{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Savner en forklaring ........
  • #1   30. dec 2007 Jeg kunne forestille mig at det er grundet, at man tit bliver gonket i hovedet, hvis man afviser - også selvom man skriver en grund.
    Og ikke kun af ejeren til den kat man afviser, men også af andre som mener at man er for sippet, at alle skal have lov at være her uanset billeder osv.
    Det er dog et galleri, og så er det mindste man kan gøre at oprette de 4 eller 5 billeder der faktisk står man skal, og hvor katten så også er tydelig.

Nåh, sorry. Nu kom der mere ud end der nødvendigvis burde, og det var ikke ment til dig. :0)
    Jeg skal ikke kunne sige hvorfor din kat blev afvist i går, da jeg sjældent kigger på forsiden, men måske det havde noget med ovennævnte at gøre?

Rigtig godt nytår! :0)

• #2   30. dec 2007 Hun kom ind , men der var en del der afviste hende .....
    Og der er 7 tydelige billeder + en del tekst .

Nå pyt :o)

Du må også et godt nytår *ss*

• #3   30. dec 2007 det har da intet med stamtavlen at gøre... min kat har heller ingen stamtavle, men er ægte maine coon... og er under maine coon... hvis folk afviser bare fordi man ingen stamtavle har er det da tarveligt... -det håber jeg da ikke folk gør, man kan da ikke dømme folk på det punkt, og når man ikke har set/kander katten og ejer... Men det er også bare min mening...
    når jeg afviser er det pga mangledene tekst og billeder, eller utrolig dårlig kvalitet af billeder, men skriver det så også...
    man kan ikke afvise en kat uden stamtavle, det er det samme somat afvise en kat der er sort fordi man tror det bringer uheld at se en sort kat løbe over vejen...

• #4   30. dec 2007 natascha F-

mitsure opstød var ikke myntet på dig, hvis det lød lidt hårdt... blev bare slået helt ud over tanken om at folk evt kunne finde på at afvise en kat pga det....

• #5   30. dec 2007 Natascha F -> Det er da noget fis.. Hvis Heidi ved at Freya er en Ragdoll så må hun da gerne stå som det, selvom hun ikke har nogen tavle??

• #7   30. dec 2007 jeg skriver altid grunden

• #8   30. dec 2007
    Natascha F - der står ingen steder katten SKAL have tavle, men det er klart hvis den ikke ligner den race den er inden under skal den heller ikke være der

• #9   30. dec 2007 natascha f- ja, men dem der gør det syns jeg handler forkert... det burde ikke være iorden... man skal have en virkelig god grund... personligt afviser jeg meget sjældent, da folk jo ofte senere gør mere ud af siden...

• #10   30. dec 2007 Nogen slipper lettere om ved at få katten ind. Der er da under Ragdolls en hunkat som er en blanding....

Men tillykke med at du fik hende ind*S*

• #11   30. dec 2007 Jeg personligt , ville jo bare gerne vide grunden , for ellers kan man jo ikke rette på det :o)

Sjældent jeg afviser nogen , da jeg syntes alle skal ha lov til at være her , selvfølgelig skal reglerne da overholdes , men vi elsker jo alle vores katte og vil stolt vise dem frem , uanset pelslængde og m/u stamtavle .

• #12   30. dec 2007 Natascha F - Det er jo ikke mod reglerne, så jeg ser ingen grund til at afvise pga det.. Syntes det er snobberi at afvise bare fordi den ikek har tavle

• #13   30. dec 2007 Zoe W : Tak for dit svar , men mener trods alt ikke hun er hverken en blanding eller en huskat , da begge forældre er Ragdoll , men sådan vælger vi jo forskelligt .....

• #14   30. dec 2007 Natascha F - hvor skriver jeg du gør :S jeg skriver jeg syntes det er snobberi at afvise fordi den ikke har tavle, ikek at du gør det :S

• #15   30. dec 2007 Der står heller ikke at man SKAL uploade 5 billeder men at det anbefales.

Jeg ved ikke grunden til at folk afviser. Det gør jeg normalt aldrig. Kun hvis billedet/billederne er af så dårlig kvalitet at man er i tvivl om hvad det forestiller. Skriver gerne grunden.

