{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Vil han gerne ud? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål da jeg er rimelig forvirret om min kat vil ud eller ej..

Jeg har fået min kat som 3årig og fået afvide at den aldrig har været ude.. Fint med mig da jeg bor i en lejlighed..
Da jeg fik ham begyndte han kort efter at sidde i vinduet på badeværelset men da han ku komme ud af vinduet købte jeg nogle kroge dertil så mit vindue ik står så meget åben..Da jeg kommer ud på badeværelset i dag har han åbnet krogen da jeg vil tag ham ind bliver han sur på mig..
Er det bare mig eller vil han gerne ud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil han gerne ud?
  • #1   15. okt 2007 Men hold den hellere inde, hvis der er en farlig vej eller den ikke kan komme ind igen..hehe

• #2   15. okt 2007 Ja, jeg er da sikker på, han gerne vil ud, men det går så ikke når I bor i lejlighed. Kan du ikke skifte krogen ud med et sikringsbeslag ? (fås i Silvan fx til billige penge) så kan han da få lov at sidde der i fred og trække frisk luft.

• #3   15. okt 2007 Det ska lige siges at jeg bor på 100kvm så der mangler ik plads til dem og de har stort kradsebræt og de ligger også oppe på mine skabe..
    Jeg bor direkte ud til en motor vej.. Så han ska ik ud smiley
    Og der kommer luft ind af vinduet..

• #4   15. okt 2007 Men han kan jo åbenbart tage krogen af.... så hvad med sikringsbeslag eller en ramme med net?....

• #5   15. okt 2007 Det behøver ikke at være fordi han vil ud.. mine Maine Coon katte elsker at sidde i vindueskarmen med hovederne stukket så langt ud af sprækken på det lidt åbne vindue som muligt.. Men det er pga. den friske luft.
    De er indekatte, men de kommer ud i seler, dog er de faktisk gladest når de ligger og flader ud på sofaen, så jo, de har det bedst med at være udelukkende inde katte.. Så sådan nogle findes også Cecilie..

• #6   15. okt 2007 Tinka: ja jeg må prøve med sådan nogle beslag..

Cecilie: Ja jeg overvejede også selen til ham men er bange for at han ik vil ind igen smiley

• #7   15. okt 2007 Cecilie - Vil så lige sige at min den yngste som er født i lejlighed Intet ønske har om at komme ud. Hun synes verdenen udenfor er alt for skræmmende, og vil til enhver en tid bakke væk fra en åben dør.

• #8   15. okt 2007 Eva: Min der er på vej ud af vinduet er heller ik den der løber ud når døren er åben.. Der er det også lige før at han flugter i stedet for.. Men vinduet. Det er han halvt på vej ud af

• #9   15. okt 2007 Mine katte er også udelukkende glade indekatte, men elsker da at sidde i vinduet og få frisk luft men flygter når jeg åbner døren, for det er farligt.... så tror bare at den vil have lidt frisk luft.

Cecilie: synes det er en mærkelig kommentar da indekatte sagsten kan være glade, de skal bare stimuleres rigtig og mine har aldrig haft en pote udenfor en dør og aner ikke hvad de går glip af.

• #10   15. okt 2007 takker for jeres svar.. Og er straks på vej ud efter en sele til ham så han ka komme ud i haven og boltre sig

• #11   15. okt 2007 ..Selvfølgelig kan indekatte være glade..
    De har jo som regel aldrig været ude og er tit bange for at komme ud, fordi de aldrig har prøvet det...
    Jeg syntes selv det er syndt hvis de ikke får mulighed for at komme ud..
    Hvis man bor i lejlighed må man jo nøjes med at have den i sele, desværre.

• #12   15. okt 2007 ,...=)
    #dem#

• #13   15. okt 2007 Cecilie, jeg kunne ikke se noget mærkeligt i den kommentar, du skrev, og jeg husker nu heller ikke, at du havde skrevet noget om, at indekatte ikke kan være glade.
    Har du da ændret mening, siden du har slettet indægget?

• #14   15. okt 2007 Cecilie - Jeg synes heller ikke din kommentar er spor mærkelig :o) Holdninger til sådan noget er jo forskellige..

Men jeg vil så sige at jeg HVER uge ser nye efterlysninger på katte der er forsvundne her i Århus. Og ved du hvad, jeg har sådan en lyst til at sætte en sedel op til dem hvor der står: "lukker du så også din næste kat ud?"
    Men sådan er vi jo så forskellige, og vi opvejer risci og fordele mod hinanden og kommer til forskellige resultater :o)

• #15   15. okt 2007 Og mht til sele, så KAN dette være en ulempe ved nogle katte, da de så finder ud af hvad de ellers går glip af, og så vil ud Hele tiden, og står og plager for det. og man så nogen gange faktisk er nødt til at finde et hjem til katten hvor den kan komme ud i f.eks. løbegård som den lyster.

• #16   15. okt 2007 Vi havde mikkel ude i sele gennem foråret og sommeren, og han elskede det... der var lidt mijaven i starten da vi tog ham ind igen, men det var en kort periode og så havde han lært hvem der bestemte.. til foråret prøver vi så igen - med begge katte... Mikkel var ikke bange for at komme ud, han var vildt nysgerrig smiley

• #17   16. okt 2007 For det første har jeg haft en kat gennem 12 der KUN var indekat og han var glad..

Eva: jeg sad også med tanken om at hvis han først kom ud i sele ville han det hele tiden.. Og vil jo ik af med ham..

• #18   16. okt 2007 Lil'pigen - ja, det er jo noget at tage med i sine overvejelser. Men sæt evt et net for vinduet, så kan han sidde og kigge ud og få frisk luft og duftsindtryk ind den vej? Uden at komme rigtig ud :o)

• #19   16. okt 2007 Det vil jeg gøre smiley

• #20   20. okt 2007
    tinka D : Har ikke ændret mening, det eneste jeg skrev var bare at den sikkert gerne vil ud for det er jo kattens natur. Men gider ikke når der kun er dårlige kommentarer, så er det lettere at slette den end at forsvare det.
    Og hvis man har mulighed for at have katten ude er det syndt at holde den inde, men har man ikke mulighed må man sørge for at den bliver inde.

Eva K : Det var da godt, nej nogle katte er dewt nok ikke godt med sele.
    Syntes at hvis man har forholdene til det, skal katten have lov at komme ug og har man ikke må man holde den inde og sørge for at den bliver der.
    Der er tit hvor inde katte der slipper ud, de kan ikk finde hjem.

• #21   20. okt 2007 Cecilie - Ja, de farer desværre tit vild så - men det er også tit at katte der går ude bliver kørt over? :o)

• #22   21. okt 2007 Ëva K : Nåår ja, men det sker jo desværre.
    Vores tør ikke forlade gården indu, de går ud over markerne, men aldrig helt ud til vejen.
    Men de begynder nu snart så småt at gå længere og længere ud mod den.

De 2 katte vi fik først havde aldrig været ude da vi fik dem, men det blev der jo lavet om på...
    Nu elsker de at være ude, men er de på vej mod vejen og der kommer en bil får de fart på og løber hjem igen, det er jo meget godt at de er bange for biler..

Kommentér på:
Vil han gerne ud?

Annonce