"Skræmt" men trofast hunkat. {{forumTopicSubject}}
2 katte..en ster. hunkat og en fertil hankat. Han er (utroligt nok) afsindigt kælen og opfører sig pænt. Hun laver ballade (når vi ikke ser det) men får på en eller anden måde skudt skylden over på ham...
Hun er meget trofast og skal altid være med hvor der sker noget, men KÆLE...ikke tale om!!!! Så snart vi bevæger bare en finger, flygter hun ind under bordet! Da Brian havde ferie mens vi fik hende & Anette havde ferie da vi fik ham (Emil) har de fået et vist "tilhørsforhold" med hvem de helst vil være sove hos om natten osv. men ligefrem at nusse hende kan der slet ikke være tale om! Hun er ikke som sådan bange for os (ellers ville hun jo ikke følge os hvorend vi gik hen i huset), men vi må bare ikke høre hende, før hun går i panik. Vi var ude og besøge hende som killing og det virkede som et rart sted. Vi har leget meget med hende da hun var lille, hun har haft mange gemmesteder og hun har altid haft fred og ro når hun ville have det.
Er der nogen der har haft lignende "problemer", for når vi får gæster der vil "hilse på" tror de vi mishandler hende, sådan som hun flygter hver gang vi nærmer os og det går os snart lidt på, for vi prøver at behandle hende 100% efter hendes ønsker og KUN nusse hende den ene gang om ugen HUN har lyst!!??
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 112
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 114
Mener du at i blev ved med at lade ham "få hans ønsker opfyldt", altså lod ham passe sig selv indtil han selv ville nusses lidt, eller fangede i ham et svagt (søvnigt) øjeblik så han kunne lære at der ikke var noget farligt i at blive nusset lidt om?
aug 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 112
jan 2008
Grunden til han endnu ikke er kastreret er, at vi har lovet opdrætteren at hun kan bruge ham én gang og derefter får han "klippet kuglerne", for det er bådesynd at Ida skal trækkes med ham men lige så synd at han skal rende rundt og være frustreret over ikke at kunne få afløb for lysterne
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Vores 8 årige datter har aldrig taget hensyn til Malous særhed og ja af en eller anden grund er det altså hende Malou fortrækker.
Jeg har altid lært at man ikke skal presse en kat til kæl, men en opdrætter samt min dyrlæge, fortalte mig altså noget andet, nemlig at man skal tage katten og kæle med den uanset om den vil eller ej. Da vores datter altid har gjort dette, kan jeg kun konstatere at der er noget om snakken, for hun har aldrig haft problemer med at kæle for Malou.
jan 2008
Det er Præcis det hun gør...presser maven helt ned til gulvet og kryber væk. Men så må vi bare "fange" hende i et svagt øjeblik og kæle/nusse hende til den store guldmedalje Hvis de virker for jeres kat og datter så virker det sikkert også hér.
Vi havde nemlig også hidtil fået at vide at vi skulle lade hende være i fred indtil hun selv "bad om" at blive nusset.
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Min dyrlæge som selv har briter forklarede det med at briter godt kan være lidt reserveret og derfor "beder" de ofte ikke selv om kæl. Man skal faktisk overskride deres "grænser" og bare tage dem op et par minutter ad gangen. Den opdrætter der fortalte mig det samme, er også opdrætter af briter.
Sjovt nok er Aslan en rigtig kælepot og kan slet ikke få nok af kæl. Vores er endda fra samme kuld!
Held og lykke med det.
"Skræmt" men trofast hunkat.