• #16   30. dec 2007 Zoe W - hvorfor hvis den er død? Teknisk set ejer ejeren den jo stadig selvom den der død, og der er ingen regler om den skal være levende

• #17   30. dec 2007 Kan se på det hele , hellere lyve om sit højt elskede kæledyr , fremfor at være ærlig om den stamtavle , hvis man skal blive accepteret herinde .
    Troede det var for folk med samme interesse herinde : KATTE

• #18   30. dec 2007 Heidi * Har en killing til salg * W

Nu ved jeg jo bedre....Katten blev købt for 100 som blanding

• #19   30. dec 2007 Anne : Hvilken en blev købt for 100 ?

• #20   30. dec 2007 Natascha F - Mine regler? Øh, jeg vil gerne se hvor der står katten skal være levende..

• #21   30. dec 2007 Jeg kan ikke huske om jeg afviste din kat, Heidi, jeg afviser altid "racekatte" uden stamtavle, da jeg mener, at de er placeret forkert.

Og med hensyn til regler for afvis/godkend T.J så er det jo blot hvad man føler for, det findes der ikke retningslinier for. Jeg afviser også katte af brugere, som er smidt ud af galleriet for nylig.

• #22   30. dec 2007 Jeg afviser en kat hvis billederne af katten ikke er tydelige, fx taget med en mobiltelefon. For mig gør det egetnlig ikke så meget om der er 1 eller 5 billeder. Hvis der er et godt billede vil jeg foretrække det, frem for 10 dårlige, utydelige billeder.

Så kan jeg finde på at afvise en kat, hvis det fx er en huskat uden stamtavle, som bliver oprettet som europe, egyptian, british, russian eller anden race som udseendsmæssigt nemt kan forveksles, hvis man ikke lige har 100% styr på racen karakteristika. En huskat oprettet som siameser vil jeg også afvise, men jeg vil altid skrive hvorfor, og skrive hvilken kategori katten skal være under - ofte er det jo en fejl.
    Det kan godt være der er nogle der synes det er snobbet, men jeg synes det bliver noget rod hvis alle opretter deres grå huskatte som russian og alle stripede som europe. Hvis man vi oprette sådan en kat, skal den have stamtavle.

Ellers byder jeg gerne velkommen til diverse Maine coons uden stamtavle, hvis katten ellers ligner sådan en.

• #23   30. dec 2007 jeg afviser dem der har sat deres kat under en race men ikke har stamtavle på den og det er af den ganske simple grund at en kat uden stamtavle er enten en blanding eller en huskat har nu ikke lige afvist den kat men ville nok ha gjordt det hvis jeg havde stemt *S* og det er ikke fordi katten ikke er smuk for det er hun meeen jeg vil ha tingene bliver kaldt ved rette navn *SS*

• #24   30. dec 2007 Fordi jeg synes der er alt for mange huskatte der er oprettet som racekatte, når det er tydeligt at de ikke er det. Prøv at søge under Russian Blue eller Europe, der er massevis af katte, som slet ikke er af den race. Skal folk så også oprette deres huskat som perser eller siameser, bare for sjov? Jeg synes det er noget rod.

Efter min mening kan du ikke have en racekat, hvis ikke du har stamtavle på den. Det er kattens dåbsattest og det eneste bevis på at den er den race den udgiver sig for. Desuden er det meget tydeligt når folk opretter deres såkaldte "europe", og skriver at den er opvokset på en gård og de fik den foræret - det får du altså ikke hvis det er en ægte europe.

• #25   30. dec 2007 Hvis 2 ægte katte får et kuld killinger og der ikke er tavle på killingerne,så er de huskatte? det hænger jo ik sammen.

• #26   30. dec 2007 Mie L
    ja kan ikke se problemet ,har lige googlet div Ragdolls og kan IKKE se at den lille Freya skulle være huskat

• #27   30. dec 2007 Har selv 2 skovkatte uden tavle og de er skam ægte uanset om nogen ikke mener det, pga en tavle.

• #28   30. dec 2007 Tjah, jeg har både med og uden stamtavle, jeg føler ikke, at det gør mig snobbet, at jeg ved, at der er en forskel og i øvrigt handler ud fra det.

• #29   30. dec 2007 Mie L og mia S : Hvor er i bare dejlige at høre på , i har da den helt rette ånd om hvorfor vi er her , tak .......

• #30   30. dec 2007 Helt okay Mie *ss*

• #31   30. dec 2007 Heidi * Har en killing til salg * W
    Det er jo for at glædes at man opretter sine katte og her skal da være plads til alle,tavle eller ej

• #32   30. dec 2007 mia S : Det mener jeg også 100 % og for at vise andre ens smukke og dejlig katte .

