{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

Hvem har fertil hankat? {{forumTopicSubject}}

Jeg får om 3 uger en lille skøn hankat. Men er noget bekymret for om han kommer til at strinte rundt i hele lejligheden, og at kattebakken stinker meget kraftigt. SÅ vil høre fra jer som har fertile hankatte hvor slemt det er? Og om det virkelig er størstedelen der går og strinter? Ved selvfølgelig at kastration hjælper, men vil helst ikke kast. da jeg gerne vil prøve at have killinger på et senere tidspunkt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvem har fertil hankat?
  • #1   27. dec 2007 Hejsa...ja vi har fertile hankatte

Det er forskelligt om de strinter...men når de gør det lugter det så forfærdeligt at du ikke ønsker at trække vejret.....eller sådan syntes jeg det lugter...
    Men hvorfor har du fået ham som fertil??
    Skal han bruges til Avl???
    Skal han ikke vil jeg sige det er synd at han skal rende fertil rundt.

Knus Anna

• #2   27. dec 2007 karen p - hva mener du med d? Hvorfor har du selv killinger.. ??

• #3   27. dec 2007 Anna- Han har ikke stamtavle derfor får jeg ham fertil. Jeg vil ikke sige han skal "bruges til avl" da jeg bare gerne vil prøve at lave et kuld eller to med ham når jeg engang får en hellig birma -hun kat. Men der går nok noget tid inden jeg gør det. Og derefter kan han jo sagtens blive kastereret hvis det er et problem at han ikke er det

• #4   27. dec 2007 Hejsa

Nogle hankatte bliver frustreret over ikke at kan få lov til at være HANKATTE - når de nu engang er fertile....

Når de bliver kastreret bruger de deres energi på at vokse - både i pels men også i størrelse...ligeledes bliver de mere rolige.
    Knus Anna

• #5   27. dec 2007 Jeg har en fertil hankat, og det er simpelthen ikke sjovt.
    Han er nødt til at gå for sig selv (dog med selskab af en kastrat)
    Han overpisser ALT hvad han kan komme til - og det stinker i den grad.
    Han skal kastreres om ikke ret lang tid, for det er ikke sjovt at have sin egen hankat - tro mig..

Du skal have plads til en han - medmindre du er ligeglad med stanken (vil lige sige, at dine naboer kan lugte ham, så medmindre han er lidt afdæmpet, og kun strinter en gang imellem, så skal du overveje dit naboskab godt og grundigt)
    jeg bor i hus - derfor turde jeg prøve med egen hankat, men det er slut, for det er forfærdeligt.. Ikke kun på grund af stanken, men også på grund af samvittigheden.

Det er ikke sjovt med egen hankat - bestemt ikke.....

• #6   27. dec 2007 Karen P - synes da ikke det er dumt at risikere at få en strintende dreng.. jeg er bare nysgerrig efter at høre hvor stor chance der er for at en fertil hankat strinter. Hører om en del der ikke gør det

• #7   27. dec 2007 glæder mig til en ny start- Hvis min lille han mis kommer til at stinke som du beskriver din, er der ingen tvivl om at han skal kastreres ;O)
    Men jeg har ikke intryk af at det er alle han katte der er så u-udholdelige.. derfor jeg oprettede denne debat

• #8   27. dec 2007 Christina,
    Vores fertile hankatte går i rum for sig, da de ikke er til at have i huset pga strinten og kalden. De begynder med deres fertile adfærd, så snart de er kønsmodne, dvs de er ca 6mdr gamle.

• #9   27. dec 2007 Karen p- jeg skal nok læse det folk skriver.. det behøver du ikke fortælle mig jeg skal gøre.. ;O)

• #10   27. dec 2007 Christina,
    Hvis du venter med at kastrere hankatten, indtil han er begyndt at strinte, risikerer du, at strinteriet bliver en vane - dvs han holder ikke op med at strinte ved kastration. Taler af bitter erfaring.

Det er da korrekt, at nogle hankatte ikke strinter. Min erfaring er så også, at de ofte heller ikke parrer - eller hvis de parrer, at de så ofte ikke er særligt fertile (de får kun få killinger).

• #11   27. dec 2007 dkkorat P - Kan godt se problemet hvis strinnteri bliver en vane.. men man kan vel bare få ham kastereret lige når man opdager det, så det ikke når at blive en vane.
    Tror på hva du siger om at de ikke får mange killinger hvis de ikke strinter.. men faderen til min lille mis strinter ikke og han lavede altså 7 killinger :O)

• #12   27. dec 2007 Jeg ville i hvertfald ikke forsøge med en fertil hankat. Py for den da. Bare stanken fra kattebakken når de begynder at blive kønsmodne :S.

Og som dkkorat skriver. Man risikere at hvis de først begynder på det, så kan det blive til en dårlig vane også selvom de bliver kastreret. Dog lugter urinen så ikke så stramt hos en kastrat.

• #13   27. dec 2007 min veninde har en fertil han på 2 år og han har aldrig strintet...

• #14   27. dec 2007 Jeg er birma opdrætter, og sidder lige og får en meget dårlig smag i munden, fordi du skriver at du vil bruge din nye han uden stamtavle, på en birma pige når du får en. Ikke for at være en dum kælling, men du får meget svært ved at købe en birma som du må bruge til avl når du kommer med sådan en kommentar.

