{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.285 visninger | Oprettet:

Lille killing spiser ikke så meget {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen.

Vi fik en lille maine coon killing i søndags, og jeg er nu kommet i tvivl om, hvorvidt hun spiser nok. (Det er første gang vi har kat.)

Hun får royal canin kitten foder. Det står fremme hele dagen, så hun bare kan spise når hun har lyst. Jeg synes bare ikke hun spiser særlig meget.

Men så her til morgen, da jeg skulle have noget morgenmad, bestående af en portion Rice Crispies med mælk, gik hun helt amok. Hun hoppede over på bordet (sad ved stuebordet og spiste), og så stak hun hovedet ned i min mad og tog en slurk mælk - hvilket hun var HELT VILD med. Men katte må jo ikke få mælk...

Jeg løftede hende op og satte hende ned på gulvet, og så begyndte hun at pive/miave HELT VILDT, og hun sprang hurtigt op i sofaen (for første gang), og hoppede over på bordet og lige ned i min morgenmad med alle 4 poter.

Savner hun noget mælk ?

Vi fik hende i søndags som 9 uger gammel, da moderen ikke længere ville tage sig af killingerne. Jeg synes også at hun er lige til den tynde side.
Er der noget jeg kan bruge til at fede hende lidt op med af lækkerier ?

Og hva med lidt kattemælk?

Udover dette er hun jo bare en dejlig og SUPER kælen lille killing.

Håber i kan hjælpe mig lidt med nogle gode råd.

Mia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille killing spiser ikke så meget
  • #1   23. okt 2007 kattemælk skader hvertfald ikke smiley Står der ikke på pakken hvor meget den skal have? desuden så er den vidst lidt for ung til RC kitten, der skal den ned på RC babycat smiley

  • #2   23. okt 2007 Line Z - Det er jo ikke for sjov der laves special killigefoder :S Killinger har brug for andre ting end de voksne har da de skal vokse, men de voksne "bare" skal "holdes ved lige".. ligesom senior katte igen slkal have noget helt 3. da de har et helt andet behov..

  • #3   23. okt 2007 Ja. Hun er jo bare en lille en.
    Hun kender faktisk allerede ordet 'Nej', i forbindelse med at hun ikke må hoppe over på bordet, samt bide i ledninger.

    Grunden til at hun får Royal Canin Kitten, er fordi det er det hun er vokset op med, derfra hvor hun kommer.

    Kan jeg så godt skifte over til RC Babycat?

    Tak for rådene.. Det kunne godt være at mælkeerstatning ville være godt.


  • #4   23. okt 2007 Du kan lave en vælling af maizena og fiskeboller og torskerogn. Det plejer at glide ned.

  • #5   23. okt 2007 Mia J
    - ja det kan du sagtens gøre, hivlket jeg syntes er bedere, der det er det hun behøver lige nu.. husk at skifte langsomt, altså du blander først og til sidst kun det nye foder smiley Hvis du gerne vil give den killingemælk, vil jeg anbefalde det i pulverformat, som man blander op med vand, hold dig fra wishkas, det frarådede min dyrlæge mig..

    Line Z - Ja det er bedere med killingefoder til killinger, du kan ricikere deres knogler osv ikke bliver stærke nok, selvom de på overfladen ser sunde og raske ud..


  • #6   23. okt 2007 Okay. MANGE tak.

    Jeg tror jeg vil forsøge mig frem med noget mælke erstatning + royal canin babycat

    Hvor kan jeg købe mælkeerstatning til hende, og hvor meget skal hun have om dagen ?


  • #9   23. okt 2007 Line Z- hvordan kan du vide hvordan deres knogler er bygget op? Som jeg skriver kan de netop godt være suhnde og raske, men samtidigt mangle noget i fx knoglerne..

    Mia J - Nu er det nogle år siden jeg har givet dem det, men jeg mener det står på pakken, ellers så ring og spørg dyrlægen smiley


  • #10   23. okt 2007 Tak for Jeres hjælp.. Mange gode råd. Jeg har lige snakket med dyrelægen, og jeg tager derud senere idag, og køber noget mælkeerstatning til hende.

  • #11   23. okt 2007 Line og Ratzter - Synes at i bevæger jer længere og længere væk fra trådens emne.... smiley

    Mia - Det er synd for både dig og killingen at hun er kommet så tidligt fra sin mor ... Prøv at ringe og høre om de ikke vil tage hende tilbage i de sidste 3 uger....


  • #12   23. okt 2007 Du kan få Diafarm eller KMR på apotekerne, jeg har gode erfaringer med Diafarm. Ellers kan du i dyrehandler og hos dyrlæge få modermælkserstatning fra Royal Canin eller lign.

  • #14   23. okt 2007 Majse - 44 dage til termin • - absolut ikke, det handler om fodring af en kat..

  • #15   24. okt 2007 Hsj alle.

    Endnu engang tak for råd og vejledning. Hun har forandret sig meget på det sidste døgns tid. I går, da jeg sad med at par veninder og spiste lidt slik, var hun meget interesseret, og ville gerne se hvad det var vi spiste. Hun begyndte at miaue fordi hun ikke måtte få noget af det. Jeg varmede lidt mælkeerstatning (fra dyrelægen) til hende, og så faldte hun helt til ro igen.

    Hun er også begyndt at spise og lege mere. Man kan mærke på hende at hun er ved at finde sig godt til rette nu, og nyder bare at blive nusset om.

    Der var nok ikke så meget at bekymre sig om, i forhold til hendes spisning. Men nu er det jo første gang vi har kat, og jeg blev bare til den "bekymrede mor".

    Tak for opbakningen!


Kommentér på:
Lille killing spiser ikke så meget

Annonce