• #33   31. dec 2007 Jamen der er skam mange der opretter deres katte som værende ægte uden de er det. Der er faktisk oprettet en kat herinde som Ragdoll, men der er tilfældigvis en bruger herinde som kender hende der har avlet den og den er halv Norsk skovkat og halv Ragdoll..... så det er altså IKKE en ragdoll og tilmed parrer hun den med en Birma der heller ikke er en ren, men en blanding og sælger killingerne som halv ragdoll og halv Birma. Hun skal nu have den parret med en ragdoll ( uden tavle selvfølgelig ), så er da meget spændt på om de killinger nu bliver til ægte Ragdolls ??? Det gør de såmend nok og så er der nogle købere der vitterligt tror de har gjort et kup og har en ægte Ragdoll, men de har de altså ikke.

Derfor er en ægte racekat KUN med tavle.

• #34   31. dec 2007 Mie: Er du klar over hvor mange mennesker der bliver snydt. "opdrætteren" viser dem forældrenes stamtavle som er en de har lavet på deres computer osv. Der er altid en årsag til at en kat ikke har stamtavle. Du kan sælge din kat for meget mere med tavle, så der er absolut ingen ide i at sælge dem uden. Derfor er der altid noget fusk inde i billedet......

• #36   31. dec 2007 Anne - Han er ihvert fald ikke en stamtavle kat= bevist renracet ;o)

• #38   31. dec 2007 Anne - Tjaeh, jeg er ret ligeglad...

Men hvordan kunne di VÆLGE om du skulle have tavle på katten? Er din søster ikke opdrætter da? Men bare BYB'er?

• #39   31. dec 2007 Anne P: kan slet ikke forstå at din søster har spurgt dig ? En opdrætter SKAL registrere alle sine kuld, da en hunkat max må få 3 kuld på 24 måneder og det er den eneste måde man kan holde styr på det. Så jeg håber da ikke hun har været opdrætter?? Selv hvis en opdrætter får et ups kuld som min Olfert, skal de alligevel registreres med en stamtavle og det gør man selvfølgelig hvis man har reele hensigter.

Næ, din søster er nok en BYB og derfor har der aldrig været en mulighed for en tavle.

• #41   31. dec 2007 Anne - Du har ret, det gør du nok - for jeg tror at vi alle herinde er TEMMELIG forargede over at en reg. opdrætter kan finde på at lave sådan et nummer. Sidste kuld killinger eller ej, det er useriøst og fornedrende overfor de seriøse opdrættere

• #43   31. dec 2007 Det behøver du skam ikke ;o)

• #44   31. dec 2007 tror aldrig at vi bliver enige ..... det er som at slå i en dyne og det er top målet af snopperi at kalde sin kat en Maien coon eller andre racer for den sags skyld når stamtavlen mangler som bevis .... blandings katte er lige så skønne som dem med papire men det gør den ikke til racekatte alligevel *SS*

• #45   31. dec 2007 pernille H og zoe W:

kan slet ikke fatte hvordan i kan være så snobbet... bare fordi min kat ikke har tavle kan han da sagtens være ægte...!
    jeg klager ikke, min kat kom ind uden problemer...men er da vildt ked af at høre, at jeg sådan set bliver beskyldt for at lyve om min kats race bare fordi jeg ingen tavle har... igår forsvarede jeg KG da en ville melde sig ud pga dårlige oplevelser herinde...
    men nu begynder jeg så småt at kunne se hvad hun mener...
    hvad giver jer ret til at være dommere? troede ve havde folk herinde til at holde styr på reglerne osv, hvorfor skal andre så blande sig, og samtidig lave deres egne urimelige regler!?!?

