bevise det med... men kan godt være at katte verdenen bare er sådan... har aldrig haft min helt egen kat før ham her, så er stedig ved at lære alt om katte verdenen...
men jeg vil gerne benytte chancen her til at undskylde hvis nogen er blevet stødt over det jeg har skrevet i denne tråd.. var bestemt ikke meningen!
-håber at i alle er kommet godt ind i det nye år, og at vi vil få endnu et godt år på KG
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Ville altså være en super enkel løsning på denne evige diskussion
Jeg er en af dem der har en norsk skovkat uden stamtavle, og jeg har også en med tavle, de står begge under norske skovkatte, det er ikke noget jeg ønsker at diskutere med nogen, mener det er op til min samvittighed om hvad de står under.
Også derfor jeg ikke rigtig har deltaget i de tråde der omhandler emnet.
Kan nu også godt se det fra opdrætternes side af, og jeg sidder da selv og bliver sådan lidt :s når man tydeligt kan se en kat er sat ind under den forkerte race.
Men gør det så meget at en kat er sat ind under en race selvom den ikke har stamtavle, så længe den ligner racen og har alle kendetegnende?
jun 2006
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Ja jeg spørger, fordi det undrer mig meget...........det eneste det fører til er jo frustration hos os der er seriøse i vores registrerede opdræt.
Det vil aldrig lykkes os, at forklare os ud af dette her................det vil aldrig lykkes os at fortælle folk....så de kan forstå det..........hvor hårdt det er for os, at se folk, blande vores racer sammen............det vil aldrig lykkes os, at forklare folk, at det de gør er forfærdeligt i mere end een forstand..............for de forstår IKKE at hvis man blander to racer der er disponeret for hver deres arvelige brist..........at de faktisk gør ondt værre og kan risikere at dømme et lille væsen til en kort og måske endda smertefuld tilværelse.
Snobberne i denne forbindelse er IKKE dem der HAR stamtavle på deres katte og kan påvise racerenheden.............snobberne er dem der PÅSTÅR de har racerene dyr, UDEN at kunne bevise det.
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kommer altid til at tænke på ham klaphatten der var talsmand for de unge fra ungdomshuset på Nørrebro...................han ville have hele Danmark til at forstå, at bare fordi vi havde betalt for noget og havde et skøde på det, så var det altså ikke ensbetydende med at vi ejede det.........................sådan har jeg det med de mennesker der absolut vil kalde os snobber og absolut vil blande racerne....og så endda mene vi skal klappe i vores små hænder af det..................de vil simpelthen have RET.
Den eneste måde VI som seriøse opdrættere kan bekæmpe dette fænomen er ganske simpelt at neutralisere killingerne inden de flytter hjemmefra.............................
GØR NOGET NYT...................STOP EN BYB
jun 2006
Jeg lærte i hvert fald først rigtig om opdræt og stamtavler osv herinde :o)
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
jun 2006
Jeg tænker også på at især nye brugere jo nok sjældent finder de gamle tråde :o)
Savner en forklaring ........