Jeg har to fertile hanner, den ene strinter ikke endnu, den anden gør det en gang om måneden, så det er lige til at leve med....

• #15   27. dec 2007 lundkvist - Er glad for at høre at din han ik strinter, da alle i indlæget indtil videre har gjort det.. og tillykke med at han skal være far :O)

• #16   27. dec 2007 Prinsessejulie - Jeg vil ikke have en hunkat med stamtavle så tror ik det bliver noget problem..

• #17   27. dec 2007 Prinsessejulie - har haft diskussionen herinde før, om forskellen på katte med og uden stamtavle så den gider jeg ik igennem igen..

• #18   27. dec 2007 Vil godt lige indskyde, at han bestemt ikke er slem. Han er bare en helt almindelig hankat - og helt almindeligt hankattepis det stinker lige så slemt som en slem hankat..

• #20   27. dec 2007 hej
    Jeg har en fertil hankat og det går faktisk meget fint, han strinter ikke og bliver han for liderlig, undskyld mit sprog. så har han en pude han giver en ordentlig tur, og det virke.
    Hilsen Jeanette

• #21   27. dec 2007 He he he ..har den skønneste sødeste mega store fertile hankat..han ved det bare ikke endnu,hans besøg i bakken stinker !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Han strinter ikke endnu *GG* det kunne han da ikke drømme om ;o)

• #22   28. dec 2007 Jeg havde en fertil hankat og han gjorde det aldrig nogensinde... Ikke engang da der kom en ny killing ind i familien... Men dette er dog ikke det eneste du skal bekymre dig om... Hvis han skal være udekat er der stor sandsynlighed for mange andre ting: Han kommer måske op og slås... eller som i mit tilfælde: Han forsvinder...
    En lækker dame kan lokke enhver mand væk, hvis hun tilbyder det rigtige smiley Det ved vi jo alle... hehe

• #23   28. dec 2007 min gamle kat var fertil han har aldrig strintet den nye lille mis jeg har fået ved jeg det ikke endnu men en ting kan jeg sige han lugter når han går på bakken men ikke fra hans tis hehe.
    nej han skal forblive fertil er planen.

• #24   28. dec 2007 Jeg enig med Julie, da jeg også er birmaopdrætter, men hvis I har haft diskussionen snart, så gider jeg ikke forsøge at tage den igen.

Du skal bare være klar over at begge forældre skal enten være masket eller bærer maskegen for at man får birmakillinger og det er der en ringe chancen for at din hankat gør, hvad han er en huskat eller blanding uden maskede forældre.

Men jeg synes det er mærkeligt man gerne vil tage alt besværet og så ikke gøre det ordentligt ved sætte sig ind i genetik, sygdomme og blive registreret opdrætter.

Det er naivt at tro at en kommende hankat ikke vil strinte, der er enkelte der ikke gør det, men som udgangspunkt kan man lige så regne med at han bliver en strinter.

• #25   28. dec 2007 Sofie P - Vil bare lige sige at min nye kat er masket.. og har maskede forældre.. ved ikke lige hvorfor du skriver han er huskat uden maskede forældre!

• #26   28. dec 2007 Sofie P - Jeg er ikke naiv og tror ikke min kat ikke vil strinte.. er bare nysgerrig efter at høre hvor mange der har en som ikke gør det! Vil da bare blive glad hvis min ik gør det

• #27   28. dec 2007 Hvis han ikke har en stamtavle er det i mine øjne en huskat eller en blanding. Men det fremgik ikke af dit oprindelige indlæg, at han var masket, så det var bare ment som en oplysning.
    Jeg kunne ikke vide at han var masket, hvis du læser ordentligt efter så vil du se, at jeg skriver *hvis* han ikke er masket, så inden du farer helt i flint, så læs hvad jeg skriver først.

• #28   31. dec 2007 Ja hankatte strinter og ja hankatte lugter, længere er den vel ikke smiley

Nå men bortset fra det.............så holder jeg jo så med Julie og Sofie....................hvis du får fingre i noget der ligner en Birma og den ingen stamtavle har....tjaaa så er den bare "noget der ligner".............eneste garanti for racerenhed er og bliver stamtavlen.

Jeg for min part er p****træt af folk der ødelægger vores racer og vi andres store arbejde og stod det til mig, blev det simpelthen forbudt at være BYB

• #29   31. dec 2007 Sofie - Du skriver faktisk "hvad" og ikke "hvis".. ;o)

• #30   31. dec 2007 Lone J - For mig betyder stamtavlen ikke noget, derfor har jeg fundet mig en kat der ligner en hellig birma. Det er godt nok en colourpoint bl. men jeg vil bare ikke gi flere 1000 kr for at min kat skal ha tavle. For dem som går op i tavler, udstilling og perfekte aftegninger er det jo godt at i opdrættere sørger for at lave perfekte katte til det. Men det er bare ikke en perfekt kat i mine øjne. Jeg vil bare gerne ha en smuk og sød kat, og det er ham jeg skal ha bestemt. Synes ikke jeg ødelægger noget for opdrættere hvis jeg laver killinger for de har jo en anden "standard" og det ved folk der køber dem jo, ligesom jeg selv

Kommentér på:
Hvem har fertil hankat?

Annonce