• #46   31. dec 2007 Liselotte:
    Kald mig blot en snob og i øvrigt alt muligt andet, det ændrer ikke på, at en raceægte kat har en stamtavle. Dokumentation er i øvrigt ikke snobberi i mine øjne, det er det derimod at udgive sig for at eje eller have noget man ikke har smiley

Og nu vil jeg køre ud og fejre nytår, så med ønsket om et godt nytår til alle uanset race smiley må dette være min foreløbige slutreplik smiley

• #47   31. dec 2007 har aldrig sagt at her er frygteligt... det er at lægger ord i munden på mig...
    syns da bare det er forkert at sige, da man jo nogen steder selv kan vælge om man vil ha tavlen med eller ej, syns det er ærgeligt at min kat ikke anses for at være raceren bare pga et stykke papir... og er skam ikke sur eller noget, syns bare det er en mærkelig holdning at have, men den er i jo i jeres gode ret til at ha, vi er jo alle forskellige...
    syns bare denne tråd har taget en ubehagelig drejning med beskyldninger til højre og venster, det var derfor jeg skrev hvad jeg skrev.. fordi jeg syns folk var lidt hårde ved hinanden... intet med at jeg syns at KG generalt er er slemt sted...

men godt nytår til alle, om de så er racerene eller ej... smiley

• #48   31. dec 2007 Liselotte - Det er fordi at det din søster, og evt. andre opdrættere gør er BRANDulovligt i følge de regler som de accepterede da de ansøgte om stamnavn.

Jeg tror især gnidnings påunkt i nogen af diskussionerne blvier at dem med blandinger føler at vi så ser ned på deres katte, og at de er mindre værd. Det er i hvert fald alt andet end sandt for mit vedkommende. jeg elsker mine blandings-tøser. Og havde mareridt i nat om at den ældste var død (snak da lige om at vågne med koldsved).
    Vi mener bare at de ikke er stamtavle-katte/race katte uden det stykke papir som dokumentation. Og ikke at blandingskatte er dårligere katte end stamtavle-katte.

Sådan har jeg det i hvert fald.

• #49   31. dec 2007 Nårh jo - og godt nytår fra mig og de "tre muskterer" :o)
    Håber I og kattene får en god aften :o)

• #50   31. dec 2007 Eva K, du må altså ikke sådan skifte billede, der gik godt nok lige noget tid før jeg opdagede det var dig *hehe*

velkommen tilbage fra fryseren smiley

• #51   31. dec 2007 Heidi - Hehe, det var fordi vi lige ævlede om hårfaver forleden dag, og fik ikke lige skiftet tilbage ;o)

Og mange tak, har jeg heldigvis være i nogle dage nu :o)
    Så kan jeg lære ikke at skrive ved annoncer ;o)

• #52   31. dec 2007 Ja jeg kan da sige at her på KG, der er det opdrætterne med stamtavlekatte som sætter tonen. Det prøves også ihærdigt på HG, men endnu ikke så markant som herinde. På HG er det stadigvæk tilladt at kalde en hund avlet af 2 stamtavleforældre af samme race som ægte, gud ved hvor længe det vare.
    Jeg kan sagtens følge med så langt at en killing eller hvalp ikke nødvendigvis er raceren fordi der kan være flere fædre i samme kuld. Men kan så ikke følge med i hvorfor det skal være så vigtigt det med stamtavler, med mindre man selv er stamtavleopdrætter. For alle andre almindelige normale mennesker, der med ikke sagt at opdrættere er unormale, looo, ja der kan det nok være lige meget. Man elsker sin kat forhåbentlig hvad enten den er med eller uden tavle.
    Og så ellers godt nytår til jer ALLE.

• #53   31. dec 2007 For mig er det ikke lige meget. For mig er stamtavle lig at anerkende det arbejde der bliver lagt i opdrættet.

Og nej, jeg er IKKE opdrætte selv :o) Og jeg kalder ikke en ikke-stamtavle kat efter stamtavle-forældre for uægte og især ikke for huskat.
    Men jeg synes det er noget svineri og at pisse på andre folks arbejde at avle uden tavle på dem der er opdrættet med tavle.

Men korrekt - tonen herinde er bla. domineret af en del opdrættere, især da det er dem der er meget aktive på forum.

Ønsker man at høre på byb'ere kan man bare gå ind på katteforum.

