{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.467 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre - han vil gerne ud.. {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Hver morgen så står han ved dørene eller vinduerne og miaver højlydt og uafbrudt i rigtig lang tid fordi han gerne vil ud, nogle gange tager vi ham udenfor med dele på, men vi tænker på at stoppe det. (Da det måske kan være en af problemerne..)
Andre gange er vi redet uheldige med at han kan finde på at gøre det ved eftermiddag og om aften/natten.
Vi kan simpel hen ikke få ham til at holde op, jeg prøver med at tage ham op og nusse ham og lege lidt, men så snart jeg/vi ikke gør så gør han det samme igen.
Vi vil have han skal være indekat, men ideen var at han alligevel skulle lidt udenfor med sele. (Som vi nok må lade vær med)
Kan i give nogle gode tip, og måske hvis i ved hvorfor han gør det så please skriv.

- tak på forhånd! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre - han vil gerne ud..
  • #1   24. okt 2015 Det er i mine øjne, synd at starte på gå ture og så stoppe igen, uden at give en anden mulighed for udeliv i stedet ( feks en løbegård)

• #2   24. okt 2015 Tænker at det kunne være en god ide! smiley

• #4   24. okt 2015 Han var staldkat inden vi fik ham og havde mulighed for at være ude hele tiden, så må have anskaffet mig en løbegård som er lige ved havedøren/vinduet så han selv kan styre hvornår han vil ud osv.
    Grunden til at jeg ikke vil have at han kommer længere væk end haven er pga de ulykker der kan ske, og han kan måske farer vild ...
    Så tænker det vil være bedst sådan? smiley

• #6   24. okt 2015 Jeg har lagt mærke til at han hopper op og ned af vires møbler og løber rundt i hele huset, hvordan skal sådan en løbegård være?

• #7   24. okt 2015 Ja jeg er med på vognen, hvis han har været vandt til at være ude, så kan man ikke bare lige sige slut ikke mere.

Ved at lade ham komme ud har du skabt et behov hos katten som du ikke kan erstatte med aktiviteter indenfor..

Det er muligt at sikre haven så han ikke umiddelbart kan komme ud. Men dyrt, og hvis jeg husker ret fra tidligere indlæg, så må katten helst ikke blive en udgift??

Men en løbegård er også en mulighed, og knap så dyr, alt efter str på haven.

Ang indretning, jamen slip fantasien løs, steder hvor han kan klatre højt op, steder hvor han kan dovne i solen, steder at gemme sig, er eer ikke nogle gode grene i haven der kan skæres ned og sættes ind i gården. Bedre kstteklatrettæ findes næsten ikke smiley

• #8   24. okt 2015 Tak for dine ideer så må vi da igang! smiley

• #9   25. okt 2015 ja få en løbegård lavet til den min har en og den er de glade for

• #10   25. okt 2015 Så lidt smiley

Jeg må altså lige høre, du er på hestegalleri ik? Nora y?

• #12   27. okt 2015 Felis - måske man lige skulle trække vejret et ekstra gang inden man kommer med den smøre - man ku også lige tjekke profilen bag spørgsmålet.
    TS er kun 15 og så har man altså ikke alverden af erfaring.

• #14   27. okt 2015 Felis, nej en kat skældner ikke mellem alder, men måden man siger sit budskab på, bør være lig med modtagerens alder.

Nora er 15, underlagt sine forældres beslutninger,om det drejer sig om foder, dyrlæge eller andet.

Ikke at alt skal kvæles i pædagogik og politisk korrekt. Men, hun søger i det mindste råd og vejledning, det er jo positivt. Min fornemmelse af hende, er, at hun vil sin kat det bedste. smiley
    Men, hun er begrænset i og med at hun ikke er myndig..

• #15   27. okt 2015 Anja og Ap tusind tak for jeres søde/forståelige kommentar ! smiley
    Og felis jeg ved godt at både jeg og mine forældre tog os at et ansvar som vi skulle have læst noget om inden vi fik.. Men skaden er sket jeg vil ikke bare give op og give ham væk pga det! Jeg elsker ham og vil ham det aller bedste, jeg har som skrevet overstående at jeg vil lave en løbegård eller indhegne haven.
    Og jeg kan ligeså godt skrive det nu, at jeg er kommet frem til indhegning. smiley

• #16   28. okt 2015 Jeg har hele tiden troet, at det var meningen at Simba skulle have adgang til udendørsliv (?) . Og udfra tidligere tråde om hans energi, temperament og jagtinstinkt, tror jeg også, at det er nødvendigt.
    Jeg håber at en indhegning vil give ham nok udfordringer. Lav den så stor som muligt.

Ideer her:
    www.katteindhegning.dk

• #17   29. okt 2015 Ja jeg havde tænkt mig det, men syntes han passede fint som indekat indtil vi (som vi ikke skulle have gjordt) begyndte og tage gåture med ham og så blev han besat af at være udenfor og nu idag sker der en gang om dagen hvor han om morgenen miaver lidt henne ved døren og går ind og hør det han nu plejer.
    Vi har så tænkt os at indhegne haven (vi har en STOR have) så han alligevel kan få en masse udeliv.

- tak for linket! smiley

• #19   30. okt 2015 Godt Nora indhegning lyder rigtig godt og din kat kan sagtens trives i det. Har Felis måske fået
    det forkerte ben ud af sengen . Nora er jo bare glad for sin kat. Drop dog de sure opstød.

• #20   30. okt 2015 Tusind tak Pia håber ihverfald også at Simba kommer til at kunne lide det! Vi er allerede igang og det går super godt! Ham glæder sig til at komme ud og lege i haven. smiley

• #21   31. okt 2015 Held og lykke Nora.min egen mco som heller ikke kommer ud elsker sin løbegård.

• #22   2. nov 2015 Tusind tak Pia! smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre - han vil gerne ud..

Annonce