• #54   1. jan 2008 eva k -

ang min søster, så har jeg da vist intet skrevet om hende? hun går ikke op i disse ting... smiley hun nyder bare sine to katte... hvilket vi selvfølgelig alle gør... hvem kan ikke elske de små pelsklumper... smiley
    tja, måske har du ret i at man kan føle sig lidt trådt på fordi man ikke har stamtavlen, men ved da godt at en kat er en kat, og at de all er dejlige lige meget hvilken race... men jeg blev bare "lidt ked af" at min kat ikke anses for værende maine coon bare fordi ha ingen tavle har til at bevise det med... men kan godt være at katte verdenen bare er sådan... har aldrig haft min helt egen kat før ham her, så er stedig ved at lære alt om katte verdenen... smiley
    men jeg vil gerne benytte chancen her til at undskylde hvis nogen er blevet stødt over det jeg har skrevet i denne tråd.. var bestemt ikke meningen!
    -håber at i alle er kommet godt ind i det nye år, og at vi vil få endnu et godt år på KG smiley

• #55   1. jan 2008 Hmm... et eller andet sted, kunne folk jo bare lyve og skrive at katten havde en stamtavle og så ville vi være ude af de problemer... *GG*

Ville altså være en super enkel løsning på denne evige diskussion smiley

Jeg er en af dem der har en norsk skovkat uden stamtavle, og jeg har også en med tavle, de står begge under norske skovkatte, det er ikke noget jeg ønsker at diskutere med nogen, mener det er op til min samvittighed om hvad de står under.
    Også derfor jeg ikke rigtig har deltaget i de tråde der omhandler emnet.

Kan nu også godt se det fra opdrætternes side af, og jeg sidder da selv og bliver sådan lidt :s når man tydeligt kan se en kat er sat ind under den forkerte race.

Men gør det så meget at en kat er sat ind under en race selvom den ikke har stamtavle, så længe den ligner racen og har alle kendetegnende?

• #56   1. jan 2008 Liselotte - nej, undskyld. Det med søsteren osv var henvendt til Anne P, ikke til dig. Beklager :o)

• #57   1. jan 2008 Hvorfor er det egentligt at vi bliver ved med at diskutere dette emne??

Ja jeg spørger, fordi det undrer mig meget...........det eneste det fører til er jo frustration hos os der er seriøse i vores registrerede opdræt.

Det vil aldrig lykkes os, at forklare os ud af dette her................det vil aldrig lykkes os at fortælle folk....så de kan forstå det..........hvor hårdt det er for os, at se folk, blande vores racer sammen............det vil aldrig lykkes os, at forklare folk, at det de gør er forfærdeligt i mere end een forstand..............for de forstår IKKE at hvis man blander to racer der er disponeret for hver deres arvelige brist..........at de faktisk gør ondt værre og kan risikere at dømme et lille væsen til en kort og måske endda smertefuld tilværelse.

Snobberne i denne forbindelse er IKKE dem der HAR stamtavle på deres katte og kan påvise racerenheden.............snobberne er dem der PÅSTÅR de har racerene dyr, UDEN at kunne bevise det.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kommer altid til at tænke på ham klaphatten der var talsmand for de unge fra ungdomshuset på Nørrebro...................han ville have hele Danmark til at forstå, at bare fordi vi havde betalt for noget og havde et skøde på det, så var det altså ikke ensbetydende med at vi ejede det.........................sådan har jeg det med de mennesker der absolut vil kalde os snobber og absolut vil blande racerne....og så endda mene vi skal klappe i vores små hænder af det..................de vil simpelthen have RET.

Den eneste måde VI som seriøse opdrættere kan bekæmpe dette fænomen er ganske simpelt at neutralisere killingerne inden de flytter hjemmefra.............................

GØR NOGET NYT...................STOP EN BYB

• #58   1. jan 2008 Lone - Nej, men man kan håbe at ved at diskutere det igen og igen, at folk som ikke kender til emnet, som f.eks. jeg for en 3-4 år siden, vil læse og forstå :o)
    Jeg lærte i hvert fald først rigtig om opdræt og stamtavler osv herinde :o)

• #59   1. jan 2008 Eva.........du har selvfølgelig ret, men som du nok kan gennemskue, så er JEG frustreret over, at vi altid skal diskutere emnet, vi kommer ikke videre med i allefald 80% af KG´s debattører, de har jo sat sig for, at DE er de klogeste og ved ALTING meget bedre end andre....................men du har ret...der findes også de sidste 20%, som er enormt søde og som gør en indsats for at lære og forstå

• #60   1. jan 2008 Lone - Jeg er ikke sikker på at det er den procent fordeling der er. Men ja, jeg kan godt forstå at det må være Enormt frustrerende for jer som opdrættere og så se folk der igen og igen blæser på det arbejde i lægger i at opdrættere sunde og godt typede racer osv osv...

Jeg tænker også på at især nye brugere jo nok sjældent finder de gamle tråde :o)

Kommentér på:
Savner en forklaring ........

Annonce